آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

تغییر شکل ناخن‌ها نشانه چیست؟/ هشداری که باید جدی گرفت

بیماری زوال عقل مجموعه ای از بیماری ها را تشکیل می دهد که تظاهرات مختلف آن معمولا تشخیص این بیماری را دشوار می کند و همین تشخیص زودهنگام بیماری می تواند بهترین راه حل برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد. شناخت دامنه وسیع تظاهرات بالینی پوستی، فیزیکی و روان شناختی جزء نخستین علائم این بیماری هستند.

محققان امیدوارند درک وسیع تر نشانه های زوال عقل بتواند به ابداع ابزارهای تشخیصی دقیق تر در سال های پیش رو کمک کند. تاکنون تحقیقات زیادی صورت گرفته که نشان داده اند مو و ناخن ها می توانند آیینه ای در برابر زوال عقل شناختی باشد.به گزارش سیناپرس، همچنین زخم های پوستی از جمله نشانه های ارزشمندی هستند که می تواند سندروم زوال عقل را شناسایی کند و محققان موضوع زخم های پوستی را در بیماری آلزایمر مطرح کرده اند.

در بیماری آلزایمر، زخم های پوستی اغلب در مو و ناخن ها بروز می کنند بنابراین، به نظر می رسد تظاهرات پوستی مرتبط با سندروم زوال عقل می تواند نشانه ای ارزشمند در فرآیند تشخیص زوال عقل باشد. به گزارش سیناپرس، این زخم های پوستی اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت، زخم بستر، قارچ و زخم باکتریایی و خارش بروز می کنند.

باوجوداین، گاهی خراشیدگی های مزمن که باعث پوسته پوسته شدن و بروز قارچ روی پوست می شود در این بیماری بروز می کند. برخی مواقع نیز زخم های پوستی مانند خارش پوست، تغییر رنگ پوست و واکنش های حساسیت زا به دلیل مصرف داروها نیز ممکن است ایجاد شود.

معمولا تغییرات ایجاد شده در مو و ناخن ها در ۷۰ درصد مبتلایان به آلزایمر دیده می شود. علاوه براین، علائم خاص پوستی توجه ویژه ای را به زخم های ایجاد شده با ناخن در بیماری آلزایمر نشان می دهد. حتی تحقیقات صورت گرفته، ارتباطی را بین کاهش غلظت جیوه و طول مدت و شدت زوال عقل نشان می دهد.

تغییرات ایجاد شده در غلظت ریزمغذی ها در پوسته ناخن شامل کلسیم، منیزیم، جیوه، پتاسیم، روی، برم و کبالت در مراحل اولیه بیماری زوال عقل مشاهده می شود.

تغییر شکل ناخن‌ها نشانه چیست؟/ هشداری که باید جدی گرفت

بیشتر بخوانید:

چگونه سینوزیت را از سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

با مصرف این آجیل از شر چربی‌های شکم و پهلو خلاص شوید

۲۳۳۲۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا