آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد در المپیک و پارالمپیک توکیو

مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو و کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان در سال 2021، صبح امروز( چهارشنبه- 28 مهرماه) با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه و ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از قهرمانان، روسای فدراسیون‌ها و مربیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد.

همچنین در این مراسم علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، سیدمحمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و مجید نیری دبیر فدراسیون تکواندو نیز حضور داشتند.

امیرعباس لشگری، مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: خوشحالم که در خدمت ورزشکاران و قهرمان ورزش کشورمان هستیم و در ابتدا هفته وحدت و تربیت بدنی را تبریک عرض می‌کنم. خدا را شاکر هستم که دانشگاه آزاد اسلامی به همت مسئولان و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فضای ادامه تحصیل را برای قهرمانان و ورزشکاران کشورمان فراهم کرده است. در سالیان گذشته قهرمانان ما امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را داشتند که در مقطعی این امکان به تعویق افتاد، اما برای اولین بار علاوه بر این دو مقطع ما در مقطع دکترای تخصصی نیز شرایط ادامه تحصیل را برای قهرمانان فراهم کردیم.

وی ادامه داد: اینکه قهرمانان ورزشی کشورمان دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند یک افتخار برای ما است. ما از شروع فعالیت تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرای تحصیل قریب به 1000 قهرمان کشورمان بودیم و این قهرمانان از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدند و این موضوع باعث افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی کار خود را ادامه می‌دهد و دکتر طهرانچی سند راهبری دانشگاه آزاد اسلامی را امضا کردند که در بند 68 آن به توسعه امر ورزش قهرمانی و همگانی اشاره است. در این سند راهبردی قرار است در 5 سال ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی را توسعه بودیم. دانشگاه آزاد اسلامی تنها موسسه عالی است که در ورزش حرفه‌ای هم فعالیت می‌کند و اتصال بین ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است. در بخش حرفه‌ای و در شورای عالی ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی در 25 رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در لیگ‌های سراسری شرکت می‌کند. رشته ووشو ما در روزهای گذشته به عنوان اولین رشته با شایستگی قهرمان لیگ ووشو شد. در دو و میدانی بانوان نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی موفق شدند رکورد 47 ساله دو و میدانی بانوان را بشکنند و این رکورد را به نام دانشگاه آزاد ثبت کنند.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد به نام شهید صادق عدالت اکبری در صدر جدول مسابقات است و امیدوارم در مرحله نهایی مسابقات مانند سال گذشته قهرمان شود. در سال گذشته با وجود کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، ورزش در دانشگاه‌ آزاد فعال بود و هم در ورزش همگانی به صورت غیرحضوری و هم‌ در ورزش قهرمانی کار خود را ادامه دادیم و ورزش را تعطیل نکردیم. سال گذشته در 8 رشته قهرمان، در 8 رشته نایب قهرمان، در 3 رشته در جایگاه سوم، در دو رشته نیز چهارم شدیم. امیدوارم این افتخارات ادامه داشته باشد.

مهدی علی‌نژاد نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، افزود: از دو منظر معاونت وزرات ورزش و عضو شورای عالی ورزش دانشگاه در اینجا حضور دارم. به ذهنم رسید که یکی از موضوعاتی که کمیته المپیک تاکید ویژه روی آن دارد این است که ورزشکاران را برای زندگی آماده کند نه در یک دوره 5، 10 ساله. این موضوع نیز هیچ مسیری جز آموزش ندارد و دانشگاه به خوبی این رسالت را عهده گرفت. امروز بسیاری از مدیران ما محصول دانشگاه آزاد اسلامی هستند. خوشبختانه باعث افتخار دانشگاه آزاد است که هر سه طلایی المپیک دانشجو دانشگاه آزاد هستند که اتفاق خوب و مبارکی است. با نگاه دکتر طهرانچی و با هماهنگی وزارت ورزش در رشته‌هایی دانشگاه آزاد سرمایه‌گذاری کرد که مزیت نسبی موفقیت برای ورزش کشور را دارند. رشته‌هایی که در المپیک، پارا و جهانی حضور دارند، سرمایه‌گذاری کردیم که ماحصل آن افتخارآفرینی بوده است. این خدمات دانشگاه به ورزش کشور است. البته به گونه‌ای حضور قهرمانان خدمت متقابل به دانشگاه نیز می‌دهد. قهرمان برندهایی هستند که برای حضور سایر دانشجویان در دانشگاه ایجاد انگیزه می‌کنند و این خدمات متقابل است. با نگاه علمی دکتر طهرانچی و با همکاری وزارت ورزش به زودی بحث راه اندازی انستیتو تربیت مربی نیز در دستور کار قرار گرفت.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم گفت: امروز روز مبارکی است. از شخصیت علمی و فرهیخته دکتر طهرانچی، معاونین، مدیران و همکاران‌مان در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم. موضوع تجلیل از قهرمان ایران در زمین در آستانه ولادت رسول اکرم اتفاق بسیار خوبی است. المپیک در 1400 در شرایطی آغاز شد که حدود یک سال و نیم در شرایط قرمز بودیم و در سخت‌ترین شرایط تمرینات را به صورت انفرادی یا جمعی با پروتکل‌های سخت ادامه پیدا کرد. این افتخارات در شرایطی اتفاق افتاد که در سخت‌ترین شرایط کرونایی بودیم. دانشگاه ازاد کمک جدی به مجموعه قهرمانی ایران زمین کرده است و باید قدردان باشیم. علوم تحقیقات با گشاده رویی به کمک ما آمد و فضای استاندارد و خوبی دارد و برخلاف فضای بسته برخی دستگا‌‌ه‌ها امکانات خود را در اختیار ما قرار داد. نکته سوم حوادثی اتفاق افتاد که تعدادی از شانس‌های اصلی مدال را از دست دادیم. هروی سرمربی دلسوز ما اینجا است و بهمن عسکری یکی از شانس‌های اصلی تیم او بود که به خاطر اتفاق ناخواسته حضور نداشت. سهراب مرادی و حمیده عباسعلی از نمونه‌های دیگر این اتفاقات هستند. حوادثی که حداقل چند مدال را از ما گرفت. فضایی روانی مشکل دیگر بود. ژاپنی‌ها فشار کمیته را برای برگزاری و فشار مردم برای عدم برگزاری را داشتند و تا یک ماه قبل از رویداد تصمیم خاصی نگرفته بودند و بی‌تصمیمی از لحاظ روانی روی عملکردها تاثیرگذار بود، اما با همه این موانع ورزش ایران درخشید.

محمد مهدی طهرانچی نیز در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و ورزش پیوند بسیار نزدیکی دارند. دکتر سجادی وزیر ورزش و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند. هویت ما با افتخارآفرینی و بالارفتن پرچم کشورمان معنا پیدا می‌کند و اثرگذاری آن از 100 کلاس بالاتر است. سر کلاس، دانش می‌دهد و صحنه ورزش، باور را ایجاد می‌کند. ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال آن به دانشجو حرف اول را می‌زند. اگر جوانان باهمت نباشد، توانمند نمی‌شوند. رفتارسازی یک فرهنگ است و فرهنگ آن از جریان‌سازی، نمادسازی و گفت‌وگو سازی ایجاد می‌‌شود و قهرمانان در کانون این فرهنگ‌سازی هستند که باید قدر خود را بدانند. دانشگاه به ورزش به عنوان کار حاشیه‌ای نگاه نمی‌کند و نگاه متنی دارد و ما به حضور قهرمانان در محیط دانشگاه نیاز داریم. نباید فقط در اوج به یاد ورزشکاران باشیم و دانشگاه به دنبال فضایی است که در دوران پسااوج نیز در خدمت ورزشکاران باشد.

در انتهای مراسم نیز از قهرمانان و ورزشکاران مدال‌آور دانشگاه آزاد در رویدادهای المپیک و پارالمپیک 2021 و مسابقات کشتی آزاد و فرهنگی قهرمانی جهان 2021 تجلیل شد.

فروغی: اختلافی در کادرفنی نمی‌بینم/ نمی‌توانم برای مدال جهانی قول بدهم اما کم نمی‌گذارم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا