رپورتاژ

انواع شیلنگ آب خانگی

یکی از زیباترین کارهای روزمره برای بسیار از اشخاص، آبیاری گیاهان و رسیدگی به گل‌هایی است که در تمام طول سال شاهد رشد آن‌ها بوده‌ایم. برای این منظور می‌توان از شیلنگ‌های آب معمولی استفاده کرد که برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شوند. شیلنگ آب از جمله پرکاربردترین وسایلی است که تقریبا در هرخانه‌ای می‌توانید آن را پیدا کنید. از این شیلنگ‌ها برای آبیاری گیاهان، شستن حیاط، شستن ماشین و … استفاده شده و با خرید جنس مرغوب آن، در طولانی مدت نیازی به تعویض شیلنگ پیدا نخواهید کرد.

شیلنگ‌های آب خانگی معمولا از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی با یکدیگر داشته و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را از هم تفکیک کرد مگر اینکه به مشخصات درج شده بر روی شیلنگ مراجعه کنید. شیلنگ‌ها از لحاظ تعداد لایه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و این لایه‌ها تضمین کننده کیفیت شیلنگ آب لاستیکی خواهد بود. تعداد لایه‌های شیلنگ در کنار طول و قطر آن، کیفیت شیلنگ را تعیین می‌کنند. شیلنگ‌ها بر اساس لایه‌های تشکیل دهنده در چهار دسته کلی جای می‌گیرند:

  • شیلنگ آب خانگی یک لایه
  • شیلنگ آب خانگی دو لایه
  • شیلنگ آب خانگی سه لایه
  • شیلنگ آب خانگی چهار لایه

معمولا جنس شیلنگ آب خانگی از پی‌وی‌سی بوده و برای افزایش کیفیت از یک لایه نخ پلی استر کمک می‌گیرند. به این لایه، لایه تقویت کننده شیلنگ می‌گویند که می‌تواند باعث افزایش مقاومت شیلنگ شده و طول عمر آن را بیشتر کند. قیمت این نوع شیلنگ‌های خانگی معمولا بالاتر از شیلنگ‌هایی است که فاقد لایه پلی استر هستند.

شیلنگ‌های آب خانگی دارای ظاهری شفاف بوده و در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. شیلنگ‌های دو لایه و سه لایه محبوب‌ترین نوع شیلنگ‌های خانگی هستند که با نگهداری صحیح می‌توانند برای مدت زمان زیادی عملکرد خوبی داشته باشند. برخی از نکات ریز می‌توند به افزایش طول عمر شیلنگ کمک کند؛ به طور مثال قرار ندادن شیلنگ آب خانگی در معرض آفتاب مستقیم سبب افزایش طول عمر شیلنگ می‌گردد. شیلنگ آب خانگی در کلاف‌های 50 متری به بازار عرضه می‌شوند که بسته به نوع آن، هر کلافه وزنی متفاوت خواهد داشت.

ویژگی‌های شیلنگ آب خانگی

با توجه به اینکه شیلنگ‌های آب خانگی از پی‌وی‌سی ساخته می‌شوند، دارای ویژگی‌هایی زیر هستند:

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت قابل قبول در برابر عوامل محیطی
  • قیمت بسیار مناسب
  • طول عمر بالا در صورت نگهداری صحیح
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا

مقاوم در برابر نور خورشید

قیمت خرید شیلنگ آب خانگی

عوامل مختلفی نظیر جنس، کمپانی تولید شده شیلنگ آب خانگی، قطر، طول و … در قیمت شیلنگ تاثیر گذار خواهند بود. در بازار انواع مختلفی شیلنگ آب خانگی وجود داشته و بسته به مشخصات فیزیکی و بازخورد سایر خریداران، می‌توانید بهترین گزینه را برای منزل خود خریداری نمایید. بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت بالای شیلنگ، هزینه‌ مناسب‌تری هم برای خرید آن پرداخت نمایید. جهت خرید شیلنگ آب خانگی با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب می‌توانید همین حالا به سایت تهرانی مارکت مراجعه کرده و شیلنگ مورد نیاز خود را خریداری نمایید. در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان تهرانی مارکت (tehranimarket.com) پاسخ‌گوی سوالات شما خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا