آخرین و جدیدترین اخبار کرونا

بایدن باز هم کرونا گرفت

سه روز پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد آزمایش کرونای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا منفی شده است، روز شنبه به وقت محلی دوباره از مثبت شدن آزمایش کرونای او خبر داد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، آزمایش کرونای رئیس جمهوری آمریکا مثبت شده و او بار دیگر در قرنطینه قرار گرفته است.

این بیانیه می افزاید بایدن هیچ علائمی ندارد اما برای سلامتی کسانی که اطراف او هستند، در قرنطینه خواهد بود.

پزشک کاخ سفید گفته است رئیس جمهوری آمریکا باید برای مدت مشخصی در قرنطینه بماند.

رئیس جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نیز نوشت که امروز جواب آزمایش کرونای من بار دیگر مثبت شد. هیچ علایمی ندارم اما برای ایمنی اطرافیان قرنطینه خواهم شد. در حال کار کردن هستم و به زودی باز خواهم گشت.

رئیس جمهوری آمریکا نخستین دز واکسن فایزر را در دسامبر ۲۰۲۰ دریافت و سپس دز دوم را در ژانویه ۲۰۲۱ تزریق کرد. در سپتامبر ۲۰۲۱، او واکسن تکمیلی فایزر را دریافت و دومین واکسن تکمیلی را در مارس ۲۰۲۲ تزریق کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل پیش از این ، در گزارشی با توجه به اهمیت سفرهای بین ایالتی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، نوشت که آزمایش مثبت کرونا بایدن باعث شد کاخ سفید سفرهای برنامه ریزی شده وی به ایالت‌های مهم فلوریدا و پنسیلوانیا را لغو کند. همچنین برنامه‌های او برای سفر داخلی به علت سفرهای خارجی و تمرکز بر روی جنگ اوکراین محدود شده است.

مشخص نیست بایدن بخاطر علائم کرونا چه مدت را در قرنطینه باقی می‌ماند اما کاخ سفید اعلام کرده که این مدت زمان دست کم ۵ روز خواهد بود. بنابراین وی زودتر از روز پنجشنبه نمی‌تواند فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

تارنمای این نشریه آمریکایی در این گزارش به احتمال اینکه وضعیت کرونای بایدن می‌تواند بدتر شود، اشاره کرد اما در عین حال نوشت:کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه او دوزهای تقویتی و داروی پکسلووید را به موقع دریافت کرده، این احتمال بعید به نظر می‌رسد و به گفته مدیر مرکز تحقیقات و سیاست گذاری بیماری های عفونی تنها عامل خطرناک در بایدن سن او است.

به نوشته هیل، بایدن تلاش کرده سراسر کشور را بپیماید تا دستاوردهای دموکرات‌ها مانند قانون طرح نجات آمریکا را در میان رای دهندگان برجسته نماید. او قرار بود روز پنجشنبه قبل از ابتلا به کرونا، قانون اصلاح استفاده از سلاح را در پنسیلوانیا تبلیغ کند. سفر او به این ایالت همچنین یک فرصت برای رییس جمهوری آمریکا بود تا اقدامات بیشتری برای حمایت از پلیس و جلوگیری از خشونت ناشی از حمل سلاح انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا