آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

برگزاری مراسم قرعه‌کشی اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی

با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی، مراسم قرعه‌کشی اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی برگزار شد.

اخبار ورزشی

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی در مراسم قرعه‌کشی اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش و هفته وحدت، گفت: خوشحالیم که در این دو مناسبت مبارک اولین دوره لیگ ورزش‌های سنتی را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما اعضای یک تیم و خانواده هستیم، تصریح کرد: لیگ هفت سنگ با عنوان شهید هادی ذوالفقاری (شهید مدافع حرم) و لیگ چوب‌کشی با عنوان شهید مجید قربانخانی (شهید مدافع حرم) نام‌گذاری شده است.

خراسانی با بیان اینکه لیگ امسال در سطح یک و دو برگزار می‌شود، افزود: اگر هر استانی درخواست بیشتری هم برای حضور در لیگ داشت می‌تواند در لیگ سه فعالیت کند. به هر حال ما چند سال باید در لیگ یک، دو و سه فعالیت کنیم تا رفته رفته ماهیت حرفه‌ای بگیریم و به سمت لیگ حرفه‌ای برویم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با تأکید بر اخلاق‌مداری در لیگ ورزش‌های سنتی گفت: برای ما اخلاق‌مداری، احیا و حفظ ورزش‌های سنتی از همه اهداف مهمتر است. در دیدار اخیری که مقام معظم رهبری با قهرمانان المپیک و پارالمپیک داشتند، توجه ویژه معظم له بر توجه و حفظ ورزش‌های اصیل بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری و هم‌افزایی همه ارکان فدراسیون و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بتوانیم ورزش‌های سنتی و بومی ایران را گسترش و توسعه دهیم.

در این مراسم همچنین از لوگوی سازمان لیگ ورزش‌های سنتی ایران توسط دکتر امیری خراسانی رونمایی شد. اولین دوره لیگ چوب‌کشی و هفت‌سنگ آقایان و بانوان در چهار گروه و با حضور 22 تیم برگزار خواهد شد.

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران فدراسیون روستایی عشایری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا