آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

بهترین خوراکی‌های مناسب سفر را بشناسید!

نادیا زکالوند: قبل از سفر کمی وقت بگذارید و برای روزهایی که در سفر هستید، خوراکی‌های سالم تهیه کنید. از این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه‌های تازه و خشک

میوه‌ها نه‌تنها مغذی هستند،‌ بلکه می‌توان آنها را به‌راحتی جابه‌جا کرد. در طول سفر مصرف خوراکی‌های آبرسان و پرفیبر مانند میوه‌های تازه، جلوی یبوست ناشی از بی‌تحرکی را می‌گیرد. میوه‌های خشک هم علاوه‌بر مغذی بودن، دیر خراب می‌شوند و شیرینی دلچسب و البته سالمی دارند.

* سبزیجات آماده (تازه یا بخارپز)

سبزیجاتی که از قبل شسته‌اید، به‌صورت تازه یا بخارپز، بهترین مواد خوراکی در سفر هستند. از این سبزیجات می‌توان به هویج،‌ کلم بروکلی، نخود پخته یا ذرت بوداده اشاره کرد. این سبزیجات پرفیبر جلوی گرسنگی‌تان را می‌گیرند و بسیار سالم‌تر از انواع شکلات و شیرینی‌ها هستند.

بهترین خوراکی‌های مناسب سفر را بشناسید!

* لقمه‌های انرژی

لقمه‌های انرژی که به آنها توپ انرژی هم می‌گویند، لقمه‌هایی هستند که از مواد سالمی مانند دانه‌ها و میوه‌های خشک درست شده‌اند. این لقمه‌ها با اینکه کوچک هستند، بسیار مغذی و پرکالری‌اند. می‌توانید خودتان از این لقمه‌ها با موادی چون کره بادام، پودر کاکائو و خرما در خانه درست کنید.

* خوراکی‌های پروتئینی

یکی دیگر از مواد خوراکی که در سفر مفید است و می‌تواند جلوی گرسنگی را بگیرد، پنیر است. این ماده حاوی مقدار خوبی از پروتئین و کالری است که به شما انرژی و قوت می‌دهد. البته پنیر کم‌چرب مناسب‌تر است. درضمن اگر به لاکتوز حساسیت دارید، از پنیر بدون لاکتوز مصرف کنید.

از خوراکی‌های پروتئینی دیگر می‌توان به تخم‌مرغ اشاره کرد. این خوراکی منبع خوبی از پروتئین و همچنین آنتی‌اکسیدان است که نه‌تنها سلامت بدن‌تان را افزایش می‌دهد، بلکه به‌سرعت، گرسنگی‌تان را برطرف می‌کند.

از خوراکی‌های دیگر که مناسب سفر هستند، می‌توان به ماست، شیره انگور و خرما، ارده،‌ شکلات تلخ و بادام اشاره کرد.

منبع:

healthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا