رپورتاژ

تور ارمنستان؛ جذاب‌ترین تور پاییزی خارجی

وقتی صحبت از جذابیت یک تور می‌شود این مفهوم می‌تواند مبتنی بر فاکتورهای مختلفی باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام  پرواز، جاذبه‌های گردشگری، نرخ‌های به‌صرفه تور و هتل‌های خوب از جمله عوامل جذابیت یک تور هستند. تور ارمنستان نیز به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار تورهای خارجی توانسته است در بازار گردشگری سهمی را به خود اختصاص دهد.
جاذبه های گردشگری در تور ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان شامل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این کشور بوده که سهم به سزایی از دیدنی‌های توریستی این کشور را به خود اختصاص داده اند. گردشگران عزیز می‌توانند با تهیه هر کدام از دو نوع تور ارمنستان هوایی و یا تور ارمنستان زمینی به مسافرت و سیاحت در جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی این کشور بپردازند. مرکز شهر ایروان، کلیسای گغارد و شهر مذهبی اچمیادزین از جمله جاذبه‌های فرهنگی ارمنستان محسوب می‌شوند.

دریاچه سوان (Sevan)

یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور ارمنستان دریاچه سوان (Sevan) است که در تور ارمنستان نوروز 1402 هوایی هم بسیار مورد توجه اکوتوریست‌ها قرار می‌گیرد. این دریاچه با ارتفاع ۱۹۰۰ متر یکی از مرتفع‌ترین مکان‌های توریستی ارمنستان و جهان محسوب می‌شود که در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. دریاچه سوان با استفاده از خلاقیت‌ مسئولان گردشگری ارمنستان به یک جاذبه گردشگری پربازدید به ویژه برای قایق‌سواری تبدیل شده است. طبیعت‌گردان با تهیه تور ارمنستان زمینی در طی مسیر هم جاذبه‌های طبیعی را مشاهده می کنند. از دریاچه سوان ارمنستان با نام «مروارید طبیعت ارمنستان» هم یاد می‌شود که به ویژه در فصل بهار تور ارمنستان هوایی را در زمینه طبیعت‌گردی به وجود خود می‌آراید.

مرکز شهر ایروان

شهر ایروان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرها و پایتخت کشور ارمنستان از مکان‌های دیدنی و تاریخی این کشور است که تاریخ اقوام و ادوار مختلف را در خود جای داده است. این جاذبه در تور ارمنستان هوایی نیز جایگاه ویژه خود را دارا می‌باشد. این شهر بقایایی از جنگ جهانی دوم را نیز دارا می‌باشد. قدمت این شهر به سال ۷۸۲ میلادی باز می‌گردد که گویا از نظر تاریخی حتی از شهر رم هم قدیمی‌تر است. گردشگرانی که با تور ارمنستان زمینی به این شهر مسافرت می‌کنند باید حتما سری به مرکز این شهر شگفت‌انگیز بزنند و انواع بناهای زیبای آن نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، بوتیک‌های شیک و ساختمان‌های اداری و هتل‌های بی‌نظیر که شاهکارهای معماری این کشور هستند دیدن کنند.

کلیسای گغارد

کلیسای گغارد نیز در ارمنستان از شهرت زیادی برخوردار بوده و گردشگران زیادی با تور ارمنستان هوایی از آن دیدن می‌کنند. معنای نام این کلیسا سرنیزه است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق ایروان واقع شده است. گویا فلسفه ساخت این بنا به دوران به صلیب کشیدن حضرت عیسی (ع) برمی‌گردد که نیزه در تن ایشان فرو کرده بودند به همین خاطر معماری این بنا به صورت سرنیزه ساخته شده است که به احترام همان دوران برای دین مسیحیت دارای ارزش و احترام می‌باشد. گفته می‌شود که از آن زمان تا کنون نیزه بین مسیحیان از احترام برخوردار است و که در سبک معماری آن‌ها نمود پیدا کرده است. این کلیسا شامل سه بخش اصلی بوده که خاندان‌های زکریان و بعدها پروشیان از آن استفاده کرده‌اند. یکی از قسمت‌های این کلیسا به آرامگاه سلسله پروشیان اختصاص یافته است. تور ارمنستان هوایی در قسمت خدمات تور خود، از این کلیسا بهره می‌برد تا تجربه شگفت‌انگیزی را به مسافران القا نماید.

شهر مذهبی اچمیادزین (Echmiadzin)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تور ارمنستان شهر مذهبی اچمیادزین است که از قدمت و تاریخ کهنی برخوردار است.این شهر پایتخت کشور ارمنستان نیز بوده که دارای یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان است که بین سال‌های ۳۰۳-۳۰۱ میلادی ساخته شده است. همچنین شهر مذهبی اچمیادزین دارای انواع کلیساهای قدیمی دیگر است که از انواع سبک‌های معماری گوتیک و … در آن بهره گرفته‌اند. گردشگرانی که به ارمنستان سفر می‌کنند باید حتما دقت داشته باشند که در مسیر دیدار از جاذبه‌های گردشگری این کشور از اچمیادزین نیز دیدن کنند.

قیمت تور ارمنستان

نرخ تور یکی از عوامل جذابیت یک تور برای گردشگران است به ویژه برای کسانی که خواهان تور به‌صرفه هستند. قیمت تور ارمنستان نیز برای بسیاری از مسافران دارای مطلوبیت و جذابیت بوده و موجب رضایت خاطر آن‌ها خواهد شد. اما قیمت تورها می‌تواند به عوامل مختلفی نظیر؛ تعداد شب‌اقامت‌ها، ستاره هتل، زمان تور و … بستگی دارد. برای مثال قیمت تور ارمنستان با یک هتل میان‌رده و سه شب اقامت در فصل کم‌گردشگر می‌تواند مناسب باشد.

منبع :ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا