آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

تاخیر جدی در بلوغ دانش‌آموزان بدنبال غیرحضوری شدن مدارس

تاخیر جدی در بلوغ دانش‌آموزان بدنبال غیرحضوری شدن مدارس

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش به دلایل مختلف یک نظام تک ساحتی است گفت: اگر این نظام شش ساحتی باشد در راستای پیشرفت و آبادانی کشور به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

یوسف نوری در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد گفت: گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، پاسداشت مشارکتهای دستگاه‌ها، مردم و تعامل سازنده همه ارکان جامعه اسلامی است.

وی افزود: در برنامه هایم، یکی از تغییراتی که باید در راستای تحول بنیادین انجام شود، تغییر در کارکرد و قانون شوراهای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش به دلایل مختلف یک نظام تک ساحتی است گفت: اگر این نظام شش ساحتی باشد در راستای پیشرفت و آبادانی کشور به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

نوری با اشاره به اهمیت مشورت و جایگاه مشارکت ها اظهار کرد: رهبری برکت سوم در بیانیه گام دوم انقلاب را مشارکت مردم در بعد سیاسی و اجتماعی دانسته‌اند که در هرزمانی ثمرات بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: خانواده، حکومت، رسانه و بخش غیردولتی ارکان تعلیم و تربیت هستند و بر این اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم، مردمی بودن است که باعث می‌شود از این ارکان فرایند تربیت بهره بگیریم که در این صورت عدالت تربیتی یا نصیب برابر آموزشی محقق می‌شود و در نهایت شاهد دولتی قوی خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی کشورها با بهره‌گیری از بخش غیردولتی و نهادهای عمومی زیرساخت‌های آموزش و پرورشی شان را فراهم کرده‌اند گفت: شوراهای آموزش و پرورش نقشی اساسی دارند. تفویض اختیار، تمرکز زدایی و سپس پرداختن به ارکان تعلیم و تربیت در شوراهای آموزش و پرورش باید انجام شود.

وی ادامه داد: لازم است در قانون و کارکرد شوراها بازنگری انجام شود به گونه ای که به تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت نزدیک شویم. اکنون وضعیت آموزش و پرورش از حیث نصیب برابر آموزشی، به علت حاکمیت توزیع رویه‌ای، وضعیت مناسبی نیست. هرچقدر از مرکز دور می‌شویم این وضعیت نامناسب تر می‌شود.

نوری با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش امروز نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارند اظهار کرد: مرحله اول، آموزش غیرحضوری بود و مرحله دوم دوران انتقالی از فضای مجازی به فضای واقعی است. آمادگی تمام مدارس را داریم، دولت همت خوبی کرده و از افتخارات دولت بود که واکسیناسیون انجام شده که به طور میانگین ۹۰ درصد برای دانش آموزان و معلمان انجام شده و مدارس آمادگی کامل را دارند و کلاس‌ها باید بر اساس پروتکل‌ها برگزار شود.

نوری ادامه داد: متاسفانه برخی جاها شنیده می‌شود که نباید اینگونه شود، در حالی که دانش آموزان ما دارند ضرر می‌کنند. در بعد آموزشی مطالعات نشان داده خسارات آموزشی مخصوصا در پایه‌های کلیدی چون اول دبستان قابل تصور نیست و تاخیر در بلوغ دانش آموزان جدی است و اگر این کار را انجام ندهیم به ساحت سلامت و تربیت زیستی و بدنی نخواهند رسید. لازم است شوراها این موضوع را در دستورکار قرار دهند و بر آن نظارت داشته باشند.

۴۷۲۳۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا