پزشکی

اگر کروات می زنید، بخوانید!

امروزه بسیاری از مردم جهان و به ویژه آقایان از کروات استفاده می کنند. این بخش از لباس تقریبا کاربرد خاصی نداشته و تنها جنبه تزئینی و القای حس مرتب بودن دارد. این موضوع در حالی است که پژوهشگران معتقدند استفاده از آن برای سلامتی مفید نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، با وجود اینکه کراوات نمادی از هوشمندی و حرفه ای بودن است، ممکن است برای سلامتی شما چندان مفید نباشد. مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می دهد: کروات بیشتر از آستین پیراهن می توانند باکتری ها را از پزشک به بیمار منتقل کنند و همچنین مشخص شده است که کراوات های خیلی تنگ فشار خون را در چشم افزایش داده و احتمالاً منجر به افزایش خطر ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه می شود.

محققان همچنین دریافتند: گره های محکم کروات می تواند جریان خون به مغز را تا هفت و نیم درصد کاهش دهد.

با این حال، خوشبختانه در حالت عادی و در افراد سالم، بدن راه هایی برای مقابله ایمن با این تغییر فشار دارد. مشکل اصلی کروات بستن زمانی ظاهر می شود که افراد دارای مشکلات زمینه ای و ایراد در سلامتی هستند توانایی مقابله با چنین تغییراتی ندارند.

یافته های این تحقیقات نشان می دهد: بستن کروات برای افرادی که چاق هستند، سیگار می کشند یا فشار خون بالا دارند، اوضاع را پیچیده تر می کند.

در نهایت توصیه می شود در حد امکان از بستن کروات و پاپیون اجتناب کرده و اگر پس از بستن آن ها به گردن خود شروع به احساس سردرد، سرگیجه یا حالت تهوع کردید، آن را باز کنید.

منبع: سیناپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا