آخرین اخبار روز استان های ایران

برخورد قاطع حفاظت محیط زیست دلفان با متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری

برخورد قاطع حفاظت محیط زیست دلفان با متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از گشت و کنترل مستمر نیرو های یگان حفاظت این اداره جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری و برخورد قاطع با متخلفین و تخریب چند کوخه در این راستا خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رامین رحمتی گفت: همه ساله با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران و استان لرستان، دشتهای شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر می باشند که بخشی از سال را در زیستگاه های این شهرستان سپری می کنند؛ که در این ایام افرادی سودجو اقدام به زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان می کنند.

وی بیان نمود: به همین دلیل یکی از عمده ترین فعالیت های محیط بانان در این فصل، گشت و کنترل و پایش محل های تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و زنده گیری آن ها می باشد، که در این ارتباط در چند روز اخیر نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در دشت خاوه نسبت به تخریب کوخه ها ( چالهای که برای زنده گیری پرندگان شکاری از آن استفاده می کنند) و برخورد با متخلفان اقدام کرده و به همین منظور چند کوخه را تخریب نموده و چند رشته تور و ادوات زنده گیری پرندگان را به همراه یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط نمودند.

وی گفت: متخلفین پیش از رسیدن نیروهای یگان محیط زیست این اداره، اقدام به رهاسازی دو قطعه کبوتر و دو بهله دلیجه نموده و متواری شدند که با پیگیری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان متخلفین شناسایی شده و پس از تنظیم صورتجلسه، پرونده آنها به دادگستری شهرستان ارجاع گردید.

رحمتی اظهار داشت: جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۳۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان ۲ میلیارد ریال می باشد، که متخلفان زنده گیری این پرندگان علاوه بر پرداخت این میزان جریمه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرائم کیفری نیز محکوم می شوند.

رامین رحمتی با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست نمود هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا