آخرین اخبار روز استان های ایران

برگزاری سومین مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان

برگزاری سومین مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان

سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان از ششم تا دوازدهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان از ششم تا دوازدهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود.

در این ارتباط رضا چینی عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در جوانان باید در کشور نهادینه شود، اظهار داشت: در سه سال اخیر با همیاری سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان ۲۲ نمایندگی برای آموزش مهارت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای فرد دارای مهارت به یقین کار نیز وجود دارد، تاکید کرد: اگر پرسنل مهارتی در کشور تربیت شوند، برای تأمین نیروی مهارتی داخل و خارج کشور بسیار مفید است.

چینی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در کشورمان بین دو و نیم تا سه برابر میانگین جهانی است که پرت انرژی از دیوارهای پیرامون ساختمان از دلایل اصلی آن محسوب می شود، گفت: در کشورهای پیشرفته با استفاده از نما یک فاصله هوایی را عایق سازی می‌کنند، از این رو در شرایطی که در کشور با مشکلات کمبود انرژی مواجه هستیم استفاده از نمای خشک جهت بهینه سازی مصرف انرژی ضرورت دارد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: بدین ترتیب روزانه به پنج میلیون نیروی مهارتی در بخش نماکاری نیاز است.

وی با شاره به اینکه در دو سال گذشته مهارت و روش‌های صحیح نماکاری و استفاده از چسب آجرطی مسابقات آزاد کشوری نماچینی آموزش داده شد، گفت: از ۳۶ شرکت کننده در این دوره ۶ نفر خانم با مدرک مهندس معماری و از استان‌های مختلف بودند که اکنون روی داربست کار می‌کنند.

استفاده از چسب آجر برای نمای ساختمان حامی محیط زیست است
چینی با اشاره به اینکه آموزش استفاده از چسب نما به جای ملات آجری به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و مواد کمتری نیاز دارد، اضافه کرد: روش آموزشی سوم، آموزش نماچینی آجر به روش خشک در راستای استفاده بهینه انرژی است که در سال جاری در سراسر ایران آموزش می‌دهیم و از سراسر کشور امکان شرکت در این دوره وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایران به کشورهای کانادا، آسیای میانه و اروپا آجر صادر می‌کند، افزود: باید تحریم‌ها را دور بزنیم تا خود را به عنوان برند در آلمان و اسپانیا که مادر آجر دنیا به شمار می‌روند، مطرح کنیم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه ایران تولیدات معدنی خوبی دارد و بالغ بر ۷۰ رنگ آجر را بدون استفاده از رنگ دانه می‌توانیم تولید کنیم، تاکید کرد: آجرنمای تولید شده در شرکت نماچین در یک پروسه دمایی ۶۰ درجه روسیه و ایران و هم در مناطق خشک و داری رطوبت قابل استفاده است

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا