رپورتاژ

انچه که در مورد تایلند باید بدانیم

تایلند، سرزمین لبخندها

مردم تایلند درواقع به دلیل تنوع فرهنگی و مذهبی و همچنین جشن‌ها و عیدهای فرهنگی زیاد در طول سال، از شادترین مردم روی زمین هستند. تور تایلند پوکت و پاتایا یکی از بهترین و دلچسب ترین سفرها می باشد. زمانی که در خیابان‌های تایلند قدم می‌زنید، لبخندی که بر لب هرکدام از مردم می‌بیند کاملا به شما این موضوع را درک می‌دهد که این مردم از هرگونه خشم و ناهنجاری به دور هستند. به همین دلیل است که تایلند با نام سرزمین لبخندها بر سر زبان‌ها افتاده است.

توجه داشته باشید که 95 درصد مردم تایلند بودایی هستند و 5 درصد مابقی را مسلمانان و مسیحیان تایلندی تشکیل می‌دهند. تنوع دینی و مذهبی موجود در این کشور و البته همچنین جشن‌های بسیاری که در فرهنگ بودا رواج دارند، باعث شده است که در سال 16 عید عمومی وجود داشته باشد که در هرکدام از این اعیاد، مردم از طریق نذری‌ها در معابد و… شادی خود را به بقیه منتقل می‌کنند.

جالب‌تر آنکه مردم تایلند به عقاید و باورهای دینی یکدیگر کاملا احترام می‌گذارند و حتی در جشن‌ها و مراسمات مربوط به دیگر اقوام و گروه‌ها شرکت می‌کنند. با اینکه دین رسمی مردم تایلند بودا بوده و 95 درصد مردم بودایی هستند، ولی هرسال در ماه دسامبر جشن کریسمس برگزار می‌گردد و تعداد بالایی از مردم در این جشن‌ها شرکت می‌کنند. در این کشور مردم شما را از روی دین و مذهب‌تان قضاوت نمی‌کنند و بدون هیچ نگاهی به باورهایتان، شمارا به جشن‌ها و شادی‌های خود دعوت می‌کنند.

مهم‌ترین جشن بودایی‌ها ماگا پوچا نام دارد که در این روز، مانند ماه رمضان در بین مسلمانان، پیروان این دین از پلیدی‌ها و بدی‌ها دوری کرده و خود را با کارهای خوب مشغول می‌کنند. ویساکا پوچا نیز یکی از مقدس ترین روزهای بودایی‌ها می‌باشد که آن‌ها معتقدند در این روز بودا متولد شده است.

 تنوع فرهنگی در تایلند

جالب اینجاست که بدانید فرهنگ تایلند ترکیبی از فرهنگ چینی، هندی، کامبوجی و دیگر کشورهای آسیایی می‌باشد که به مرور زمان با ورود فرهنگ‌های مختلف به این کشور شکل گرفته است. ضروری ترین اصل فرهنگی که تمام مردم تایلند خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند، احترام و مراقبت از والدین است. نه تنها والدین، احترام به تمام مردم در تایلند یک عمر فرهنگی محسوب می‌شوند که شما می‌توانید با لبخندی که بر روی چهره افراد در خیابان‌ها می‌بینید آن را تشخیص دهید.

در تایلند رنگ معمول لباس عروس‌ها صورتی می‌باشد و دامادها مانند دیگر کشورها، کت و شلوار رسمی می‌پوشند. جالب است که بدانید با پیش‌روی به سمت روستاهای تایلندی، این فرهنگ‌ها دچار تغییر و تحول می‌شوند. برای مثال در روستاها، عروس‌ها موظف هستند درکنار خانواده داماد تا زمانی که جوان هستند زندگی کنند.

خانواده و زندگی اجتماعی

چیزی که اغلب افراد درباره کشورهای آزاد فکر می‌کنند، این است که در اینگونه کشورها، خانه و خانواده کمرنگ‌تر است، اما تایلند ثابت کرده است که می‌توان در عین داشتن کشوری آزاد، بر روی اصول کهن فرهنگی مانند خانه و خانواده‌داری پافشاری کرد.

خانواده‌ها در تایلند مانند کشورهای غربی از یکدیگر دور نیستند، بلکه اغلب خانواده‌ها و فامیلی‌ها در کنار یکدیگر و نزدیک بهم زندگی می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند اتحاد و یکپارچگی خانوادگی را حفظ کنند. خانواده همچنان در تایلند مهم‌ترین بنیاد زندگی انسان‌ها طلقی می‌شود.

مانند تمامی کشورهای دیگر، در تایلند نیز زاغه نشین‌ها و بی‌خانمان‌ها وجود دارند، اما توزیع ثروت در سال‌های اخیر و رشد اقتصادی باعث بوجود آمدن طبقه متوسط شده است که نشانه روبه کاهش بودن میزان فقر در این کشور است.

یکی از موارد فرهنگی که در ایران مشابه است، عاطفه مادری است. با وجود تمامی مشکلاتی که می‌تواند برای یک مادر تنها در کشوری مانند تایلند بوجود آید، اما کمتر مادری وجود دارد که بتواند نوزاد خود را رها کرده و بتواند از او دل بکند.

کودکان در تایلند چه بی‌خانمان باشند و چه نجیب‌زاده، با اجبار دولت تا 9 سال باید درس بخوانند و تحصیل کنند و در صورت تمایل، دولت تا 12 سال هزینه تحصیل آن‌ها را بصورت رایگان پرداخت می‌کند و این نشانه اهمیت دولت به آموزش و پرورش در تایلند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا