رپورتاژ

بک‌ لینک چیست؟ نحوه ایجاد بک لینک و تاثیر آن در سئو

پیوند اسپم یا بک لینک اسپم صرفاً یک پیوند با کیفیت پایین است که صرفاً با هدف به دست آوردن موقعیت در صفحه نتایج جستجو، صرف نظر از ارتباط و کیفیت موضوع وب سایت اصلی ایجاد شده است. بک لینک اسپم و بی کیفیت شامل نظرات به پست های وبلاگ، پاسخ به موضوعات انجمن، خرید بک لینک، مزارع لینک، محتوای توهین آمیز و با کیفیت پایین، و لینک به سایت های پورنو و شرط بندی است. بک لینک های بد و اسپم چه تاثیری روی سایت شما می گذارند؟ آیا برای خلاص شدن از شر آنها باید کاری انجام دهید؟ گوگل چگونه این سیستم پیوند خارجی را مدیریت می کند؟

اگر به بک لینک های سایت خود توجه نمی کنید یا بدون هدف لینک های خارجی می سازید. وقت آن است که به آن توجه بیشتری کنید. در این مقاله به اسپم لینک های انجمن و تاثیر آنها بر سئو سایت می پردازیم. همچنین نحوه شناسایی لینک های بد را توضیح می دهیم. پس در انتهای این متن سایت خود را از نظر وجود این لینک ها به دقت بررسی کنید. دانستن تفاوت بین اسپم و بک لینک با کیفیت بالا برای موفقیت سئو بسیار مهم است. به همین دلیل می خواهیم در مورد بک لینک های بد صحبت کنیم. چگونه آنها می توانند به رتبه سایت شما آسیب بزنند و برای جلوگیری از آنها چه کاری می توانید انجام دهید. با توضیحاتی که از وب سایت نشونت برداشت شده است در خدمتتان هستیم.

انواع بک لینک های اسپم

کدام لینک ها اسپم هستند؟ لینک هایی که به فرآیند سئوی وب سایت آسیب می رسانند و تلاش می کنند تا رتبه خوبی کسب کنند، از بین می روند. مهمترین عامل در شناسایی لینک بد، کیفیت سایتی است که لینک از آن تولید شده است. به هر یک از پیوندهای خود نگاه کنید و ببینید از کجا آمده اند. لینک ها را از سایت های با کیفیت بالا نگه دارید و از لینک های سایت های بی کیفیت یا اسپم خودداری کنید. اگر پیوندهای شما یکی از دسته های زیر هستند، ممکن است پیوندهای سمی باشند و باید حذف شوند.

  • سایت هایی با کیفیت پایین یا بدون اعتبار دامنه.
  • پیوندهایی از سایت های تازه تاسیس با نام های دامنه جدید.
  • وب سایت هایی با ترافیک کم
  • لینک های به دست آمده از مزارع پیوند (وب سایت هایی با هدف ایجاد لینک های سئو).
  • پیوندهایی از سایت هایی با پیوندهای خارجی کمتر رایج.
  • سایت هایی که به موضوع وب سایت شما مرتبط نیستند.
  • پیوند به سایت هایی که با پورنوگرافی و قمار سروکار دارند.
  • وب سایت هایی که توسط گوگل ایندکس نشده اند.
  • سایت هایی که در آن هشدارهای ویروس یا بدافزار دریافت می کنید.
  • اکثر لینک ها با متن لنگر یکسان ایجاد می شوند.
  • پیوندهایی از دایرکتوری‌های محتوا یا سایت‌هایی که به شما امکان دانلود انواع محتوا را می‌دهند.
  • پیوندهایی از سایت‌هایی که مقالات تکراری زیادی دارند.
  • دریافت تعداد زیادی لینک از مکان هایی که سایت شما ارائه نمی شود.

همچنین باید پیوندهای پولی را که در فوتر، نوار کناری و پست های وبلاگ وب سایت شما ظاهر می شود حذف کنید. با این حال، همه لینک های چنین سایت هایی مخرب نیستند. بررسی دستی هر پیوند برای حذف همه پیوندهای منفی و حفظ همه پیوندهای با کیفیت مهم است.

البته ناگفته نماند که تولید محتوا هم به شدت در بالا رفتن ارزش و اعتبار سایت مهم است. به همین خاطر سفارش تولید محتوای با کیفیت را تنها از سایت ها معتبر ثبت کنید. به عنوان مثلا نشونت یکی از سایتهای ارائه دهنده خدمات تولید محتوا برای سایت می باشد.

راه های پیدا کردن بک لینک های اسپم

لینک های اسپم می توانند اعتبار سایت شما را از بین ببرند و سال ها تلاش برای رتبه بندی در نتایج گوگل را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرند. با این حال، همه پیوندها برای یک هدف ایجاد نمی شوند. برخی از بک لینک ها تأثیر مثبتی بر رتبه صفحه دارند، برخی تأثیر منفی بر رتبه صفحه دارند یا به طور کامل توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. راه های مختلفی برای فهمیدن اینکه آیا وب سایت شما لینک های سمی دارد یا خیر وجود دارد. در اینجا شش راه رایج را مورد بحث قرار می دهیم.

  • شما می توانید آنها را خودتان ایجاد کنید.

اگر خودتان از طریق فعالیت های وب مشکوک مانند خرید بک لینک های انبوه یا ارسال هرزنامه به آنها بک لینک های مخرب ایجاد کرده باشید، می دانید که آنها وجود دارند.

  • کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید.

در نوار جستجوی سایت خود در صفحه بعد، در سمت راست، در منوی سمت چپ، روی پیوندها کلیک کنید. در بالا، روی گزینه ها کلیک کنید. صادرات پیوندهای خارجی سپس More Preview Link Options را انتخاب کنید. یکی از فرمت های نمایش داده شده را انتخاب کنید و لیستی از لینک های خارجی به سایت را دریافت کنید. پس از دریافت لیست، لینک های خارجی را بررسی کنید و هرزنامه ها را شناسایی کنید.

  • وب سایت خود را با ابزارهای سئو و بک لینک بررسی کنید.

بسیاری از وب سایت هایی که ابزارهای سئو را ارائه می دهند می توانند شناسایی بک لینک های مشکوک و سوء استفاده کننده را در زمان کمتری برای شما آسان کنند. Moz، SEMRush، Majestic SEO و Ahrefs برخی از ابزارهای محبوب سئو برای یافتن لینک های اسپم هستند. اگر ابزارهای دیگری را می شناسید یا استفاده کرده اید، لطفاً آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید.

  • ممکن است پیوندهای زیادی با متن تکراری ایجاد کرده باشید.

اگر تعداد زیادی لینک خارجی با یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص ایجاد کرده اید. این کار از نظر ربات های گوگل مشکوک به نظر می رسد و صفحه در رتبه بندی سقوط می کند. برای این کار بهتر است از کلمات کلیدی طولانی و ثانویه (LSI) استفاده کنید.

  • متوجه کاهش ناگهانی ترافیک می شوید.

اگر سطح ترافیک ارگانیک شما به طور ناگهانی کاهش یابد، به خصوص پس از اجرای الگوریتم پنگوئن ۲ توسط گوگل، ممکن است به دلیل بک لینک های سمی باشد.

  • بک لینک های خود را برای بررسی لیست کنید.

لیستی از بک لینک های خود را برای بررسی لینک های مشکوک تهیه کنید. به یاد داشته باشید، ممکن است این پیوندها را نشناسید، اما امتحان کردن ضرری ندارد. در این صورت کارشناسان متخصص سئو می توانند لینک ها را به راحتی شناسایی کنند.

با توجه به رویدادهای اخیر، نیاز به ارائه توضیح مختصری در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل احساس کردیم. در سال ۲۰۱۲، گوگل از الگوریتم جدیدی با هدف شناسایی لینک سازی غیرعادی و هرزنامه ها رونمایی کرد. این الگوریتم با سایت هایی که با ایجاد لینک های مخرب و وارد کردن کلمات کلیدی بیش از حد سعی در ورود به نتایج دارند، مبارزه می کند. کمی بعد به لطف توییت مت کاتس، الگوریتم پنگوئن نام گرفت.

فراموش نکنید که منبعد در حین انتخاب رسانه برای خرید رپورتاژ قوی کافیست دقت نمائید و هر رسانه ای را انتخاب نکنید. فاکتورهای زیادی دخالت دارد که باید مدنظر قرار دهید. اگر با این فاکتورها آشنا نیستید از کارشناسان نشونت راهنمایی بگیرید.

با بک لینک های سایت های اسپم چه کنیم؟

برخی افراد ادعا می کنند که گوگل به دلیل لینک های بد، یا حتی خرید بک لینک سایت آنها را رتبه بندی نمی کند. در واقع، در برخی مقالات، این مورد با “افسانه گوگل” مقایسه شده است. اما کارشناسان برجسته سئو تایید می کنند که این یک افسانه نیست در واقع، لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های با کیفیت پایین، به اندازه بک لینک‌های قدیمی بد، به رتبه‌بندی شما آسیب می‌رسانند. اگر می خواهید سایت شما همچنان در رتبه بالای گوگل قرار بگیرد، باید در مورد این لینک ها، نحوه دریافت آنها و خلاص شدن از شر آنها بدانید. البته خرید بک لینک با کیفیت از نشونت تاثیر زیادی در دریافت رتبه های برتر در گوگل دارد.

آنچه در واقع اتفاق می افتد این است که حتی اگر سایت لینک های بدی دارد، گوگل به آن نمره بدی می دهد گوگل می تواند فورا سایت هایی را با لینک های بد جریمه کند، مهم نیست که سایت چقدر در موتورهای جستجو محبوب است، هیچ کس مطمئن نیست که چگونه یا چرا این اتفاق می افتد، یا تا چه مدت سایت شما جریمه می شود توصیه می شود به محض یافتن این بک لینک ها از شر آنها خلاص شوید تا از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید با استفاده از ابزار Google Disavow می توانید لیستی از لینک های مخرب را به گوگل ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا