پزشکی

تایید اولین تست خانگی آنفولانزا و کرونا در جهان

روز گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا اولین کیت آزمایش خانگی را تایید کرده است که می‌ تواند برای تعیین اینکه آیا فرد مبتلا به آنفلوانزا یا کووید-۱۹ است مورد استفاده قرار گیرد. این اولین تست خانگی در جهان محسوب می شود که قادر به تشخیص این دو بیماری ویروسی از یکدیگر است.

به گزارش بهداشت نیوز، مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا طی یک بیانیه خبری اعلام کردند: تست لوسیرا مورد تائید این مرکز قرار داشته و بدون نسخه به فروش می رسد و می تواند آنفلوانزا A و آنفلوانزا B و همچنین ویروس SARS-CoV-2 که باعث بروز کرونا می شود را شناسایی کند. پیش از این آزمایش آنفلوانزا مستلزم مراجعه به مطب پزشک یا کلینیک های مراقبت فوری بود.

جف شورن، مدیر مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و داروی آمریکا، در این رابطه گفت: طراحی این تست، نقطه عطفی در دسترسی بیشتر مصرف‌ کنندگان به آزمایش‌ های تشخیصی است که می ‌توانند کاملاً در خانه انجام شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا قویاً از نوآوری در توسعه آزمایش ‌ها حمایت می ‌کند و ما مشتاق هستیم تا دسترسی بیشتر به آزمایش‌ های بیماری ‌های عفونی در خانه را برای حمایت از نیاز های بهداشت عمومی به بهترین شکل ادامه دهیم. این تست با استفاده از مخاط بینی در عرض ۳۰ دقیقه نتایج را ارائه می دهد و دقت بسیار بالایی دارد.

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده در این رابطه، تست فوق الذکر به درستی 99.9 درصد از نمونه ها را برای آنفولانزای B و ۱۰۰ درصد موارد کرونا و 88.3٪ از نمونه های مثبت سویه های جدید را به درستی شناسایی کرد.

در خاتمه گفتنی است استفاده از این تست های خانگی می تواند نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری های ویروسی داشته باشد و تا حد زیادی از فشار ناشی از ازدحام بیماران برای انجام تست های تشخیصی در مراکز درمانی کم می کند.
منبع: سیناپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا