آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

بذرپاش ساز و کار تکمیل کمربند راه‌آهن شمالی اسلامشهر را تشریح کرد

بذرپاش ساز و کار تکمیل کمربند راه‌آهن شمالی اسلامشهر را تشریح کرد

وزیر راه و شهرسازی جزئیاتی از تکمیل کمربند شمالی اسلامشهر را در کمیسیون اصل نود مجلس تشریح کرد.

بذرپاش ساز و کار تکمیل کمربند راه‌آهن شمالی اسلامشهر را تشریح کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح جلسه مشترک این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی در خصوص پرونده اراضی شرکت راه‌آهن در شهرستان اسلامشهر، گفت: پیرو جلسه گذشته کمیسیون با آقای بذرپاش که مقرر شد در خصوص پرونده مرتبط با اراضی در اختیار شرکت راه‌آهن جهت تکمیل پروژه کمربند شمالی جلسه‌ای برگزار شود، این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن، فرماندار و مسئولین شهرستان اسلامشهر در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد زمین‌های مورد نیاز شهرداری اسلامشهر جهت تکمیل پروژه کمربندی شمالی پس از تعیین قیمت کارشناسی از سوی شرکت راه‌آهن در اختیار شهرداری قرار گیرد و ضمناً مجری طرح با مجوز فنی شرکت راه‌آهن در بخشی که نیاز به تونل و زیر گذر در تقاطع با مسیر ریل دارد، اقدام کند.

خضریان گفت: همچنین مقرر شد عوارض و حقوق مرتبط با شهرداری اسلامشهر در موضوع ساخت و سازهای شرکت راه‌آهن نیز که در بندر خشک آپرین طی سال‌های گذشته صورت گرفته است، جهت تسویه بدهی شهرداری در ازای در اختیار گرفتن قطعات زمین از راه‌آهن برای تکمیل پروژه کمربند شمالی تهاتر شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: با توجه به برآورد اولیه، در صورتی که همچنان شهرداری اسلامشهر پس از این تهاتر بدهکار باقی ماند، در موضوع مولدسازی زمین‌های راه‌آهن از طریق صدور مجوز تغییر کاربری همکاری قانونی نموده و عوارض مربوط به شهرداری را تا تسویه کامل بدهی در ازای بدهی موجود تهاتر کند. ضمن اینکه شهرداری شکایت‌های خود از راه‌آهن را در خصوص اختلافات مرتبط با این موضوع در مراجع نظارتی و قضایی اعلام مصالحه جهت مختومه شدن پرونده‌ها نماید.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا