آخرین و مهمترین خبرهای جهان

بایدن مجبور به استفاده از ذخایر استراتژیک نفت شد

بایدن مجبور به استفاده از ذخایر استراتژیک نفت شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دولت بایدن با هدف کاهش قیمت سوخت در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی طرحی برای استفاده از حدود یک میلیون بشکه نفت در روز از ذخایر استراتژیک نفت خود به مدت چند ماه است. این اقدام آمریکا در توسل به استفاده از ذخایر نفت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت سوخت در بازارهای جهانی صورت می‌گیرد. به گفته منابع آگاه، مجموع مقدار نفتی که دولت بایدن قصد دارد از ذخایر نفتی این کشور استفاده کند ممکن است به ۱۸۰ میلیون بشکه برسد.

این سومین بار طی شش ماه گذشته است که واشنگتن از ذخایر استراتژیک خود استفاده می‌کند. کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه درباره این تصمیم سخنانی ایراد خواهد کرد.

این خبر درست قبل از نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس که شامل عربستان و روسیه است، منتشر می‌شود. آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر قبلاً از اوپک پلاس خواسته بودند تا تولید خود را به سرعت افزایش دهد.

تاکنون، عرضه‌ها نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند. تقاضای جهانی تقریباً به سطوح قبل از همه‌گیری رسیده است، این در حالی است که عرضه در سطح جهانی کاهش یافته است.

قیمت نفت از زمان شروع درگیری‌های روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو، افزایش یافت. نفت خام برنت، اوایل این ماه به حدود ۱۳۹ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است که حدود ۱۰ درصد از بازار جهانی نفت را به خود اختصاص داده است. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد تحریم‌ها و عدم تمایل خریداران به خرید نفت از روسیه می‌تواند حدود ۳ میلیون بشکه از نفت این کشور را از بازار جهانی حذف کند. گفتنی است، میزان صادرات روسیه ۴ تا ۵ میلیون بشکه در روز است.

طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر استراتژیک این کشور در حال حاضر ۵۶۸.۳ میلیون بشکه است که پایین‌ترین سطح از می ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که دولت بایدن در حال بررسی حذف موقت محدودیت‌های فروش تابستانی مخلوط‌های بنزین با اتانول بالاتر به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌های سوخت برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

افزودن اتانول بیشتر به مخلوط‌های بنزین می‌تواند به طور بالقوه قیمت‌ را در پمپ بنزین‌ها کاهش دهد، زیرا اتانول که از ذرت تهیه می‌شود در حال حاضر ارزان‌تر از بنزین است.

قیمت بالای بنزین مسئولیتی سیاسی بر دوش بایدن و حزب دموکرات گذاشته است، زیرا آن‌ها به دنبال حفظ کنترل کنگره در انتخابات نوامبر هستند.

23311

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا