رپورتاژ

بهترین مشاغل برای کسب و کار شخصی چیست؟ / راه حل های ایجاد مشاغل شخصی

به نقل از فرصت امروز اگر شما هم از کارهای کارمندی خسته شده اید و به دنبال این هستید با ایجاد کسب و کار شخصی خود به هدف های مورد علاقه تان دست پیدا کنید ، همراه با ما در یک مسیر قرار دارید و همگی یک هدف را دنبال میکنیم. هدفی برای تحقق آرزو ها و فعالیت در حوزه مورد علاقه خود.

بدون شک همه افرادی که در جایی استخدام بوده و به صورت کارمندی مشغول به کار هستند، دست کم یک بار در ذهن خود رویای کسب و کار شخصی خود را دنبال کرده اند.

و یا در اکسپلور اینستاگرام خود با پست هایی در مورد ایجاد کسب و کار شخصی و جملات انگیزشی برخورد کرده اند.

پس چرا با وجود علاقه شخصی و خستگی از کارهای روتین وار فقط عده کمی به دنبال ایجاد کسب و کار شخصی خود میروند و بقیه این کار را صرفا به عنوان یک آرزو دنبال میکنند؟

علت این اتفاق چند عامل است که در کنار یک دیگر باعث میشود افراد نتوانند ریسک ایجاد کسب و کار های شخصی را قبول کنند.

بیایید این عوامل را بررسی کنیم و ببینیم آیا راه حلی برای از بین بردن این عوامل وجود دارد و یا خیر.

ترس از دست دادن درامد ثابت

برای بسیاری از افراد ترس از دست دادن درامد ثابت بسیار قوی تر از رویای کسب و کار شخصی و رسیدن به درامد دلخواه است . به همین علت هیچ گاه در عمل تمایلی برای دست به کار شدن و ایجاد کسب و کار شخصی خود را ندارند.

علی الخصوص برای افراد متاهل که این ترس با نیروی قوی تری ظاهر میشود.

با هجوم این افکار، اکثر افراد سریع این آرزو را تبدیل به تهدید کرده و دیگر حداقل برای مدتی به آن فکر نمیکنند و با اندیشیدن به درامد ثابت خود حس ارامش پیدا میکنند.

دسته دیگری نیز هستند که کمی حاضر به پذیرش ریسک میباشند . این افراد سعی میکنند در کنار کار کارمندی خود در تایم های عصر خود فعالیت های کوچکی را شروع کنند و به درامد خود بیفزایند.

نداشتن هدف مشخص و عدم اطلاع از تمام کسب و کار های شخصی

بسیاری از افراد برای رسیدن به کسب و کار شخصی خود اسیر سد اول میشوند که در پاراگراف قبل آن را توضیح دادیم. راه حل این مشکل چیزی نیست جز: (( داشتن هدف مشخص و براورد چالش های کار)) . آن هم نه به صورت ذهنی. بلکه به صورت داده های آماری.

حال اگر با این راه حل از خان اول عبور کنید با خان دوم مواجه خواهید شد که به مراتب بسیار راحت تر و شکست پذیر تر از خان اول ایجاد کسب و کار شخصی خواهد بود.

چرا که با جمع آوری اطلاعات درست و تجربه شده و بررسی عملی آن میتوانید به راحتی از این خان هم با موفقیت خارج شوید.

چرا از کلمه تجربه شده استفاده کردیم؟

به این علت که نیمی از ایده هایی که در فضای مجازی به عنوان ایده کسب و کار شخصی مشاهده میکنید یا تجربه نشده اند و چالش های مشخص شده ای ندارند، و یا به صورت آماری درصد موفقیت افراد مشغول در این حوزه بررسی نشده اند.

 

حال نوبت به ایجاد راه حل برای خان دوم میرسد…

راه حل برای سد اول این مسیر را برایتان مشخص کردیم ولی استفاده از آن به آمادگی ذهنی و آماری خودتان بستگی دارد. اما راه حل دوم که کسب اطلاعات است را ما برایتان بررسی کردیم.

پس آمادگی ذهنی و استراتژی راه با شما ، معرفی کسب و کار های شخصی قدرتمند با ما

 

 

به دنبال ایجاد چه کسب و کاری بروم؟

باید به صورت ساده بگوییم کسب و کاری برایتان نون و آب میشود که بتوان طی مرور زمان آن را در جنبه های مختلف گسترش داد . به این معنا که بتوان بعد از مدتی آن را از حالت کارکردن خود فرما خارج کرده و فقط با برنامه ریزی آن را مدیریت کرد و اجرای کار را به دست نیروهای خدماتی سپرد.

به همین علت اگر به دنبال فراگیری حرفه ای هستید بهتر است کارهایی را شروع کنید که نهایتا تا یک سال بعد بتوانید به توانایی نسبی در آن دست پیدا کنید.

البته باید بگوییم که تمامی این موارد بستگی به هدفتان دارد و در صورت داشتن علاقه و هدف مشخص شروع هر کاری در هر سنی ممکن است. ولی به صورت منطقی باید درصد ریسک را در این موارد حیاتی به پایین ترین حالت ممکن آورد.

 

یادگیری مشاغل فنی

حرفه همیشه سودمند است . مخصوصا حرفه هایی که نیازمند جامعه بوده و امکان پیشرفت کردن و آپدیت کردن علم آن موجود باشد.

برای مثال مشاغلی مانند جوشکاری آکادمیک از آن دسته حرفه هاییست که اگر بتوانید به صورت تخصصی آن را فرا بگیرید و رزومه خوبی در آن کسب کنید نان خود را در روغن انداخته اید J)))

برای اقامت در بسیاری از کشور ها ویزای کاری یک نمونه از راه های دستیابی به اقامت دائم است. که این کارها اکثرا در بردارنده مشاغل فنی هستند.

برای مثال کشور کانادا در جذب جوشکاران حرفه ای با رزومه ای قابل توجه بسیار فعال عمل میکند. این حرفه شامل جوشکاری زیر آب، موارد بازرسی جوش در اسکلت ها و سازه ها و جوشکاری قطعات و وسایل میشود.

درامد این حرفه نیز به خاطر پروژه های بین المللی آن بر حسب دلار بوده و جزء مشاغل پر درامد محسوب میشود.

البته  این شغل و کسب و کار چالش های مخصوص به خود را هم دارد که ممکن است برای همه انسان ها مناسب نباشد و با روحیات آن ها عدم تناسب را برقرار نماید.

برای فراگیری این رشته باید حداقل دوسال به صورت آموزشی و کاراموزی فعالیت کنید تا بتوانید به توانایی نسبی دست پیدا کنید. و اگر به دنبال جوشکاری زیر آب هستید باید دوره های غواصی به صورت تخصصی را هم شرکت کنید.

به یاد داشته باشید که در انتخاب مجموعه آموزشی خود وسواس به خرج دهید. تا هم مدارک معتبری داشته باشید و هم بتوانید این حرفه را به صورت اصولی فرا بگیرید. یکی از شرکت های معتبری که در ایران در زمینه بازرسی جوش کار میکند شرکت نیک بینش کارن است که همپایه همه استانداردهای بین المللی بازرسی جوش را انجام میدهد. بد نیست اگر میخواهید به شغل جوشکاری مشغول شوید سایت این شرکت را زیر و رو کنید تا تمام اطلاعات مربوط به استانداردهای بین المللی جوش را به دست آورید و حتی pdf دانلود کنید.

مشاغل آرایشگاهی برای بانوان

این حرفه برای بانوان از دسته مشاغلی است که همیشه پر طرفدار و پر درامد است. فقط کافیست حرفه ای عمل کنید و با ارائه نتیجه رضایت بخش نظر مشتری را جلب کنید.

اگر این اتفاق بیفتد بعد از مرور زمان با سیل مشتری های ثابت خود رو به رو خواهید شد. و میتوانید کم کم  مکان خود را گسترش داده و شعب جدیدی تاسیس کنید.

امیدواریم با این مطالب توانسته باشیم کمی در راه ایجاد کسب و کار شخصی راه را برایتان هموار کرده باشیم.

به یاد داشته باشید که همیشه تلاش مستمر به همراه برنامه ریزی اصولی نتیجه بخش خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا