آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

تشدید بارش در ۱۲ استان/ پیش‌بینی آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۲۴ تا ۲۵ اسفند) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل مورد انتظار است.

در اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی می‌شود..

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ،همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها هنگام سفر با خودرو، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه را توصیه می‌کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بیشتر بخوانید:

هوای تهران در آستانه قرمز شدن

کاهش ۱۶ درصدی بارندگی‌ها در کشور

271 35

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا