آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

برای رفع ورم این خوراکی‌ها را مصرف کنید

رژیم غذایی ضد التهابی بسیار مفید است و غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان یا اسیدهای چرب امگا ۳، ضد التهاب هستند. در این رویکرد پیشنهاد می‌کنند که مصرف گوشت قرمز و لبنیات پرچرب را کاهش دهید.

التهاب حاد زمانی رخ می‌دهد که پس از زخم یا عفونت ویروسی، سیستم ایمنی شروع به کار می‌کند و باعث درد و تورم می‌شود تا همه چیز بهبود پیدا کند. اما التهاب مزمن در طول سال‌ها به وجود می‌آید و تشخیص آن آسان نیست.

غذاهای ضد التهاب

رژیم ضد التهابی دارای قوانین خاص نیست.

غذاهای ضد التهابی مانند سبزیجات با برگ‌های تیره، گوجه، روغن زیتون، توت‌ها، غلات کامل، آجیل، ماهی قزل آلا و ماهی‌های چرب دیگر.

غذاهای التهابی عبارتند از گوشت اندام حیوان، گوشت قرمز، کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان و شیرینی، غذاهای سرخ شده و نوشابه. یک رژیم غذایی ضد التهابی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی مانند توفو و حبوبات بهره می‌برد و گوشت قرمز تنها چند بار در ماه مجاز است.

راه‌های طبیعی برای درمان التهاب

رژیم غذایی به تنهایی کافی نیست. بلکه باید سبک زندگی تان را نیز تغییر دهید.

خواب خوب، کاهش استرس، وزن سالم، سیگار نکشیدن و ۲۰ دقیقه ورزش متوسط در روز همگی می‌توانند به کاهش التهاب مزمن در بدن کمک کنند.

در کنار این‌ها، مصرف بیشتر غذاهای ضد التهابی و محدود کردن غذاهای التهاب زا توصیه می‌شود.

با این حال به تنهایی با رژیم غذایی ضد التهابی نمی‌تواند از بیماری‌ها جلوگیری کنیم و همانطور که گفتیم شما باید از سایر روش‌های زندگی سالم مانند ورزش منظم و خواب خوب نیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

۸ فایده تحقق رویای لاغری

۳۵۲۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا