آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

ببینید مصرف شکر چه بلایی سرتان می‌آورد؛ ۴۵ اثر منفی خوردن بیش از حد شکر

به‌نوشته "سی‌ان‌ان" اما در یک بررسی جدید، محققان دانشگاه سیچوان چین ارتباطی بین مصرف شکر و ۴۵ پیامد سلامتی، که شامل بیماری قلبی، دیابت، چاقی، آسم، افسردگی، برخی سرطان‌ها و مرگ بود، پیدا کردند.

این مطالعه که در نشریه The BMJTrusted Source منتشر شده، تاکید می‌کند که مصرف قندهای اضافه‌شده را به حدود شش قاشق چایخوری در روز کاهش دهید و نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر را به کمتر از یک وعده در هفته (حدود ۲۰۰ تا ۳۵۵ میلی‌لیتر) محدود کنید. این تحقیق شامل ۷۳ مطالعه از بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ مقاله بود. محققان دریافتند که نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند مانند نوشابه با خطر بیشتری برای برخی بیماری‌ها مانند نقرس و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. آنها شواهدی از ارتباط بین خوردن مقادیر بالای قند و اختلالات متابولیک از جمله دیابت، نقرس و چاقی پیدا کردند.

آنها همچنین دریافتند که مصرف قند با افزایش خطر مشکلات قلبی از جمله فشار خون، حمله قلبی و سکته‌ مغزی و حتی برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پستان، پروستات و پانکراس مرتبط است. این مطالعه همچنین ارتباطی بین مصرف شکر و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله آسم و افسردگی یافت. نوع قندی که محققان روی آن تمرکز کردند، قندی است که در طول پردازش غذاها اضافه می‌شود. اما تغییراتی وجود دارد که می‌توانید خودتان شروع به ایجاد آن کنید. هنگام خرید با خواندن برچسب‌های تغذیه‌ای از آنچه به بدن خود وارد می‌کنید، آگاه باشید؛ نان‌های بسته‌بندی، غلات صبحانه، ماست یا چاشنی‌ها معمولاً مقدار زیادی قند اضافه دارند. به‌جای نوشیدنی‌های شیرین، آب شیرین‌شده با تکه‌های میوه را انتخاب کنید و به‌جای کیک، کلوچه یا بستنی، میوه‌های تازه یا یخ‌زده را برای دسر میل کنید.

آشپزی در خانه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش مصرف شکر است. داشتن خواب کافی و با کیفیت نیز بسیار مهم است زیرا ما تمایل داریم در هنگام خستگی غذاهایی با قند بیشتری انتخاب کنیم.

۲۳۳۲۳۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا