آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

بهترین غذاها برای کاهش وزن کدامند؟

کارشناسان و متخصصان تغذیه برای کاهش وزن برخی از مواد غذایی را به افراد توصیه می‌کنند که در ذیل به برخی از آن اشاره شده است.

غذاهایی که پروتئین بالایی دارد، می‌تواند به متابولیسم بدن کمک کند تا سریع‌تر کار کند؛ بنابراین این موضوع باعث افزایش سوزاندن کالری می‌شود و به عبارتی، پیروی از یک رژیم‌ غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به بدن شما در سوزاندن کالری بیشتری در طول روز کمک کند.

این غذاها شامل تخم مرغ، گوشت مرغ و بوقلمون و ماهی است. البته تمام پروتئین‌ها از حیوانات نیست و غذاهایی مانند لوبیا نیز می‌تواند نیاز غذایی افراد را برآورده کند. فیبر نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. غذاهای حاوی فیبر نیز شامل سیب‌ زمینی، غلات سبوس‌دار و بلغور جو سبوس‌دار است.

انواع میوه‌های تازه مانند انواع توت‌ها، گریپ‌فروت و سیب می‌توانند میل به شیرینی را کاهش دهد. انتخاب خوب دیگر هندوانه است؛ هندوانه حاوی ویتامین A، ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌هاست که به ترمیم آسیب‌های سلولی برای حمایت از سیستم‌ ایمنی قوی و سلامت کلی کمک می‌کند. همچنین این میوه دارای لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مرتبط است.

کرفس و سایر سبزی‌های سبز قند اندکی دارد؛ بنابراین به بدن شما در سوزاندن چربی کمک می‌کند. بیشتر سبزی‌ها و به ویژه سبزی‌های سبز و برگ‌دار حاوی مقادیر زیادی فیبر است که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. آن‌ها همچنین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برای عملکرد بهینه فراهم می‌کند که می‌تواند به کاهش وزن سالم کمک کند.

بهترین غذاها برای کاهش وزن کدامند؟

همانطور که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مجله Nutrients نشان داده شد، شیر کم‌چرب و سایر محصولات لبنی می‌تواند بخشی از یک رژیم‌ غذایی کاهش وزن باشد.

محققان دریافتند چهار تا پنج وعده روزانه غذاهای لبنی کم‌چرب ممکن است برای کاهش یا حفظ وزن مفید باشد و منجر به نتایج مطلوب‌تر در استخوان‌ها و بدن در زنان یائسه‌ای شود که به دنبال کاهش وزن هستند.

همچنین کافئین قهوه و چای سبز به عنوان غذاهایی به حساب می‌آید که باید در رژیم‌ غذایی کاهش وزن بگنجانید. سرکه سیب از دیرباز به عنوان یک مکمل چربی‌سوز و کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته زیرا حاوی اسید استیک، یعنی محصول جانبی فرآیند تخمیر است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسید استیک می‌تواند به کاهش اشتها و سوزاندن چربی کمک کند.

البته برای ایجاد تغییرات پایدار باید آهسته پیش بروید؛ کاهش وزن سریع معمولا در درازمدت پایدار نیست و آهسته و پیوسته رفتن، برنده مسابقه کاهش وزن است.

موفق‌ترین برنامه‌های کاهش وزن ترکیبی از رژیم‌ غذایی و ورزش است. عادات موفقی که از کاهش وزن حمایت می‌کند شامل کنترل وعده‌های غذایی و استفاده از تغذیه سالم و خواب کافی است.

بیشتر بخوانید:

نسخه غذایی برای پاکسازی کبد

با مصرف این موادغذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

۲۳۳۲۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا