آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

حریق ساختمان ۱۵۳ با یک ربع تأخیر به آتش‌نشانی اطلاع داده شد

مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته ساختمان ۱۵۳ واقع در خیابان بهار در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا شهادت یکی از آتش‌نشانان‌ آقای دارابی رئیس ایستگاه‌ آتش‌نشانی ۱۲۰ را به خانواده و همکاران این عزیز تسلیت عرض می‌کنم و نکته بعدی اینکه ساختمان اشاره شده جزء ساختمان‌های ناایمن به لحاظ آتش‌نشانی نبوده است.

وی ادامه داد: البته اخطارهایی درباره ساختمان اشاره شده داده بودند و متاسفانه صاحب این ساختمان پارکینگ‌های آن را تغییر کاربری و تبدیل به انبار کالا و آن هم کالاهای آتش‌زا کرده بود.

چمران با اشاره به اینکه ساختمان اشاره شده دارای حکم ماده ۱۰۰ بوده، گفت: علیرغم اینکه این ساختمان توسط محاکم قضایی چندی پیش پلمب شده بود، اما به صورت غیرقانونی فک پلمب شده و متاسفانه شاهد اتفاقات تلخ روز گذشته بودیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه مالک ساختمان پارکینگ‌های این ساختمان را تغییر کاربری داده و تبدیل به انبار کالا کرده بود، تاکید کرد: در این زمینه نیز شکایتی از سوی پلیس و مراجع ذیربط شده است همچنین دادستانی نیز به این موضوع ورود جدی داشته است.

چمران با بیان اینکه آتش روز گذشته ساعت ۹:۳۰ آغاز شد، گفت: متاسفانه با یک ربع تأخیر این آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده بود و آن هم به خاطر تخلفی بوده که صاحب ملک نمی‌خواسته آن را اعلام کند و در نهایت شاهد اتفاقات تلخی در پی این آتش‌سوزی بودیم.

وی با بیان اینکه اگر صاحب ملک به موقع اطلاع‌رسانی می‌کرد شاید شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی نیز با حضور در منطقه اقدامات لازم را از همان ساعات اولیه و پایان ساعت شب گذشته انجام دادند و کارهای خوبی انجام شد اما ما نگران ریزش ساختمان هستیم اگر چه هم اکنون ساختمان نریخته است و این نشان می‌دهد که آهن‌های این بنا در مقابل آتش مقاومت کرده‌اند و به مرز خستگی نرسیده‌اند اما باید باز هم مراقبت کرد که ساختمان نریزد و به همین جهت قرار است دو الی سه روز کنترل‌های لازم در ارتباط با ترددها در این خیابان انجام بگیرد.

چمران تاکید کرد: البته شب گذشته نیز دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق از دانشگاه‌ها و ستاد بحران در اطرف این ساختمان کار گذاشته شده و لحظه به لحظه اتفاقات رصد می‌شود ولی تا به امروزاین لحظه گزارشی در باب ریزش ساختمان نداشته‌ایم.

وی همچنین درباره کارگروه ویژه بررسی وضعیت ساختمان‌ها به لحاظ ایمنی گفت: کار خوبی توسط دستگاه‌های مختلف در قالب چند گروه انجام شده و نتایج خوبی را داشته است که در این زمینه تک تک ساختمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا به امروز ۱۶۰ ساختمان در قالب این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

  • درس گرفتن از حادثه پلاسکو؛ آغاز تخلیه آتش‌نشانان از ساختمان ۱۵۳/ جزئیات

  • آتش‌سوزی در خیابان بهار/ پیدا شدن بیسیم؛ مفقودی یک آتش نشان در ساختمان ۱۵۳ تهران

271

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا