رپورتاژ

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

 

آیا به دنبال راهی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تاثیر مثبت بر سئو و رتبه سایت خود در گوگل هستید؟

آیا میخواهید کمپین سئو خود را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی تقویت کنید؟

بهبود سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا رتبه شما را درنتایج گوگل افزایش می‌دهد. اما رقابت شدیدی برای ظاهر شدن در رتبه بندی‌های برتر موتورهای جست‌و‌جو وجود دارد.

داده‌های سایت worldometer نشان می‌دهد که تقریبا پنج میلیون پست وبلاگ در روز منتشر می‌شود. با این حجم از محتوا که هر روز منتشر و توزیع می‌شود، شانس شما برای نمایش در نتایج موتور‌های جستجو بسیار اندک است؛ اما می‌توانید با استراتژی محتوای مناسب شانس خود را افزایش دهید.

ما در این مقاله تاثیرات شبکه‌های اجتماعی  بر سئو‌سایت را بررسی می‌کنیم و به تک تک سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

  • شبکه‌های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می‌گذارند؟
  • تاثیر شبکه‌های اجتماعی در رتبه بندی گوگل
  • بهترین وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای SEO چیست؟

 

شبکه‌های اجتماعی چگونه بر سئو سایت تاثیر می‌گذارند؟

شبکه‌های اجتماعی به طور مستتقیم به SEO سایت کمک نمی‌کنند اما لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند این توانایی را دارند که به وبسایت شما ترافیک ارسال کنند. شبکه‌های اجتماعی از شش جهت زیر روی SEO شما تاثیر می‌گذارند.

  1. توزیع گسترده محتوا
  2. طول عمر برای نمایش پست‌ها
  3. بهبود ترافیک به صورت آنلاین
  4. افزایش شناخت برند
  5. افزایش شهرت برند
  6. افزایش سئو سایت

اهمیت شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت :

وقتی شما محتوای خوبی ارسال می‌کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید، از برند شما پشتیبانی می‌کند. دلیلش این است که شما چیزی ارزشمند به آن‌ها می‌دهید. در نهایت، این می‌تواند منجر به اشتراک‌گذاری محتوای شما توسط مخاطبان شما شود. اطرافیان آن‌ها به احتمال زیاد همین کار را خواهند کرد و دایره اشتراک‌گذاری گسترش می‌یابد.

نوشتن و تولید محتوا می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه بیشتر به سایت شما باشد. پست‌های وبلاگ، ویدئو‌ها، اینفوگرافی و پادکست‌ها باعث افزایش ترافیک و اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. این نوع محتوا‌ها اطلاعات مفیدی را به مخاطبان شما می‌دهد.

در تولید و سفارش تولید محتوا باید دقت لازم را داشته باشیم اگر محتوای شما به درستی تولید و یا توزیع نشود برای کار شما تاثیری مثبتی ندارد.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در رتبه‌بندی گوگل:

  • سعی کنید از محتوا مفید و ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • مطالب مفید و بهینه‌سازی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تعداد فالوور‌های شما افزایش پیدا کند و نتایج بازدید محتوا شما بیشتر شود.
  • کیفیت محتوا، به ایجاد وبسایت شما تاثیر می‌گذارد.
  • فعالیت صحیح در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش شهرت برند می‌شود.
  • کسب لینک از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به پست‌های وبلاگ شما کمک کند تا در گوگل فهرست شود.
  • فهرست شدن صفحات سایت در گوگل منجر به ترافیک بیشتر و بهبود رتبه بندی شما خواهد شد.

بنابراین، باید اشتراک‌گذاری محتوای خود را شروع کنید که مخاطبان خود را درگیر خود کنید.

 

ارتباطات اجتماعی با سئو چگونه است؟

گرچه شبکه‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی نیستند اما لینک‌هایی برای بهینه‌سازی موتور‌های جستجو دارند.

در قسمت بالا نحوه ارتباط فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سئو را از طریق سیگنال‌های اجتماعی توضیح دادیم. بنابراین، با اشتراک گذاری، چندین نفر می‌توانند به پست‌های شما علاقه‌مند شوند. نتایج به اشتراک گذاشته می‌تواند نمای محتوای وبلاگ شما و رتبه سئو شما را افزایش دهد. گوگل مطالب با کیفیت را ارزیابی می‌کند و آن‌ها را بخشی از عوامل رتبه‌بندی می‌داند.

 

بهترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای SEO چیست؟

چندین شبکه اجتماعی برای سئو وجود دارند. این سایت‌ها برای SEO و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایده آل هستند.

از آن جا که شبکه‌های اجتماعی تجربه‌ی شخصی تری را نسبت به سایر وبسایت‌ها ارائه می‌دهند وهمچنین زمان پاسخ‌دهی سریع‌تری که دارند، برای سئو موثرترند. بنابراین کاربران شرکت یا سازمان‌ها برای اهداف تجاری و سایر مسائل حیاتی از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند.

در زیر به بهترین شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم:

  1. Linkedln

اولین دلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی ایجاد مخاطبین است. در فیسبوک، اکثر مردم به دنبال دوست‌یابی هستند و بیشتر یک شبکه اجتماعی شخصی برای افراد است، اما ما شبکه اجتماعی مجازی LinkedIn را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این شبکه اجتماعی مناسب ترین شبکه اجتماعی مجازی تولید مطالب برای شرکت‌های حرفه‌ای است. اساس کار شبکه اجتماعی LinkedIn این است که کاربران را تشویق می‌کند تا یک پروفایل کاملاً حرفه‌ای ایجاد کنند و از این نمایه می‌توان به عنوان رزومه (CV) در سایت‌های دنیای مجازی استفاده کرد.

متاسفانه دسترسی کاربران ایرانی در لینکدین محدود به چند ویژگی خاص است.

 

  1. Medium

مدیوم پلتفرمی است که توسط Ev Williams در سال 2012 رونمایی شد. اگر تعداد مخاطبین مورد نظر شما به اندازه کافی نباشد و از وبلاگ شما برای بازدید محتوا استفاده می‌شود، و یا افرادی هستید که در کار خاصی تخصص دارید و برای سرگرمی خود دست به قلم دارید و می‌توانید در طول کار روزانه خود مطالبی بنویسید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید، و یا با نوشتن مقالات (ورزشی، روان‌شناسی، سلامت، هنر، فیلم و سینما و… ) مختلف با موضوعات مرتبط با آن بپردازید، می‌توانید از برنامه‌ی Medium استفاده کنید.

مدیوم این امکان را به شما می‌دهد که با به اشتراک گذاشتن مطالب خود، پول دربیاورید. در حال حاضر حدودا 170 میلیون کاربر از این برنامه استفاده می‌کنند و مطالب خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

اگر شما هم به فکر بهبود دادن به درآمد خود هستید و به نویسندگی علاقه دارین حتما از این برنامه استفاده کنید.

 

  1. Facebook

فیسبوک تا به امروز جزء برترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که توانسته بیشترین توجه مردم را به خود جلب کند. این وبسایت امکان ارسال مطالب و اشتراک‌‌گذاری محتوا را برای کابران ساده کرده و می‌توانید برای جذب مخاطب، پست‌های خود را به طور کامل به اشتراک بگذارید.

برای به اشتراک گذاشتن پست‌ها و درک بهتر تأثیر فیسبوک بر SEO، باید مجموعه ای از ویژگی‌ها را در نظر بگیرید که عبارتند از: پست لینک، پست کوتاه، ارسال محتوا در اوقات فراغت و ارائه محتوای به روز.

متاسفانه فیسبوک هم در کشور فیلتر بوده و کاربران خود را از دست داده است. اما فعالیت در آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

  1. Twitter

تویتر نیز همانند فیسبوک یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده برای SEO است. قبلا اشاره کردیم که شبکه‌های اجتماعی بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی گوگل دارند. هرچه شما محتوای جامع و با کیفیت‌تری در تویتر به اشتراک بگذارید نتیجه بهتری در بازدید وبسایت شما دارد.

سعی کنید کابران را درگیر خود کنید و از هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود استفاده کنید. هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند توییت‌های شما را با سرعت بالاتری پیدا کنند. سعی کنید پست‌های خود را به طور مکرر (اما نه به صورت تکراری) توییت کنید تا مخاطبین را جذب خود کرده و و بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید.

 

 

 

بهترین شیوه ها برای افزایش بهتر SEO  سایت:

هر گونه اقدامی که در جهت بهبود شبکه‌های اجتماعی خود انجام می‌دهید باید با هدف سئو شما مطابقت داشته باشد. در زیر، ما به چند مورد از نکاتی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی و سئو نباید نادیده گرفته شوند، اشاره می‌کنیم.

 

·         انتشار مطالب با کیفیت بالا

  • آسان کردنِ اشتراک گذاری مطالب خود برای کاربران
  • بهینه کردن پروفایل شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه کردن تصاویر خود برای سئو
  • ایجاد روابط از طریق مکالمات فعال
  • ارزیابی عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود

 

ما معتقدیم که نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای SEO سایت را آموخته‌اید. یک استراتژی پایدار در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص مدیریت اینستاگرام، به شما این امکان را می‌دهد که سئو را بهبود ببخشید و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. در حالی که چندین روش برای تاثیرگذاری سئو شما با استفاده از بهترین روش‌های شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

درک شش نکته فوق در مورد رسانه‌های اجتماعی ضروری است؛ و پیاده سازی آن‌ها برای محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم‌تر است.

 

منبع: ویجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا