پزشکی

این میوه برای درمان سلولیت معجزه می‌کند

برای درمان این بیماری و حتی لاغر شدن کافی است از موادی استفاده شود که حاوی میزان قابل توجهی ترکیبات فیبردار، فیتوکمیکال‌ها و مواد معدنی باشند.

به گزارش بهداشت نیوز اسپوتنیک به نقل از نشریه Women’s Health نوشت: متخصصان تغذیه آمریکا بهترین میوه برای لاغری و از بین بردن اضافه‌وزن را، آناناس نامیدند.

آناناس، میوه‌ای است بومی کشورهای برزیل و پاراگوئه که از آن به عنوان خوراکی خوشمزه و طبیعی مناطق گرمسیری قاره‌ آمریکا یاد می‌شود. گیاه‌شناسان این میوه را در گروه گیاهان گلدار، راسته‌ چمن‌سانان و تیره‌ی آناناسیان معرفی کرده‌ و معتقدند در دمایی بین ۱۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد، می‌توان میوه‌هایی مطلوب و باکیفیت پرورش داد.

در هر ۱۰۰ گرم آناناس تازه ۵۲ کیلوکالری انرژی وجود دارد. این میوه خوشمزه سرشار از فیبرهای غذایی به خصوص فیبرهای غیرمحلول در آب است که باعث تسهیل عبور مواد غذایی از روده‌ها شده و به این ترتیب اجازه نمی‌دهند که پدیده ذخیره‌سازی صورت بگیرد.

شایان ذکر است که ساقه این میوه حاوی آنزیم معروفی به نام «بروملین» است که به کاهش وزن و رفع سلولیت کمک زیادی می‌کند. این ترکیب باعث دفع چربی‌هایی می‌شود که از قبل در بدن انبار شده‌اند.

برخی از افراد با مشکل محبوس شدن آب در بدن خود مواجه می‌شوند. این مشکل که منجر به تجمع چربی در بخشی از بدن به صورت موضعی می‌شود در اصطلاح پزشکی سلولیت می‌نامند. بیماری که به صورت توده‌هایی متشکل از چربی در قسمت‌هایی از بدن (به‌ویژه بانوان)، از جمله ران، قسمت‌های تحتانی بدن و باسن ظاهر خواهد شد.

برای جلوگیری از ایجاد این بیماری یا در صورت ابتلا، جهت درمان آن، کافی است از موادی استفاده شود که حاوی میزان قابل توجهی ترکیبات فیبردار، فیتوکمیکال‌ها و مواد معدنی باشد. به گونه‌ای که در برطرف کردن سموم ایجادشده در بدن کمک کرده و باعث از بین رفتن یا کم شدن چربی‌های ایجادشده در نقاط مختلف بدن شود.

آناناس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ارزشمند برای حفظ سلامتی بدن است. ماده‌ای ضروری همانند پاک‌کننده‌ای قوی به از بین بردن توکسین‌ها (سموم ایجادشده در بدن) پرداخته و به دلیل خواص ادرارآوری از جمع شدن مایعات در بدن جلوگیری می‌کنند.

برخی متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند با ترکیب زنجبیل و آب آناناس، نوشیدنی مقوی و نوعی تصفیه‌کننده‌ بدن را تهیه کرده و با مصرف آن، از حبس شدن مایعات و از بین بردن و دفع سموم از بدن ممانعت کرده و باعث بهتر شدن جریان خون در بدن شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا