رپورتاژ

اولین تجربه خرید اینترنتی دارو

تعجب آور نیست اگر شما هم مثل من به دنبال خرید اینترنتی دارو باشید. تا چند سال قبل حتی سایر خریدهای اینترنتی هم کاملا جا نیافتاده بود. اما امروزه هر وسیله ای را می تونید بصورت اینترنتی خریداری کنید.

سلب‌ مسئولیت: سایت خبری معرفت نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قوانین خاص و نظارت هایی که سازمان ها و نهادها بر فضای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین دارند باعث شده تا امنیت خرید و میزان رضایتمندی تا حد قابل توجهی بالا برود. هم اینکه بسیاری از امور جاری و روزانه توسط اینترنت قابل انجام است و دیگر نیازی نیست تا در مسیرهای طولانی و پر ترافیک را طی کنیم تا کار اداری و یا خریدی خاص را انجام دهیم.

اولین تجربه خرید اینترنتی داروی من از داروخانه اینترنتی در عین تازگی مشابه سایر خریدهای اینترنتی بود که تا به حال انجام داده ام. همواره مسائل بهداشتی و امنیت غذایی برای همه مهم است. شاید ترجیح بدهیم که بصورت حضوری و پس از مشورت با مسئول داروخانه محصول و یا مکمل مورد نظر را خریداری کنیم. اما من به شخصه از تجربه خرید اینترنتی خود راضی بودم و حتی راضی تر از خرید حضوری.

نحوه خرید اینترنتی دارو از داروخانه

مدتها به دنبال مکمل مناسب برای ریزش موهای خود بودم. پزشکان و متخصصان و دوستان و آشنایان انواع دارو و درمان را پیشنهاد دادند چند سالی طول کشید تا متوجه شدم مشکل تنها با استفاده از مکمل‌های هورمونی قوی که پزشکان تجویز می کردند قابل حل نیست و بسیاری عوامل دیگر هم در رشد موها و تقویت آنها دخیل هستند. افرادی که به سلامت موهایشان اهمیت می دهند حتما با انواع قرص و دارو برای تقویت مو آشنایی دارند.

تنوع بسیار بالا و تبلیغات گسترده ای که درباره هر مکملی وجود دارد گاه بسیار مفید و در مواقعی هم به شدت گمراه کننده خواهد بود. بنابراین، نمی توان در نگاه اول و با یکبار مراجعه به داروخانه دقیقا مکمل مورد نیاز خود را پیدا کرد. چنین شد که به دنبال شناخت انواع مکمل ها به سراغ سایتهای مختلف و داروخانه اینترنتی رفتم. نکته جالبی که در اغلب داروخانه ها مشاهده کردم بخش توضیحات هر محصول بود. توضیحات گاه کامل و گاه مختصری که می توانست تا حد زیادی در انتخاب نهایی اثرگذار باشد.

در میان همه سایتها به سایت داروخانه آنلاین برخورد کردم، دسته بندی مشخصی برای مکمل های تقویت مو داشت، وارد صفحه محصولات که شدم با تنوع بالای مکمل ها مواجه شدم. چند صفحه را باز کردم، نحوه چیدمان، جدول بندی مشخصات محصول و در نهایت توضیحات کاملی برای تک تک محصولات داشت نظرم را جلب کرد.

در بخش توضیحات نظرم به تاریخ انقضاء محصول و کد شناسه برای پیگیری اصالت کالا جلب شد. در اطراف صفحه نیز خدماتی همچون پرداخت رایگان، امکان پرداخت درب منزل و ارسال فوری قابل مشاهده بود. قطعا تمایل من دریافت سریعتر سفارشم بود پس با دقت بیشتری میان محصولات جستجو کردم.

چطوری میشه داروی مدنظرتونو از سایتها پیدا کنید؟

همیشه این سوال هست که چطوری میشه داروی مدنظر رو از سایتها پیدا کرد؟ چطور باید جستجو کنم و حتی چطور می توانم به یه سایت برای خرید اینترنتی اعتماد کنم برای من که اغلب خریدارو حضوری و پس از دیدن نزدیک و بررسی کامل انجام میدم، تمام این سوالات چالش برانگیز هستند.

با مراجعه به سایت های مختلف فروش دارو، بیشتر متوجه تنوع محصولات موجود برای تقویت مو شدم، هرکدام با ترکیباتی گاه مشابه و گاه متفاوت به یک قصد و نیت فروخته می شدند. تشخیص تفاوت هرکدوم از این سایتهای داروخانه آنلاین کاهش ریزش موها و تقویت مو وعده ای بود که تمامی مکمل ها در تمام صفحات می دادند. اما بهتر است بدانیم که هرکدام تا چه اندازه صادقانه سخن می گویند.

یک نکته که می توانست خیال مرا راحت کند تأییدیه سیب سلامت و وزارت بهداشت برروی هرکدام از این مکمل ها بود، این نکته متمایز کننده محصولات با سایر سایتها و حتی تبلیغات اینترنتی و بی پایه ای است که فضای مجازی را پر از تبلیغات داروهای تقویت مو کرده اند در صورتی که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

در میان محصولات چند گزینه را نشان کردم و در قسمت مقایسه قرار دادم. علاوه بر نکات مثبت، اعتبار شرکت تولید کننده و کیفیتی که هرکدام داشتند دو گزینه نهایی انتخاب شد. نکته مثبت در خرید از داروخانه اینترنتی این بود که نگران شلوغ بودن وقت مسئول داروخانه برای توضیح نبودم و یا اینکه در میان پاسخگویی به من جوابگوی دو مراجع دیگر هم باشد.

تمامی صفحات را به دقت مطالعه کردم. نکات مثبت و منفی هر مکمل را بررسی کرده و در نهایت به دو مکمل رسیدم. زمان زیادی صرف نشد اما دقت و تمرکز کافی را برای بررسی داشتم.

حال باید میان این دو مکمل دست به انتخاب می زدم. کمی سخت بود هردو مکمل دقیقا همان گزینه هایی که مد نظر داشتم را داشتند. در میان صفحات به گزینه مشاوره آنلاین برخوردم. بهترین کار همین بود. می توانستم از مشاوران و کارشناسان داروخانه کمک بخواهم بدون اینکه از منزل خارج شوم و به داروخانه بروم. تنها کافی بود که تلفن را بردارم و با شماره ای که درج شده تماس بگیرم. همین کار را هم کردم.

مستقیما به کارشناس داروخانه وصل شدم و مشکلم را بازگو کردم. نکته جالب این بود که کارشناس هم مکمل های انتخابی من را معرفی کرد. اما برای انتخاب نهایی و با توجه به نوع ریزش موی من یکی از مکمل ها را پیشنهاد داد. طبق مصرف سایر مشتریان و میزان رضایت آنها متذکر شد که می توانم اثرگذاری بیشتری را از این مکمل ببینم.

مراحل ثبت سفارش دارو

پس از نهایی شدن انتخاب مکمل، آن را به سبد خرید اضافه کردم. وارد بخش سفارش محصول شده و مشخصات و آدرس را وارد کردم. زمان تحویل صبح روز بعد تا ظهر اعلام کرد. از این بهتر نمی شد. اصلا فکر نمی کردم به این سرعت خرید اینترنتی خود را دریافت می کنم. سفارش را نهایی کردم و وارد صفحه پرداخت شدم. دو گزینه پیش رویم باز شد، پرداخت آنلاین، پرداخت در محل، یک نکته مثبت دیگر من می توانستم فردا پس از اینکه مکملم را دریافت کردم هزینه آن را بپردازم. با خوشحالی گزینه پرداخت در محل را انتخاب کردم و منتظر شدم تا محصول درب منزل به دستم برسد.

اولین تجربه خرید اینترنتی دارو

احتمالا هرکس در زندگیش تجربه یکبار خرید آنلاین را داشته است. اما خرید دارو شاید یکی از خاص ترین و مهمترین خریدها باشد. اگر اولین تجربه خرید اینترنتی دارو برای شما مثبت باشد، مقدمه ای است برای خرید های بعدتر و اگر مشکلی در محصول و یا نحوه ارسال آن بوجود بیاید، احتمال خرید مجدد کاهش می یابد.

من به عنوان اولین تجربه خود، از خرید اینترنتی دارو بسیار راضی بودم، خدمات دهی و امکان بازگردان محصول در صورت عدم مطابقت با محصول اصل یکی دیگر تضمین هایی بود که مرا به خرید اینترنتی مشتاق کرد. چه بسا که در خریدهای حضوری متوجه تقلبی بودن محصول در نگاه اول نشده بودم و فروشنده نیز از پس گرفتن خریدم سرباز زده بود. امکان مشاوره گیری، ارسال سریع و رایگان نیز از دیگر نکات مثبتی بود که توانست خاطره خوبی از خرید را بریم رقم بزند و مرا به یکی از مشتریان ثابت خرید از داروخانه آنلاین تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا