آخرین و مهمترین خبرهای جهان

اولین واکنش چین به تصمیم ایران برای از سرگیری مذاکرات

اولین واکنش چین به تصمیم ایران برای از سرگیری مذاکرات

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات وین قبل از پایان نوامبر استقبال و از دعوت ایران برای سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی می کند.

وانگ ون بین روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در پکن با بیان اینکه از هر دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفت و گو حمایت می کند افزود: این در راستای منافع مشترک جامعه بین المللی است که برجام را هر چه سریعتر به مسیر اصلی بازگرداند و صلح و ثبات منطقه را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: پیشرفت های مهمی در شش دور قبلی مذاکرات در مورد ازسرگیری برجام که در نیمه اول سال جاری برگزار شد، حاصل شده است.

به گفته وی همه طرف‌ها باید تلاش‌های جدیدی را برای پیشرفت‌ در مذاکرات بر اساس اصل عینیت و عدالت انجام دهند. ایالات متحده باید سیاست اشتباه خود مبنی بر «فشار حداکثری» بر ایران را به طور کامل اصلاح کند و ایران باید بر این اساس پایبندی کامل خود به برجام را از سر بگیرد. سایر طرف ها نیز باید فضای مساعدی را برای دستیابی به اهداف فوق ایجاد کنند.

این مقام چینی ادامه داد: چین در ارتباط نزدیک با طرف های مربوطه باقی خواهد ماند، در مذاکرات مشارکت سازنده ای خواهد داشت، قاطعانه از برجام حمایت خواهد کرد و برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران تلاش خواهد کرد در عین حال، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهیم کرد.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا