رپورتاژ

انواع شیر سماوری و کاربرد آن ها

همان گونه که می دانید، امروزه انواع متفاوتی از شیر سماوری در سطح بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربرد و مزایای مخصوص به خود را دارا می باشند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل و جامع با انواع شیر های سماوری و کاربرد آن ها آشنا نماییم، لذا خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

شیر سماوری چند راهه

اولین شیر سماوری که در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، شیر سماوری چند راهه می باشد.

همانطور که از نام شیر های سماوری چند راهه پیدا است، می توان از آن ها به خوبی برای تقسیم و ترکیب سیال های مد نظر استفاده نمود و فرایند کار را به شدت سرعت بخشید.

دقت داشته باشید که شیر های سماوری چند راهه می توانند از اتلاف هزینه های هنگفت تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایند و در عین حال کاربرد های متنوعی را برای مشتریان داشته باشند.

افراد با استفاده از شیر سماوری چند راهه می توانند جریان سیال را به صورت دستی قطع و وصل نمود و همچنین از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کرد.

هنگامی که جریان سیال به طور کامل قطع می شود، می توان گفت که تمامی روزنه ها بسته می گردند.

البته باید توجه داشته باشید که پس از قطع جریانات، مقداری نشتی از شیر سماوری چند راهه قابل مشاهده خواهد بود و افراد نباید نگران چنین موضوعاتی نیز باشند.

شیر سماوری ساده دارای ساختار و کاربری بسیار ساده ای می باشد، به گونه ای که تمامی افراد می توانند آن ها را مورد استفاده شان قرار دهند و بهره کافی و لازم را از شیر سماوری چند راهه نیز ببرند.

لذا باید بگوییم که شیر های سماوری چند راهه به هیچ وجه بزرگ و غیر قابل حمل نیستند، بلکه این شیر ها در ابعاد بسیار کوچک تهیه و تولید می شوند و افراد می توانند به راحتی آن ها را حمل نمایند.

این موضوع خود به تنهایی سبب می گردد تا نگهداری از شیر های سماوری چند راهه بسیار آسان شود.

انواع شیر سماوری از لحاظ دیسک

یکی دیگر از موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، تفاوت دیسک ها در شیر های سماوری است.

دیسک ها می توانند کاربرد شیر های سماوری را نیز تعیین نمایند و به همین منظور افراد به هنگام خرید باید توجه بسیاری به این موضوع داشته باشند. برخی از انواع شیر های سماوری از لحاظ دیسک عبارت اند از:

  • شیر سماوری با حفره مستطیلی

از دیگر انواع شیر های سماوری که می خواهیم برای تان عنوان نماییم، شیر سماوری با حفره مستطیلی می باشد.

بسیاری از افراد ممکن است از خود بپرسند که شیر سماوری با حفره مستطیلی چگونه می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دیسک این نوع شیر سماوری در قالب مستطیلی تهیه می شود و می تواند کاربرد های بسیاری را به همراه خود داشته باشد.

  • شیر سماوری با حفره لوزی

از محبوب ترین شیر های سماوری، می توان به شیر سماوری با حفره لوزی نیز اشاره نمود. دیسک این شیر به شکل لوزی می باشد و افراد می توانند از آن به تنظیم دبی جریان سیال مد نظر شان بپردازند.

لازم است بدانید که شیر های سماوری با حفره لوزی می توانند دبی سیال را به صورت کنترل شده افزایش دهند و از بروز مشکلات متعدد جلوگیری نمایند.

  • شیر سماوری با حفره دایره ای

شیر سماوری با حفره دایره ای، یکی از پر کاربرد ترین شیر های صنعتی هستند و افراد می توانند در صنایع  گوناگون آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

همانطور که از نام این شیر پیدا است، دیسک موجود در شیر سماوری با حفره دایره ای، به شکل دایره می باشد و این موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد این شیر در میان افراد گردیده.دقت داشته باشید که شیر های سماوری با حفره دایره ای به هیچ وجه نمی توانند جریان سیال مد نظر را به طور کامل محدود نمایند. لذا خواهشمندیم افرادی که محدود کردن کامل سیال را مد نظر خود دارند، به هیچ وجه شیر شماوری با دیسک و حفره دایره ای را مورد انتخاب شان قرار ندهند.

انواع شیر های سماوری بر اساس روانکاری

حال که با برخی از شیر های سماوری به طور کامل آشنا شده اید، وقت آن است تا از وجود برخی از شیر های سماوری بر اساس روانکاری نیز آگاه گردید.

  • شیر سماوری روانکاری شده

از دیگر شیر هایی که در این قسمت می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، شیر سماوری روانکاری شده است. این شیر ها به هیچ وجه نشتی نمی کنند و افراد می توانند از این بابت خیال شان نیز راحت باشد.

افرادی که عدم نشتی شیر صنعتی مد نظر شان است، به آن ها توصیه می کنیم تا حتما شیر سماوری روانکاری شده را مورد بررسی نیز قرار دهند و در صورت تمایل به خرید آن ها بپردازند.

  • شیر سماوری بدون روانکاری

اگر به بازار مراجعه کرده باشید، می دانید که نوع دیگری از شیر های سماوری به نام شیر سماوری بدون روانکاری وجود دارد.

این شیر ها نیز خود به تنهایی دارای دو نوع بالارونده و پوشش الاستومتری می باشند که هر یک از آن ها کاربرد منحصر به فردی را از آن خود می نمایند.

شیر هایی که پوشش آن ها الاستومتری می باشد، فاقد هر گونه اصطکاک خواهند بود و این موضوع سبب گردیده است تا نام آن ها را با عبارت شیر خود روان نیز بیان نمایند.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، شیر های سماوری انواع بسیار متفاوت را شامل می شوند که افراد می بایست با توجه به بودجه و نوع نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند.

به همین منظور در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را با انواع شیر های سماوری و کاربرد آن ها آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید یک شیر سماوری صنعتی مناسب را برای خود انتخاب و تهیه کنید و همچنین در طی سالیان متوالی آن را مورد استفاده تان قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا