پزشکی

با 3 مکمل ضداضطراب آشنا شوید

برخی از مکمل های طبیعی می توانند به رفع اضطراب کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات نشان می دهد که مکمل های مختلف از جمله ویتامین ها، اسیدهای چرب امگا3 و داروهای گیاهی ممکن است به مکمل ضد اضطراب باشند. اضطراب می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می تواند باعث نگرانی، ناراحتی، ترس یا وحشت شود.

مکمل‌هایی که برای برطرف کردن اضطراب مفید هستند:

ویتامین دی
تحقیقات بین سطوح ویتامین D و افسردگی ارتباط یافته اند و معتقدند مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به درمان این بیماری کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است بین کمبود ویتامین D و اختلالات اضطرابی نیز ارتباط وجود داشته باشد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D، افسردگی و اضطراب را در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد. با این حال، تحقیقات در مورد ارتباط بین اضطراب و ویتامین Dنتایج متفاوتی را به همراه داشته است. بدن در نتیجه قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید، ویتامینD می سازد. افراد می توانند با گذراندن زمان بیشتر در آفتاب، خوردن مواد غذایی غنی از ویتامین D و یا مصرف مکمل های ویتامینD ، کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین B کمپلکس
ویتامین‌ های گروه B برای مدیریت بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله استرس، موثر هستند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که شرکت کنندگانی که سطح ویتامین B12 کمتری داشتند، بیشتر در معرض افسردگی یا اضطراب بودند. همچنین، یک مطالعه در سال 2018 نشان داد افرادی که غذاهای سرشار از ویتامین B مصرف می‌کنند، نسبت به افراد دیگر، اضطراب و استرس کمتری دارند. افراد معمولا می توانند ویتامین B کافی را از خوردن انواع موادمغذی دریافت کنند. برخی از ویتامین‌های گروه Bاز جمله ویتامین ‌های B12 و B2 بیشتر در منابع جانوری یافت می‌ شوند. به همین دلیل، افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است به مکمل آن ها نیاز داشته باشند.

منیزیم
منیزیم برای عملکرد موثر سیستم های بدن ضروری است. محققان دریافتند که مکمل منیزیم ممکن است شاخص های اضطرابی را در افراد مستعد به این بیماری بهبود بخشند. همچنین، یک مطالعه در سال 2016 گزارش داد که مصرف مکمل های منیزیم در افراد مبتلا به اضطراب مربوط به سندرم پیش از قاعدگی مفید است. افراد می ‌توانند به منظور دریافت مقادیر کافی از منیزیم، از مکمل ‌های منیزیم و یا منابع غذایی سرشار از منیزیم مانند گندم، اسفناج، کینوا، بادام و بادام هندی، شکلات تلخ و لوبیا مصرف نمایند. مصرف دوزهای بالای منیزیم می تواند باعث اسهال شود. با دوز کمتر مانند 100 میلی گرم شروع کنید. از مصرف بیش از 350 میلی گرم در روز بدون تایید پزشک خودداری کنید. منیزیم می تواند با اثربخشی آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد روان پریشی تداخل داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا