آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

این مغز فواید اعجاب‌انگیزی دارد

بادام هندی سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی و چربی های غیراشباع است. همچنین قند کمی دارد و منبعی سرشار از فیبر و پروتئین (معادل همان مقدار گوشت پخته شده) به شمار می رود. علاوه بر این، بادام هندی حاوی مقدار قابل توجهی مس است که یک ماده معدنی ضروری برای تولید انرژی، رشد مغز و سیستم ایمنی محسوب می شود. همچنین منبع عالی منیزیم و منگنز است. آجیل و دانه ها به عنوان منابع غنی از آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شوند و بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی هستند که با خنثی کردن رادیکال های آزاد به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. بادام هندی نیز منبعی غنی از پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است. شایان ذکر است بادام هندی بوداده خواص آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به نوع خام آن دارد.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند
آجیل سرشار از کالری و چربی است. از این رو، به طور سنتی به افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می شود که مقدار آجیل مصرفی در رژیم غذایی خود را محدود کنند. با این حال، تحقیقات زیادی در ارتباط با تاثیر رژیم های غذایی غنی از آجیل در کاهش وزن وجود دارد. به نظر می رسد بادام هندی کالری کمتری نسبت به آنچه تصور می شد به بدن می رساند. بادام هندی ۱۵۷ کالری در هر ۲۸ گرم تامین می کند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که بدن انسان ممکن است تنها ۸۴ درصد از این کالری ها را هضم و جذب کند چراکه بخشی از چربی موجود در آن به جای جذب، در دیواره فیبری بادام هندی به دام می‌افتد. از طرف دیگر، بودادن یا آسیاب کردن آجیل ممکن است توانایی بدن برای هضم کامل آنها و در نتیجه تعداد کالری جذب شده را افزایش دهد.
آجیل علاوه بر اینکه کالری کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رود، دارد، سرشار از پروتئین و فیبر است که به کاهش گرسنگی و تقویت احساس سیری می انجامد، که هر دو می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
تبعیت از رژیم های غذایی غنی از آجیل، از جمله بادام هندی، با کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی همراه هستند. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که ۱۰ درصد کالری روزانه خود را از طریق مصرف بادام هندی تامین می کنند نسبت کلسترول LDL به کلسترول HDL کمتری نسبت به افرادی که اصلا بادام هندی نمی خورند، دارند. نسبت پایین LDL به HDL معمولا به عنوان نشانگر سلامت قلب در نظر گرفته می شود. دو مطالعه دیگر مصرف بادام هندی را با سطوح کلسترول HDL بالاتر و فشار خون پایین تر و همچنین کاهش سطوح کلسترول تام و LDL مرتبط می دانند. بنابراین از خواص بادام هندی کاهش کلسترول است.

این مغز فواید اعجاب‌انگیزی دارد

کمک به کنترل دیابت نوع ۲
یکی دیگر از خواص بادام هندی کمک به بهبود دیابت نوع ۲ است، چراکه بادام هندی منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند و اعتقاد بر این است که از دیابت نوع ۲ محافظت می کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که ۱۰ درصد از کالری روزانه خود را از بادام هندی می‌خوردند، به طور کلی سطح انسولین پایین‌ تری داشتند. علاوه بر این، بادام هندی حاوی ۸ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده است که کمتر از ۲ گرم آن از قندها است. کربوهیدرات خالص به کل مقدار کربوهیدرات موجود در یک غذا، منهای فیبر آن اشاره دارد. جایگزینی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خالص و شکر با بادام هندی احتمالا به کاهش سطح قند خون کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات رژیم غذایی غنی از بادام هندی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد نیاز است.

بادام هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
بادام هندی را می توان به صورت خام یا بوداده استفاده کرد. بادام هندی کامل یا آسیاب شده را نیز می توان در انواع غذاها، از توفو و سیب زمینی سرخ شده گرفته تا سوپ، سالاد و خورش ها اضافه کرد. استفاده از کره بادام هندی راه دیگری برای افزودن آن به رژیم غذایی است. آن را روی نان تست بمالید یا در ماست یا بلغور جو دوسر هم بزنید. همچنین می توانید کره بادام هندی را به جو و میوه خشک اضافه کنید و توپ های انرژی زا درست کنید. بادام هندی را می‌توان با سرکه سیب یا آب لیمو مخلوط کرد تا خامه ترش یا پنیر خامه‌ای فاقد لبنیات درست شود. از این مواد برای طعم دادن به وعده های غذایی استفاده کنید.

233233

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا