پزشکی

با این ۵ گیاه کبد خود را پاکسازی کنید

خوردنی‌های مفید برای پاکسازی کبد کدام است؟ در این مطلب پنج گیاه دارویی را برای کمک به پاکسازی کبد معرفی کرده‌ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، سالی یکبار با توجه به آلودگی‌هایی که در اطرافمان هست، باید کبد را پاکیزه کرد، با خوردن چند گیاه ساده می‌توان کبد خود را پاک کرد. که عبارتند از:

آرتیشوک

دارای طعم تلخ و تند واضح با خاصیت پاک‌کنندگی خوب برای کبد است. مواد شیمیایی موجود در آرتیشوک به نام سینارین باعث افزایش تولید صفرا در کبد و تقویت بخشیدن به مجرای صفرا می‌شود. آرتیشوک همچنین باعث تقویت سلول‌های دیواره کبد و نگه داشتن آن‌ها از صدمه می‌شود.

رزماری

گیاه متداول در آشپزی که می‌تواند یکی از پاک کننده‌های کبد باشد، با توجه به تحقیقات انجام شده، عصاره رزماری با کمک آنزیم‌های داخل کبد باعث دفع سریع‌تر مواد شیمیایی می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می‌شود، زردچوبه به رنگ طلایی را، به عنوان مزه گرم در سبزیجات، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می‌توان استفاده کرد.

قاصدک

قاصدک گیاه هرزی است دارای برگ‌های پهن تیغی شکل با گل‌های زردی که بعداً به قاصدک تبدیل می‌شود و در چمنزارها یافت می‌شود. این گیاه سرشار از ویتامین آ.، آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است. همین‌طور برای تقویت و شستشوی کبد استفاده می‌شود. چربی‌های ذخیره شده در کبد را از بین می‌برد.

کاسنی

محرک صفرا و تمیز کننده کبد، مدر و ملین و همچنین کم کننده کلسترول است، از برگ‌های کاسنی می‌توان در سالاد نیز استفاده کرد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا