آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

بیان حرف‌های غیرواقعی برای دولت عادی شده است

بیان حرف‌های غیرواقعی برای دولت عادی شده است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بین توقع مردم و نگاه دولت زمین تا آسمان فاصله است و به همین دلیل بیان حرف‌های غیرواقعی برای دولتی‌ها عادی شده است.

حسن رسولی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ افزود: «مهمترین وظیفه دولت به عنوان کل نظام و قوه مجریه به عنوان پیشران نظام حکمرانی کشور، اداره امور کشور و تاًمین مطالبات و انتظارات عموم مردم است بنابراین حاکمیت و دولتی می‌تواند کارآمد باشد که نگاهی عمیق، همه‌جانبه، درازمدت و البته واقع‌بینانه به مسائل وضعیت، توانمندی و قابلیت‌های کشور داشته باشد.»

به گفته وی، هر حاکمیت لازم است به محدودیت‌ها، تهدید‌ها و آسیب‌هایی که متوجه اداره مطلوب کشور است، توجه داشته باشد تا بتواند از امکانات ملی و دارایی‌های عمومی در اختیار بهترین بهره‌برداری کند تا از کنار مانع‌ها به گونه‌ای عبور کند که جامعه و مردم با آسیب‌های کمتری مواجه شوند.

او معتقد است چنانچه نظام حکمرانی از صلابت و شایستگی لازم برخوردار باشد، دچار شتابزدگی و روزمرگی نخواهد شد. پس می‌تواند بر اساس نقشه‌ای طراحی شده وضعیت مطلوبی برای جامعه رقم بزند تا مردم آسیب کمتری ببینند اما روندی که در کشور جاری است در تضاد با این اصول قرار دارد. به همین دلیل، مردم این روز‌ها گرفتاری را با تمام وجود حس می‌کنند و امیدی هم برای بهبودی شرایط ندارند.

عضو پیشین شورای شهر تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی چون دولت از شاخصه‌های نظام اجرایی کارآمد عقب است، هم در حوزه نظری و هم در حوزه عملی اداره امور کشور با چالش‌هایی جدی در حوزه عملکردی مواجه است که چنین روندی نتیجه‌ای جز ناکارآمدی نخواهد داشت. به همین دلیل سیاست خارجی کمترین کمکی به حوزه اقتصاد نمی‌کند. همچنین سیاست داخلی به گونه‌ای پیش می‌رود که کمترین احترام و عزت سیاسی را برای حوزه سیاست خارجی تولید نمی‌کند.

دولت از نقشه راه هوشمندانه تبعیت نمی‌کند

فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: دولتمردان از یک نقشه راهِ هوشمندانه تبعیت نمی‌کنند که این سبب بروز خطا‌های زیادی می‌شود؛ مثلاً در تابستان امسال دولتمردان با توجه به بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، زمستانی سخت را برای اروپایی‌ها پیش‌بینی می‌کردند و تحلیل‌شان این بود که اروپا به دلیل بحران گاز در مذاکرات هسته‌ای در قبال ایران کوتاه خواهند آمد و به دولت‌های اروپایی طعنه می‌زدند. در حالیکه اروپایی‌ها تدابیری به کار گرفتند که قیمت گاز در اروپا حدود ۱۵ درصد ارزان شده است و این ماییم که به خاطر کمبود گاز به مشکل خورده‌ایم و مجبور به تعطیلی عمومی هستیم. یعنی در شرایطی بسیاری از شهر‌های ما گاز ندارند که ایران دومین کشور به لحاظ برخوداری از گاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا