رپورتاژ

ایمنی در ارتفاع و کار با برق

همانطور که می دانید، امروزه بسیاری از افراد ملزم هستند تا در ارتفاع به کار خود بپردازند و این موضوع باعث می شود تا کیفیت تجهیزات کار در ارتفاع هر روزه بهبود یابد تا هیچ گاه سلامت افراد به خظر نیفتد.

افراد برای این که بتوانند بدون آسیب رساندن به سلامتی شان در ارتفاع و با برق کار کنند، می بایست از اصول ایمنی این مشاغل به خوبی آگاه باشند و از تک تک آن ها نیز پیروی نمایند.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل و جامع با تجهیزات کار در ارتفاع آشنا نماییم، لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

تجهیزات کار در ارتفاع

یکی از موضوعاتی که صخره نوردان، کوه نوردان و.. باید در نظر داشته باشند، استفاده اصولی از تجهیزات کار در ارتفاع است که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • کلاه کار در ارتفاع

اولین ابزاری که می تواند برای کار در ارتفاع ضروری تلقی شود، کلاه کار در ارتفاع می باشد. این کلاه ها می توانند از برخورد هر گونه سنگ و… به قسمت سر جلوگیری کرده و سلامت افراد را تضمین نماید.

  • هارنس

از دیگر تجهیزاتی که در این قسمت از مقاله می خواهیم برای تان شرح دهیم، هارنس نام دارد. هارنس ها انواع گوناگونی را شامل می شوند که تمامی آن ها در قسمت های کتف و ران افراد قرار می گیرند و می توانند از سقوط آن ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنند.

  • تکیه گاه ها

یکی از تجهیزاتی که در ارتفاع به کار افراد می آید، تکیه گاه ها می باشند. با استفاده از تکیه گاه ها می توان ابزار ها و تجهیزات را به یک دیگر متصل نمود.

  • کارابین

یکی از تجهیزاتی که اغلب صخره نوردان و کوهنوردان از آن استفاده می نمایند، کارابین است. کارابین ها می توانند عاملی برای اتصال طناب و افراد تلقی شوند.

باید بدانید که کارابین اتوماتیک ها اغلب در ابعاد کوچک تهیه و تولید می شوند که افراد می بایست با توجه به نوع نیاز و بودجه شان به خریداری آن ها بپردازند.

  • لنیارد

افراد با استفاده از لنیارد می توانند از سقوط جلوگیری کرده و سلامت خود را در حین کار در ارتفاع حفظ نمایند.

ایمنی ارتفاع

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره نمودیم، ایمنی در ارتفاع اصول و قوائد مخصوص به خود را دارا می باشد که در این قسمت تمامی آن ها را برای تان شرح خواهیم داد.

  • سلامت جسمی و روحی افراد

یکی از نکاتی که افراد می بایست در هنگام کار در ارتفاع به آن توجه نمایند، سلامت جسمی و روحی است.

هر گونه خستگی باعث می شود تا افراد نیروی لازم را در حین کار نداشته باشند و مشکلات متعددی برای آن ها به ارمغان آید.

  • بررسی سرعت باد

افراد پیش از این که شروع به کار کنند، می بایست به بررسی سرعت باد بپردازند. لذا باید توجه داشت که سرعت باد به هیچ وجه نباید بیش از 40 الی 50 کیلومتر در ساعت تلقی شود.

  • بررسی جو

یکی از موضوعاتی که افراد می بایست آن را حائز اهمیت قرار دهند، بررسی جو است. اگر احتمال رعد و برق زیاد باشد، افراد می بایست از ادامه کار صرف نظر نمایند تا مشکلی برای آن ها رخ ندهد.

  • نور کافی

برای این که روند کار به خوبی پیش رود، می بایست نور کافی در محل کار موجود باشد و از تاریکی بیش از اندازه جلوگیری شود.

  • وجود مجریان کار

افرادی که قصد دارند در ارتفاع ها به انجام کار بپردازند، می بایست مجریان کار از محدوده مشخصی به نظارت آن ها بپردازند تا در صورت ایجاد مشکل آن را برطرف نمایند.

لباس ضد آرک

بسیاری از افراد ممکن است با لباس ضد آرک به خوبی آشنا نباشند، به همین منظور باید بگوییم که این لباس ها به گونه ای طراحی شده اند که فرد با استفاده از آن می تواند سلامت جسمانی خود را به خوبی حفظ نماید. یکی دیگر از لوازم تجهیزات ایمنی برق لباسهای ضد آرک می‌باشد که دارای تنوع بسیار زیادی است

همانطور که از نام این لباس مشخص است، لباس های ضد آرک فرد را در برابر جرقه های ناگهانی و آرک ها محافظت می کند.

لباس های ضد آرک در برند های گوناگونی تولید می شوند که هر یک از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشند. افراد می توانند با توجه به بودجه شان یکی از لباس های ضد آرک موجود در بازار را خریداری کرده و آن را در مواقع کار با برق مورد استفاده قرار دهند.

لازم به ذکر است که لباس های ضد آرک از چند قسمت تشکیل شده اند که افراد با پوشیدن تمامی آن ها می توانند تمام قسمت های بدن خود را در برابر برق و جرقه ها محافظت کنند.

برخی از قسمت های لباس های ضد ارک عبارت اند از: بلوز، شلوار، دستکش، نقاب، کفش.

در ساختار لباس های ضد آرک از الیافت طبیعی پنبه و الیاف پلی آمید استفاده شده است که این لباس را مشابه به کاپشن نموده. ترکیبات این لباس سبب گردیده اند تا محصول در برابر حرارت و گرما مقاوم عمل کرده و بتواند از بدن انسان به خوبی محافظت نماید.

افراد می توانند لباس کار ضد آرک مد نظر شان را در رنگ دلخواه شان خریداری کرده و از آن طی سالیان متوالی استفاده کنند.

در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل با ایمنی در ارتفاع و کار با برق آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید لوازم و تجهیزات مد نظر خود را تهیه کرده و سلامت خود را از این طریق حفظ نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا