آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

انوشیروانی: شرایط فدراسیون وزنه‌برداری اشکم را درآورده است/ انتخابات باید تا 15 دی برگزار شود

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر می‌خواهیم در انتخابات کنفدراسیون آسیا موفق باشیم، باید تا قبل از ۱۵ دی ماه انتخابات فدراسیون برگزار شود.

اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه – 10 آبان) برگزار شد، اظهار داشت: در دو ماه نمی‌توان به نتایج قابل انتظار دست پیدا کرد و قطعاً نیاز به یک برنامه طولانی‌تر وجود دارد. در واقع باید از سال قبل برنامه‌ریزی برای مسابقات قهرمانی آسیا صورت می‌گرفت. همچنین باید یک تیم پشتوانه هم تشکیل می‌شد. به هر حال در فدراسیون از الان برای رویدادهای سال آینده و همچنین المپیک پاریس برنامه‌ریزی می‌کنیم و دنبال تشکیل اردوهای هستیم تا به یک نتایج پایدار برسیم. از روزی که آمدم با همه توان و به بهترین شکل برای برگزاری اردوها برنامه‌ریزی کردیم. ما در این بین بانوان را با آقایان برابر دیدیم. درباره سهراب مرادی باید بگویم که او از مفاخر وزنه‌برداری ایران است. او دچار مصدومیت است و این مسابقه گزینشی در کلمبیا را از دست می‌دهد، اما می‌تواند در رویدادهای آینده شرکت کند که مسابقات قهرمانی آسیا و جهان جزو گزینشی‌های اصلی هستند و می‌تواند امتیازات مدنظر را کسب کند.

حال وزنه‌برداری در بسیاری از استان‌ها خوب نیست
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: باید در پشتوانه‌سازی یک برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد تا بتوانیم نسل‌های بعدی را به خوبی تشکیل بدهیم. وزنه‌برداری یک رشته آسیب‌زاست، پس باید پشتوانه‌های خوبی ایجاد کنیم و جایگزین‌های خوبی فراهم آوریم. ما در اوزان حساس بیشتر از یکی دو ورزشکار خوب نداریم. در المپیاد استعدادهای برتر به لحاظ کمیت و کیفیت دچار چالش بودیم. در واقع تعداد وزنه‌برداران بسیار کم بودند و این به خوبی نشان‌دهنده عمق فاجعه در وزنه‌برداری است. حال وزنه‌برداری در بسیاری از استان‌ها خوب نیست. بر همین اساس در بحث بودجه، برنامه‌ریزی خوبی برای استان‌ها کرده‌ایم تا مشکلات برطرف شود.

از زمانی که آمدم همه بزرگان وزنه‌برداری به کمک آمده‌اند
انوشیروانی خاطر نشان کرد: در این مدت که من آمده‌ام، همه بزرگان و ظرفیت‌های این رشته به کمک آمده‌اند. همه ما هم‌نظر و همسو برای رفع مشکلات هستیم تا دست در دست هم بتوانیم به سمت جلو برویم.

وزارت ورزش اصرار دارد که انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود
وی درباره انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری گفت: زمان برگزاری انتخابات جزو اختیارات وزارت ورزش است و ما سعی می‌کنیم امانت‌دار خوبی تا زمان انتخابات باشیم. البته حساسیت‌ها را گفته‌ایم و وزارت اصرار دارد که انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود، چرا که انتخابات کنفدراسیون آسیا را نیز در پیش داریم.

وقتی درباره مشکلات حرف می‌زنیم، دل‌مان به درد می‌آید
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری راجع به رایزنی‌ها درباره بازگرداندن دو بانوی ملی‌پوش که در ماه‌های گذشته به دیگر کشورها پناهنده شدند، تصریح کرد: تلاش‌هایی را کردیم که آنها به کشور برگردند، اما رفتند و پاسخگو هم نیستند. کما اینکه دستگاه‌های امنیتی و وزارت ورزش تلاش داشتند که به بازگشت این نفرات کمک کنند. قبل از اینکه ما زیرساخت‌ها را برای بانوان تشکیل بدهیم، به یکباره تیم بانوان ایجاد شد و این یک اقدام معکوس بود. در واقع باید از چند سال پیش برای بانوان برنامه‌ریزی می‌شد‌. وقتی درباره مشکلات حرف می‌زنیم، دل‌مان به درد می‌آید. در خیلی از استان‌ها هالتر برای وزنه‌برداری بانوان نداریم، ولی تلاش می‌کنیم تا نسل خوبی را پرورش بدهیم تا یک تیم ملی قدرتمند به وجود بیاوریم. همچنین به دنبال ایجاد فضای تمرین مستقل برای بانوان در استان‌ها هستیم. نکته امیدوارکننده این است که تعداد استان‌های شرکت‌کننده در المپیاد استعدادهای برتر در بخش بانوان بیشتر از پسران بود. فکر می‌کنم با این روند سرعت و پیشرفت، می‌توانیم حتی به مدال در المپیک هم فکر کنیم.

امروز واقعاً دستمان خالی است و چیزی که تحویل گرفتیم، تهی است
انوشیروانی همچنین تأکید کرد: ما در طول دو دهه گذشته دو بار نسل‌سازی داشتیم که نتایج خوبی را رقم زدند.‌ امروز واقعاً دست‌مان خالی است و چیزی که تحویل گرفتیم، تهی است و به نوعی روی تک ستاره‌ها تمرکز می‌کنیم. نیاز به اردوهای مستمر به ویژه برای رده‌های پایه وجود دارد و باید با برنامه پیش برویم. همه ما نقاط ضعف را می‌دانیم و برای برطرف کردن آنها در حال برنامه‌ریزی هستیم. سعی کرده‌ایم با برگزاری مسابقات مختلف، به وزنه‌برداران انگیزه بدهیم. فکر می‌کنم برای بعد از المپیک باید یک برنامه خوب داشته باشیم. در واقع تا المپیک باید به آن تک ستاره‌ها تمرکز کنیم تا در آنجا نتیجه مطلوب بگیریم.

برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری در 5 دسته وزنی برای مردان و زنان در المپیک پاریس

بزرگ‌ترین بدهی ما فقر استان‌هاست
وی درباره بدهی‌های فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما در شرایطی وارد شدیم که خیلی از بخش‌ها و نهادها قرارداد خود را در ابتدای سال بسته بودند. البته رایزنی کرده‌ایم تا یکی دو بخش خصوصی کمک کنند. ما 4.4 میلیارد به شرکت توسعه بدهکار هستیم. بحث بدهی در مالیات 3.5 میلیارد است که البته با رایزنی‌های مختلف آن را کاهش دادیم. همچنین چندین سال مالیات حقوق پرداختی به پرسنل پرداخت نشده که الان رقم قابل توجهی است. بزرگ‌ترین بدهی ما فقر استان‌هاست. در هر استان نیاز به چهار پنج میلیارد تومان داریم تا وزنه‌برداری در آنجا برخیزد.

با این وضعیت هیچ خانواده‌ای فرزندش را به وزنه‌برداری نمی‌فرستد
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: در استان‌های صنعتی سالن‌های خوبی نداریم. وقتی وارد سالن‌ها می‌شویم خودمان شرم‌مان می‌شود و با این وضعیت هیچ خانواده‌ای فرزندش را به وزنه‌برداری نمی‌فرستد. الان در حال رایزنی برای سال آینده هستیم تا شرایط خوبی برای وزنه‌برداری ایجاد و از این بحران‌ها عبور کنیم. اگر از این بحران‌ها عبور نکنیم، شرایط در آینده بدتر هم می‌شود. ‌مشکلات هم واقعاً فاجعه‌بار است. باید مشکل تجهیزاتی در وزنه‌برداری خیلی زود حل شود. متأسفانه این مسائل انتقال هم داده نشده است. حتی یکبار هم برای پیگیری مشکلات و کمک گرفتن به نهاد ریاست جمهوری رفته نشده است.

شما ببینید چه تحویل گرفته‌ایم و انتظار از ما چیست
«تا روزی که باشیم، ثانیه به ثانیه را خواهیم دوید.»، نایب قهرمان المپیک لندن با بیان این جمله اضافه کرد: شما یک دور در اتاق‌های فدراسیون بزنید. ما یک سیم‌کشی و اتصال اینترنت درست هم نداریم. شما ببینید چه تحویل گرفته‌ایم و انتظار از ما چیست. هر جا که دست می‌زنیم، زیر صفر است و گاهی اوقات اشکم درآمده است. انتظار از وزنه‌برداری کسب مدال است ولی فعلاً همین است و تلاش می‌کنیم تا روز به روز بهتر شویم.

یکی از برنامه‌های ما احداث یک کمپ دوم است
انوشیروانی همچنین تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما احداث یک کمپ دوم است و یکی از اولویت‌های ما برای سال آینده خواهد بود. ما این دیدگاه و هدف را داریم که خودمان از مکان‌هایی غنی کنیم که بتوانیم اردوها را داشته باشیم و وزنه‌برداران زیر نظر باشند.

با پدیده‌ای به نام تالاخادزه روبه‌رو هستیم اما عقب‌نشینی نمی‌کنیم
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: باید با داشته‌های فعلی به سمت المپیک برویم ولی باید برای بعد از المپیک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در اوزان مختلف و به ویژه فوق سنگین مقتدر شویم. البته امروز با پدیده‌ای به نام تالاخادزه روبه‌رو هستیم، اما عقب‌نشینی نمی‌کنیم و این پتانسیل وجود دارد که علی داودی به رکوردهای خوبی برسد. اگر روی داودی تمرکز کنیم، می‌تواند از وزنه‌بردار ارمنستانی تیم بحرین عبور کند و به تالاخادزه نزدیک شود. ما می‌خواهیم ایران دوباره در فوق‌سنگین اقتدار را پیدا کند.

از حضور حسین رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کنیم
وی درباره حضور حسین رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا عنوان کرد: از حضور حسین رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کنیم و این افتخارش برای ماست و اسم او را برای انتخابات می‌دهیم. حضور او می‌تواند کمک کند. در مسابقات قهرمانی آسیا وقتی رضازاده به عنوان عضوهیئت اجرایی حضور داشت، بازتاب آن را دیدیم.

برای المپیک روی 3 وزن تمرکز داریم
انوشیرانی تأکید کرد: برای المپیک روی سه وزن تمرکز داریم و هرچه تعداد ورزشکاران در این اوزان بیشتر باشد، رقابت نزدیک‌تر می‌شود و این می‌تواند کمک کند.

دوستان در وزارت ورزش پیگیر برگزاری سریع‌تر انتخابات هستند
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درباره انتخابات این فدراسیون گفت: شرایط را به آقای پولادگر انتقال دادیم و دنبال برگزاری جلسه با وزیر ورزش هستیم. البته دوستان در وزارت ورزش پیگیر برگزاری سریع‌تر انتخابات هستند. ما می‌خواهیم در آخر این ماه بحث کمیسیون‌ها تمام شود. اگر می‌خواهیم در انتخابات کنفدراسیون موفق باشیم، باید تا قبل از 15 دی ماه انتخابات برگزار شود تا در آسیا و دنیا به ما اعتماد شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا