رپورتاژ

تهران، شهری که جاذبه های گردشگری اش در میان زندگی شهری گم شده است

زمانی که نام شهر تهران به گوش هر شنونده ای می خورد، بی درنگ یاد زندگی شهری پر هیاهو می افتد. یاد شهری پر از دغدغه، آلودگی های زیست محیطی، ترافیک و خیابان هایی که از بوق ماشین پر شده است. اما شهر تهران روی دیگری نیز دارد. رویی که در نگاه اول به این شهر از دید همگان پنهان می ماند، اما اگر کمی بر روی نقشه این شهر متمرکز شویم نمایان می شود. بدون تردید شهر تهران حتی فارغ از این که به عنوان پایخت کشورمان شناخته می شود، از نظر تاریخی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یکی از پر آوازه ترین و البته تأثیرگذارترین شهر های این مرز و بوم است. شهری که برای هر نوع سبک گردشگری، جاذبه ای در آستین دارد و علاقه مندان به حوزه های مختلف را به وجد می آورد.

چرا باید برای گردشگری به تهران سفر کرد؟

وجود اماکن تاریخی، مذهبی، فرهنگی، هنری، طبیعی، کتابخانه ها و موزه های مردم شناسی در جای جای شهر تهران، به این شهر ارزشی دو چندان بخشیده است. همین ویژگی های خاص و منحصر به فرد سبب شده است که بسیاری از ساکنان و مسافرانی که در سطح شهر گردش می کنند بتوانند به هر آن چیزی که در این حوزه ها نیاز دارند دست پیدا کنند. طبق آمار های اعلام شده از سوی مراکز گردشگری تهران بزرگ، سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر کشور و هم چنین کشور های خارجی به قصد گردشگری در سطح شهر تهران، به پایتخت ایران سفر می کنند. این علاقه عمومی و روز افزون سبب شده است که موضوع اجاره روزانه خانه در تهران و همچنین اجاره سوئیت در تهران اهمیت قابل ملاحظه ای پیدا کند. در همین راستا سایت مکانچی با ارائه توضیحات کامل و اطلاعات مفید درباره نحوه اجاره روزانه خانه و سوئیت در تهران، سعی کرده است تا نگرانی هایی که بابت این موضوع در ذهن گردشگران و مسافران پیش می آید را حل و فصل نماید. شما می توانید پیش از سفر به تهران به سایت مکانچی سر بزنید و دربارۀ اجاره ویلا اطراف تهران، رزرو سوئیت ها و خانه های اجاره ای در شهر تهران اطلاعات کسب کنید و با برنامه ریزی همه جانبه به تهران سفر کنید و از جاذبه های بی نظیر این شهر دیدن نمایید.

اقامت در تهران

جاذبه های گردشگری شهر تهران

یکی مواردی که لازم است پیش از سفر به تهران متذکر شویم، داشتن یک لیست دقیق از جاذبه های گردشگری شهر تهران و انتخاب چند مورد از آن ها با توجه به علایقتان است. زیرا به دلیل تعدد انتخاب و کمبود زمان برای مشاهدۀ همۀ این مکان ها از نزدیک ممکن است دچار سردرگمی شوید و وقت زیادی از زمان مربوط به حضورتان در این شهر مشغول انتخاب باشید. ما در ادامه با دسته بندی کردن جاذبه های شهر تهران به معرفی تیتروار این مراکز خواهیم پرداخت تا زمینۀ آشنایی بیشتر شما را فراهم سازیم.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی: موزۀ ایران باستان، کاخ گلستان، خانه موزۀ مقدم، خانۀ موتمن الاطبا، کاخ سعد آباد، باغ فردوس، مجموعه کاخ های نیاوران، عمارت مسعودیه، شمس العماره، عمارت ارباب هرمز( موزۀ گرافیک ایران)، بقعه جوانمرد قصاب، سر در باغ ملی، بازار بزرگ تهران، آتشکده بهرام شهر ری، مسجد سپه سالار، خانۀ امام خمینی، کاخ مرمر، خانه هنرمندان ایران، موزۀ هنر های معاصر، کتابخانه و موزۀ ملی ملک، مدرسۀ دارالفنون، عمارت قزاقخانۀ تهران، برج طغرل در شهر ری، تئاتر شهر، باغ موزۀ قصر، موزۀ زمان، خانۀ تیمورتاش( موزۀ جنگ)، میدان حسن آباد، عمارت عین الدوله، خانه موزۀ سیمین دانشور و جلال آل احمد، خانۀ ملک، میدان بهارستان، کاخ ثابت پاسال، مسجد شاه، مدرسۀ مروی، بازار تاریخی ری، موزۀ بانک ملی ایران، خانۀ امام جمعه، بانک تجارت میدان توپخانه، فرهنگسرای نیاوران، کتابخانۀ ملی ایران، خانه موزۀ ابوالحسن صبا، عمارت فخر الدوله، دبیرستان فیروز بهرام، خانۀ کاظمی، موزۀ اتومبیل های سلطنتی، آتشکدۀ تخت رستم، دبیرستان انوشیروان دادگر، خانۀ قوام الدوله، خانۀ مستوفی الممالک، عمارت کلاه فرنگی، خانۀ پدری فروغ فرخزاد، موزۀ جهان نما، کاخ شهربانی، موزۀ پول ایران، موزۀ موسیقی ایران، موزۀ جواهرات ملی، خانه موزۀ شهید مدرس و موزۀ عبرت

جاذبه های مذهبی: امامزاده صالح، حرم عبدالعظیم حسنی، امامزاده داوود، کلیسای مریم مقدس، امامزاده بی بی زرین قمر، کلیسای سرکیس مقدس، کنیسه عزرا یعقوب، کنیسه حاداش، امامزاده یحیی، امامزاده حسن، امامزاده عینعلی و زینعلی، کوه و مقبرۀ بی بی شهربانو، امامزاده حمزه و مهدیۀ تهران

ویلا اطراف تهران

جاذبه های شهری، تفریحی و طبیعی: برج آزادی، برج میلاد، دریاچۀ چیتگر، دربند، میدان تجریش، پل طبیعت، بام تهران، باغ نگارستان، پارک چیتگر، توچال، پارک جمشیدیه، درکه، شمیران، باغ ایرانی تهران، پارک نهج البلاغه، پارک ارم، باغ پرندگان، پارک آب و آتش، تالار وحدت، پارک لاله، پارک نیاوران، پارک طالقانی، پارک ساعی، پارک پردیسان، پارک قیطریه، تالاب عشق آباد، پارک آبشار، درۀ کن سولقان، پارک لویزان، پارک ولایت، دانشگاه تهران، قبرستان دولاب، پارک شفق، حمام نواب، کوچه مهرناز، دشت هویج، پارک دانشجو، پل ابریشم، باغ گیاه شناسی ملی ایران، پارک گفتگو، چهار راه ولیعصر، پارک ژوراسیک، سد لتیان، کلکچال، دروخانۀ جاجرود، فرحزاد، پارک ملی خجیر، ارتفاعات پهنه حصار و پارک یافت آباد

اقامتگاه در تهران

پس از آشنایی با این جاذبه هایی که تماشای هر کدام از آن ها لطف خود را دارد، به مرحله مهم انتخاب مکان های گردشگری می رسیم. در حین انتخاب جاذبه های گردشگری برای سفرهای تفریحی لازم است مواردی را به خاطر داشته باشید تا از مدت زمان بودن در این شهر نهایت استفاده را ببرید:

  • مکان هایی را برای بازدید انتخاب نمایید که به محل اقامتتان نزدیک باشد.
  • جاذبه های گردشگری که دسترسی به آن ها ساده تر هستند و برای رسیدن به آن ها می توان از اتوبوس، مترو، BRT و یا اتومبیل های حمل و نقل عمومی استفاده کرد بهتر است. چرا که مشکل یافتن جای پارک ندارید.
  • ساعت کاری جاذبه های گردشگری را پیش از حرکت به سمت آن از طریق اطلاعات و روابط عمومی آن مکان به دست آورید تا در صورت رسیدن به مکان مورد نظرتان با درب های بسته رو به رو نشوید.
  • مدت زمان تخمینی که قصد دارید به بازدید از هر جاذبه اختصاص دهید را از قبل مشخص نمایید تا با برنامه ریزی درست در هر روز بتوانید بیش از یک جاذبه گردشگری را از نزدیک مشاهده کنید.

امیدواریم که در پایتخت ایران لحظات خوشی را سپری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا