رپورتاژ

تفاوت جاب آفر کانادا با ویزای استارتاپ کانادا

همانطور که می‌دانید، کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا می‌باشد که شرایط بسیار مناسبی را برای مهاجران خود فراهم کرده است. کشور کانادا به دلیل شرایط جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی قصد دارد که از طریق حوزه مهاجرپذیری کمبودهای کشور را در آینده جبران کند و از بحران‌های احتمالی اجتناب کند.

در عین حال نیز روش‌های بسیار متفاوت و گوناگونی برای مهاجرت به کانادا و نهایتا گرفتن اقامت دائم وجود دارد که هرکدام به نوبه خود شرایط خاصی را می‌طلبد و مناسب قشر خاصی از افراد می‌باشند. افراد بایستی با بهره‌گیری از راهنمایی‌های یک مشاور و تجزیه و تحلیل شرایط زندگی خود یکی از روش‌ها را برگزینند. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به اقامت دائم در کانادا که معمولا به افراد دارای صلاحیت و توانایی آن پیشنهاد می‌شود، جاب آفر کانادا و همچنین ویزای استارتاپ کانادا می‌باشد. دولت کانادا از بین تمامی مهاجران بیشترین اهمیت را به دسته کارآفرینان می‌دهد و به همین دلیل شرایط ویژه‌تری را برای اقامت دائم این افراد در نظر می‌گیرد.

در این مطلب قصد داریم بطور اجمالی به تفاوت بین جاب آفر کانادا و ویزای استارتاپ کانادا بپردازیم و حد و مرزهای مابین این دو روش و شرایط دریافت اقامت دائم در هر کدام را بررسی کنیم. بیش از هرچیزی گرفتن راهنمایی و مشورت از افراد خبره و کارشناسی که پیش از شما این راه را طی کرده‌اند حائز اهمیت می‌باشد؛ به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت جاب آفر کانادا حتما از ایرانیکا کمک بگیرید.

جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا برای کسانی است که قصد دارند شغل جدیدی را در کانادا شروع کنند و یا به استخدام یک کارفرمای جدید درآیند. جاب آفر کانادا می‌تواند شامل هر شغلی شود و حیطه این شغل‌ها محدود نمی‌باشد. اما تفاوت عمده جاب آفر با ویزای استارتاپ، در استفاده از تکنولوژی و ماهیت استارتاپ می‌باشد. برای مثال، شما نمی‌توانید برای تاسیس شرکت فروش درب ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید؛ ایده شما باید به عنوان یک استارتاپ در حیطه تکنولوژی و با محدوده جغرافیایی فراگیر باشد.

مدارک ضروری برای جاب آفر

از مهم‌ترین مدارک مربوط به جاب آفر کانادا، دعوت‌نامه از سوی کارفرما می‌باشد که بدون آن قادر به مهاجرت نخواهید بود. همچنین کارفرمای شما باید مجوز‌های لازم را برای ثبت صنف یا شرکت خود و همچنین ارائه دعوت‌نامه به افراد خارجی تبار دریافت کرده باشد تا دعوت‌نامه وی مجاز تلقی شود.

ویزای استارتاپ کانادا

در اینجا مسیر و موضوع کاملا فرق می‌کند؛ شما قصد تاسیس یک شرکت استارتاپی را دارید که سرمایه زیادی را قرار است دریافت کند و یک شرکت یا بیزینس کوچک طلقی نمی‌شود. ایده شما باید حتما علاوه بر خلاقانه بودن، یک ایده استارتاپی فراگیر باشد که از تکنولوژی برای رفع نیازی جدید استفاده می‌کند.

در این نوع ویزا شما باید از مبانی تخصصی و عمومی کارآفرینی و کسب و کار مطلع باشید تا بتوانید ایده‌ای را تحویل شرکت‌های سرمایه گذاری دهید که مورد تائید و تمجید آن‌ها قرار گیرد. همچنین باید یک بیزینس پلن حرفه‌ای را ارائه دهید که ثابت کند شما از پس این کار بر خواهید آمد.

شما پس از طراحی ایده و بیزینس پلن خود، باید آن را به یکی از شرکت‌های اعتباری مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا مراکز رشد استارتاپی ارائه دهید و پس از تائید آن‌ها برای اقامت دائم کانادا درخواست کنید که معمولا 2 سال تا 2 سال و نیم به طول می‌انجامد.

شاید ویزای استارتاپ کانادا نسبت به جاب آفر شرایط سختگیرانه‌تری داشته باشد، اما برای دولت کانادا هدف شما بسیار مهم است و در دریافت اقامت دائم ارش و اولویت بیشتری نسبت به سایر درخواست کنندگان خواهد داشت.

در نهایت شما باید علاوه بر داشتن سرمایه‌گذار مطمئن، با تمکن مالی خود اثبات کنید که از عهده هزینه‌های زندگی 6 ماه آینده خود در کانادا بر می‌آیید که این مورد هم امری ضروری می‌باشد؛ زیرا دولت کانادا هیچگونه بودجه‌ای برای کمک به شما درنظر نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا