رپورتاژ

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قرن‌هاست که انسان برای بازکردن قفل ها  و درب‌ها از انواع مختلف کلیدها استفاده می‌کند. قفل‌ها از گذشته تا به امروز، ایجاد امنیت نسبی مکان‌های مختلف را به عهده داشته اند.

امروزه درب‌های قدیمی کم کم جای خود را به درب‌های ضد سرقت می‌دهند. درب‌هایی که با داشتن چند لایه و یک قفل مخصوص به شکل چشمگیری حامی امنیت در دنیای امروز می‌باشند. با این حال پیشرفت تکنولوژی را نمی‌توان متوقف ساخت. روی درب‌ ضد سرقت قفل‌های مخصوص و مقاومی نصب می‌شود که همواره با چفت شدن در چهارچوب و قاب درب، سبب افزایش ایمنی و امنیت و کاهش احتمال بازشدن درب از روش‌های غیر مجاز می‌گردد. پیشرفت تکنولوژی روی قفل درب‌های ضد سرقت نیز تاثیر گذاشته تا آنجا که قفل‌های دیجیتال به بازار راه پیدا کرده اند.

اما قبل از معرفی باید گفت که، قفل هوشمند دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال که با نام قفل هوشمند درب ضد سرقت نیز شناخته می‌شود، نوعی قفل الکترونیکی مقاوم می‌باشد که بخشی از ابزار و یراق آلات ساختمان درب ضد سرقت به حساب می‌آید. کارایی این قفل به گونه ای است که می‌توان بدون استفاده از کلید به عنوان وسیله اصلی و با استفاده از روش های گوناگون آن‌را باز کرده و یا کنترل نمود. البته حتما باید این موضوع را گفت که قفل هوشمند درب ضد سرقت دارای کلید یدکی و زاپاس نیز می‌باشد که در مواقع اضطراری بتوان از طریق محفظه قفل که اکثرا به شکلی مخفی در ساختمان قفل هوشمند وجود دارد استفاده کرد. راحتی ای که این نوع قفل ها به وجود می آورند و در کنارش وجود قابلیت‌ها و سیستم‌های امنیتی و محافظتی خاص سبب شده است تا این نوع قفل یکی از پرطرفدارترین و بهترین قفل‌ها در زمینه یراق آلات درب ضد سرقت تبدیل شود.

از دلایل استفاده بالای این نوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالای ورودی‌های قفل دیجیتال:
    نمی‌توان این موضع را انکار کرد که استفاده از کلیدها همواره مشکلاتی را برای صاحبان پدید می‌آورد. از این مشکلات می‌توان به گم شدن کلید، امکان ساخت یک نمونه از روی کلید گمشده و… اشاره کرد. در نتیجه می‌توان گفت قفل‌های کلیدی هرچند دارای امنیتی بالا هستند اما با این حال هیچ چیز صد درصد نبوده و امکان کپی از کلیدها وجود دارد. برعکس در استفاده از قفل دیجیتال چون این قفل‌ از طریق روش‌های هوشمد باز می‌گردد می‌توان امنیت بالاتر آن‌را تضمین کرد.
  • ویژگی‌های رضایت بخش، پیش زمینه آرامش صاحبان:
    قفل دیجیتال ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که موجب رضایت بیشتر استفاده کنندگان می‌شود. از این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از سیستم خانه هوشمند، قفل خودکار، آلارم هشدار و کنترل ورود و خروج اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های کلی قفل‌های دیجیتال:

  • اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه
  • داشتن قابلیت قفل کارتی درب ضد سرقت
  • استفاده از انواع رمز و اثر انگشت به تعداد بالا و ذخیره در حافظه
  • قابلیت دارا بودن رمز یک بار مصرف
  • مجهز بودن به سیستم قفل کودک
  • قابلیت اتصال هوشمند به آیفون تصویری
  • اعلام وضعیت قفل به صاحبان (برای مثال کسی در تلاش برای بازکردن غیرمجاز بوده است یا خیر.)
  • امکان ثبت تاریخ و ساعت ورود و خروج

خرید قفل هوشمند و دیجیتال نیز از مراکز فروش یراق آلات مخصوص درب ضد سرقت میسر می‌باشد. همچنین می‌توان از طریق وبسایت مراجعی نظیر مجموعه دژ درب علاوه بر انواع درب ضد سرقت، انواع قفل و همچنین قفل هوشمند را نیز خریداری فرمایید.
قیمت قفل دیجیتال درب ضد سرقت مشخصا به دلیل داشتن تجهیزات و امکانات بالا و همچنین با درنظر گرفتن کشور سازنده آن، به نسبت سایر قفل‌ها بالاتر می‌باشد. بالاتر بودن قیمت قفل هوشمند درب ضد سرقت با توجه به خدمات و ویژگی‌هایی که به صاحبان منازل و … ارائه می‌سازند کاملا منطقی و عقلانی و نصب آن بر روی ساختامان درب ضد سرقت یک اقدام درست می‌باشد.

بعد از اطلاع از قیمت قفل دیجیتال درب ضد سرقت، باید شرایط درب را نیز بررسی کرد که آیا این درب توانایی نصب قفل هوشمند را دارا هست یا خیر. این شرای عبارتند از:

  • مقدار ضخامت درب می‌بایست میان ۳.۵ الی ۹ سانتی متر باشد.
  • طول شفت درب نباید از مرکز آن خارج شود.
  • توجه به جنس و نوع درب بر اساس مقاومت (چوبی یا فلزی).
  • بررسی محتویات قفل دیجیتال.
  • استفاده از شخص متخصص برای نصب قفل هوشمند.

پس از بررسی این‌که درب قابلیت نصب قفل هوشمند درب ضد سرقت را دارا می‌باشد حالا می‌توان قفل را روی آن نصب نمود. لازم به ذکر است که قفل هوشمند را می‌توان بر روی اکثر درب‌های ضد سرقت ایرانی و ترک نصب کرد. در رابطه با درب ضد سرقت چینی نیز می‌بایست خاطر نشان کرد که بهتر است قفل هوشمند بدون دستگیره بر روی آن استفاده کرد. زیرا در این نوع درب با نصب قفل دارای دستگیره به احتمال زیاد کارایی سیستم مرکزی قفل هوشمند درب ضد سرقت از کار افتاده و کارایی‌اش را از دست خواهد داد.

درنتیجه قفل‌های هوشمند و دیجیتال درب ضد سرقت که در انواع و اقسام ظاهری و همچنین قیمت‌ها و ویژگی‌های گوناگون یافت می‌شوند می‌توانند جایگزینی بر قفل‌های کلیدی بوده و امنیت و امکانات بیشتری را برای افراد فراهم سازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تمامی انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت و خرید آن، همچنین تعمیر، تعویض و یا نصب مجدد توسط کارشناسان مجرب، می‌تواند با مجموعه دژ درب تماس حاصل فرمایید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا