آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

بهادری جهرمی: هیات دولت با کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی موافقت کرد

بهادری جهرمی: هیات دولت با کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران در راستای تحقق شعار سال به منظور جلوگیری از افزایش تورم یا کاهش آثار تورمی موجود با کاهش مالیات بر ارزش افزوده در حوزه کالاهای اساسی و همچنین تجهیزات پزشکی نرخ مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

بهادری جهرمی: هیات دولت با کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی موافقت کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت روز چهارشنبه (6 اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیات وزیران در راستای تحقق شعار سال به منظور جلوگیری از افزایش تورم یا کاهش آثار تورمی موجود با کاهش مالیات بر ارزش افزوده در حوزه کالاهای اساسی و همچنین تجهیزات پزشکی نرخ مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

وی افزود: بر این اساس برای واردات کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی از ۹ درصد به یک درصد کاهش می یابد که سال گذشته نیز همین درخواست در دولت به تصویب رسیده بود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: لایحه دو فوریتی این موضوع به تصویب هیات وزیران رسیده که در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، این نرخ برای سال جاری نیز کاهش خواهد یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، توضیح داد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه دولت در گذشته بر اساس پیشنهاد مجلس لایحه تشکیل سازمان بازرگانی را تهیه و به مجلس ارسال کرده بود، افزود: اینکه «بازرگانی» به شکل وزارت یا سازمان باشد در اختیار مجلس است.

بهادری جهرمی به اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت که نکات متعددی برای هماهنگی دستگاه‌ها مطرح شد اما جداول سند بودجه هنوز از سوی مجلس به طور رسمی ابلاغ نشده و تقاضا می‌شود تا این امر تسریع شود و کارها بهتر پیش رود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا