آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

تعیین تکلیف زمان از سوی شورای نگهبان/ طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» تایید شد

به انتشار از سایت معرفت نیوز

تعیین تکلیف زمان از سوی شورای نگهبان/ طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» تایید شد

ایسنا نوشت: طحان نظیف گفت : ما در شورای نگهبان درباره خوب بودن یا بد بودن یک مصوبه و ضرورت تصویب آن ورود نمی‌کنیم و تنها ورود ما در حوزه مغایرت با شرع و قانون اساسی است.

هادی طحان نظیف امروز در نشست خبری درباره نظرات شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات،گفت: طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» است که مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد البته در مرحله قبل ابهاماتی نسبت به این مصوبه وجود داشت که با اصلاحات مجلس این ابهامات از بین رفت. در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شد. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی‌تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد. این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: مصوبه بعدی طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» است که شورای نگهبان در مرحله قبل ایراد مستقلی نسبت به این مصوبه نداشت اما ایراد هیئت عالی نظارت را به مجلس منتقل کرده بود که در نهایت با رفع ایراد، مصوبه مورد تایید شورا قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه تغییر ساعت رسمی کشور گفت: هر نهادی باید در راستای وظایف خودش کار کارشناسی و تخصصی انجام دهد ما در شورای نگهبان درباره خوب بودن یا بد بودن یک مصوبه و ضرورت تصویب آن ورود نمی‌کنیم و تنها ورود ما در حوزه مغایرت با شرع و قانون اساسی است. گاهی نسبت به مصوبه مخالفین و موافقینی وجود دارد که ما در این حوزه ورود نمی‌کنیم و این وظیفه مجلس است اما در رابطه با مغایرت با شرع و قانون باید کار کارشناسی انجام دهیم.

تعیین تکلیف زمان از سوی شورای نگهبان شورای نگهبان / طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» تایید شد

بیشتر بخوانید:

  • طعنه سنگین مطهری : اشتباه گرفته اید! آنجا مجلس سنا نیست

  • بازگشت این جان سخت | تغییر ساعت رسمی کشور باز هم در دستور مجلس قرار گرفت

  • چرا مجلس اصرار دارد سالی 1.4میلیارد دلار انرژی تلف شود؟

طحان نظیف در پاسخ به سوالی در رابطه با نشست با سخنگویان دولت و قوه قضائیه گفت: این نشست‌ها در جهت تعامل بین قوا با حفظ استقلال آن‌ها است. این نشست‌ها برای اطلاع پیدا کردن از موضوعات است و ما وارد حیطه سایر دستگاه‌ها نمی‌شویم. کشور مشکلات اقتصادی دارد و همه دستگاه‌ها باید در جهت رفع آن کمک کنند ما نیز در حیطه اختیارات و وظایف خود ورود می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با تاثیر فعالیت رسانه‌ای در تایید صلاحیت‌ها گفت: فضای سیاسی کشور باز و آزاد است و گروه‌ها آزاد هستند در چارچوب قانون اظهارنظر کنند اما اقتضائات کشور این است که بیش از گذشته به قانون و مصالح کشور پایبند باشند.

وی در پاسخ به سوالی راجع به طرح شفافیت قوا گفت: موضوع شفافیت موضوع مهمی بوده است و این طرح در حال تصویب است و اظهارنظرات بسیاری راجع به آن انجام شده. باید اجازه دهید متن نهایی و مصوبه مجلس را دریافت کنیم و طبیعتا اعلام نظر کنیم.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا اسم شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیست؟ گفت: شورای نگهبان اساسا مصوبه ندارد و در مورد مصوبات اظهارنظر می‌کند من دوستان را به سامانه جامع نظرات شورای نگهبان ارجاع می‌دهم. این سامانه حاوی تمام متن‌های طرح‌ها و لوایح، مشروح مذاکرات شورا تا آن‌جا که پیاده شده و استدلال‌های دسته‌بندی شده اعضا است. پس ما همیشه پیشتاز شفافیت بودیم اما این‌که چرا اسم ما در این طرح نیست را باید از نمایندگان مجلس بپرسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه دولت درباره واردات خودرو گفت: ما در بحث ساماندهی صنعت خودرو در مرحله آخر ابهام و ایرادی نداشتیم و تنها هیئت عالی نظارت مجمع اشکالاتی داشت اما این‌که مصوبه دولت با نظرات هیئت عالی نظرات انطباق دارد را نمی‌دانم.

۲۱۲۱۷

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا