آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

تکواندو قهرمانی آسیا| نخستین چالش مقانلو و مداح در مسیر تازه

اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در حالی از فردا جمعه (3 تیرماه) در شهر چانچئون کره‌جنوبی آغاز می‌شود که تیم ملی ایران پس از تغییر و تحولات مدیریتی در اسفندماه سال گذشته و حضور هادی ساعی در رأس مدیریت فدراسیون، اولین میدان رسمی خود را تجربه خواهد کرد.

نخستین تصمیم مهم هادی ساعی و کمیته فنی، بازگشت بیژن مقانلو و مینو مداح به تیم‌های ملی مردان و بانوان و جایگزینی این مربیان با فریبرز عسکری و مهرو کمرانی بود؛ مربیانی که با دو هدف متفاوت کار خود را آغاز کردند. مقانلو در دومین بازگشت خود باید شرایطی را برای حضور دوباره تکواندو ایران در جمع مدعیان فراهم کند و مینو مداح نیز به دنبال حفظ نخستین سکوی آسیایی تکواندو ایران و ارتقای فنی و کیفی بانوان تکواندوکار است.

اینکه در فرصت 2 ماهه حضور این مربیان در تیم ملی انتظار معجزه از آنها وجود داشته باشد، منطقی و منصفانه نیست و باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و تغییرات قوانینی انتظار داشت تیم‌های ملی روند امیدوار کننده داشته باشند تا برای رویدادهای آینده موفق به کسب دستاوردها و افتخارات بزرگتر شوند.

مهدی حاجی موسایی، فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، دانیال بزرگی، امیرمحمد بخشی و علیرضا نادعلیان ترکیب تیم ملی تکواندو مردان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی تشکیل می‌دهند.

ترکیبی که سه بازیکن آن برای اولین بار حضور در تیم ملی در میدان معتبر آسیایی و بین‌المللی را تجربه می‌کنند و فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی با تجربه کسب مدال طلای آسیا به دنبال تکرار نتایج خوب گذشته خود هستند. امیرمحمد بخشی در حالی مسافر کره‌جنوبی شد که تا آخرین لحظات قرار بر حضور محمدحسین یزدانی در مسابقات بود، اما مشکلات خروج از کشور، مانع اعزام یزدانی شد.

در تیم ملی بانوان نیز مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی، زهرا شیدایی، نسترن ولی‌زاده، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده ترکیب تیم کشورمان را تشکیل می‌دهند. در این تیم نیز مبینا نعمت‌زاده و زهرا شیدایی برای نخستین بار در قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت، اما چهار ملی‌پوش دیگر کشورمان سابقه رقابت در این میدان را دارند.

نسترن ولی‌زاده در تاریخ‌سازی دوره گذشته تیم بانوان و کسب اولین سکوی آسیایی موفق به کسب تنها طلای تکواندو ایران شد و ناهید کیانی با یک مدال نقره و دو برنز آسیا، زهرا پور اسماعیل با دو برنز آسیا و اکرم خدابنده با یک مدال نقره از این مسابقات از ملی‌پوشان با سابقه کشورمان در این رویداد هستند.

قطعاً مسابقات قهرمانی آسیا این دوره چالش بزرگی برای مقانلو و مداح خواهد بود تا در بازگشت دوباره به تیم ملی تاثیر خود را در میسر رو به بهبود تیم‌های ملی نشان دهند. مربیانی که منتقد کادرهای فنی گذشته بودند و با توجه به توانایی‌هایشان به خوبی می‌دانند انتظارات از آنها بالا است.

در این مدت انتقاداتی به نحوه انتخاب ترکیب تیم ملی در برخی اوزان وجود داشت، اما باید در اولین میدان و شروع کار دو مربی باتجربه تکواندو ایران به آنها اعتماد و نقدها در این خصوص را به پایان مسابقات موکول کرد. شروع خوب این مربیان می‌تواند تزریق اعتماد به نفس و امید به تکواندوی ایران باشد تا در مسیر تازه به چشم‌اندازهای روشن فکر کند.

برنامه رقابت‌های تکواندو تورنمنت آزاد کره‌جنوبی اعلام شد

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا