آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

حسینی: جریان غربگرا لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش زد‌

حسینی: جریان غربگرا لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش زد‌

معاون پارلمانی رئیس با بیان اینکه در مقطعی به تربیت معلم جفا شد گفت: جریان غربگرا با شعار اینکه نیازی به تربیت معلم نیست، مراکز تربیت معلم را به تعطیلی کشاند و لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی زد‌.

حسینی: جریان غربگرا لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش زد‌

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسمی که مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با حضور اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با تبریک این روز بزرگ و تاریخ ساز اظهار داشت: حوادث و اتفاقات زیادی در مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس و روند فتح خرمشهر وجود دارد که لازم است اساتید و معلمان آینده فرزندان این ملت با مطالعه حوادث تاریخی بتوانند به شرح و تبیین این افتخارات بپردازند و پاسخگوی سوالات باشند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی بنی‌صدر همواره به دنبال ایجاد انشقاق و اختلاف بین سپاه و ارتش و نیروهای مردمی بود لذا در یک سال اول غالباً با شکست مواجه بودیم و بعثی ها پیشروی زیادی در خاک ایران داشتند اما پس از آن که بنی‌صدر کنار گذاشته شد و همگرایی و همدلی در کشور بوجود آمد، پیروزی های بزرگی از جمله شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر به وجود آمد.

حسینی با بیان اینکه صدام فتح خرمشهر را با توجه به موانعی که ایجاد کرده بود غیرممکن و تسخیرناپذیر تصور می‌کرد، اظهار داشت: به رغم همه معادلات مادی، رزمندگان اسلام با اعتقاد راسخ، شجاعت، صلابت، اقتدار و روحیه شهادت‌طلبی توانستند فراتر از معادلات ظاهری پیروزی بزرگی را رقم بزنند و پس از آن نگاه غرب و شرق نسبت به ایران تغییر کرد و فهمیدند که نمی‌توانند صدام را پیروز جنگ و اشغال ایران کنند.

معاون رئیس‌جمهور، همگرایی را لازمه پیشرفت در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر وجود اتحاد و انسجام بین ارکان مختلف نظام تاکید دارند و امروز وظیفه داریم دست در دست هم موانع را پشت سر گذاشته و کشور را آباد کنیم همچنان که در دوران دفاع مقدس با روحیه اتحاد و همدلی پیروزی‌های بزرگی رقم خورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دوران دفاع مقدس آزمون بزرگی بود که در آن نشان دادیم با ایستادگی و مقاومت می‌توان به پیروزی رسید و جلوی تجاوزگری و زیاده‌خواهی دشمنان را گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم اگر همه به وظیفه اصلی خود در صحنه‌های مختلف عمل کنیم و با ایمان و صداقت، تلاش و پشتکار در عرضه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال باشیم، نصرت و امداد الهی شامل حالمان خواهد شد و دستاوردهای بزرگی را نصیب ملت ایران خواهیم کرد. بی‌تردید همانطور که خداوند متعال وعده داده اگر در راه خدا مجاهدت کنیم همه راه‌ها به رویمان گشوده خواهد شد و بن‌بستی وجود نخواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که اشغال خرمشهر توسط بعثی‌ها در آغاز جنگ علیرغم ۳۵ روز مقاومت انجام شد و مردم تا آخرین گلوله و آخرین نفس ایستادگی و مقاومت کردند لذا خرمشهر به خونین‌شهر تبدیل شد و در نهایت در سال ۶۱ پس از ۱۹ ماه با عملیات بزرگ بیت‌المقدس آزاد شد و دل ملت ایران از این فتح و ظفر تاریخی شاد شد. برخی از سیاسیون و کسانی که دم از ملی گرایی و وطن پرستی می‌زنند در زمان جنگ و سختی میدان را خالی کرده و در خارج از کشور یا در داخل در گوشه امنی جا گرفتند و از دور هم دستی بر آتش جنگ و دفاع از تمامیت ارضی کشور نداشتند و این مردمِ مومن، انقلابی و ولایی و ارتش و سپاه و بسیجیان جان برکف بودندکه در مقابل صدامیان ایستاده و از وجب به وجب خاک ایران زمین دفاع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر مقدار هزینه در این عرصه شود در اصل نوعی سرمایه گذاری برای پیشرفت و ارتقاء ایران اسلامی است که باعث افزایش و تقویت سرمایه انسانی نظام و توانمندی کشور می‌شود.

حسینی گفت: متاسفانه در مقطعی به تربیت معلم جفا شد، جریان غربگرا با شعار اینکه نیازی به تربیت معلم نیست، مراکز تربیت معلم را به تعطیلی کشاند و لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی زد، انگار نمی‌دانستند معلمی یک هنر است و فقط بحث انتقال معلومات نیست بلکه معلم در کنار خانواده مسئولیت بزرگ پرورش فکر و ذهن کودک و نوجوان را برعهده دارد و می‌تواند آن را در مسیر درست هدایت کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تجربیات صحرایی در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان معلمی در روستاها، تدریس در دانشگاه و فعالیت در سازمانها و بنیادهای مختلف و در نهایت ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشته و اشراف مناسبی به حوزه آموزش و پرورش دارد.

حسینی گفت: از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود که برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه کرده و اگر پیشنهاد، راهکار و انتقادی دارند آن را انتقال دهند و در موضوعات مختلف نقش‌آفرین باشند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی، تقویت هنرستان‌ها و ارتباط با شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری، تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، آموزش ضمن خدمت معلمان، توجه به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، تقویت ارتباط خانواده‌ها با مدرسه و معلمان، توجه به پیش دبستانی و دبستان، توجه به محتوای کتب درسی، اهتمام ویژه در اجرای سند تحول بنیادین و تدوین نقشه راه برای اجرای آن و رفع ایرادات نظام رتبه‌بندی معلمان از برنامه‌ها و اولویت های مهم دولت در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: دولت مردمی توجه ویژه‌ای به اجرای این برنامه‌ها دارد. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز اولویت‌های هشتگانه‌ای برای ارتقای نظام آموزش و پرورش تهیه کرده است که اجرای آن می‌تواند آثار ارزنده‌ای به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا