پزشکی

انتقاد شدید از موزه‌ای در هلند به‌دلیل نمایش نقاشی ساخته‌شده با هوش مصنوعی + عکس

موزه‌ای در هلند تصمیم گرفت نسخه‌ی جعلی یک نقاشی معروف را که با هوش مصنوعی ساخته شده بود، به‌نمایش بگذارد؛ این اقدام با انتقاد جامعه‌ی هنری مواجه شد.

یک موزه در هلند به‌دلیل نمایش نسخه‌ای از یک نقاشی معروف که با هوش مصنوعی ساخته شده، مورد انتقاد قرار گرفته است. نقاشی دختری با گوشواره‌ی مروارید در سال ۱۶۶۵ توسط یوهانس فرمیر خلق شد و معمولا در موزه‌ی مائریتشویس نگهداری می‌شود، اما تا تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) به موزه‌ی ملی آمستردام منتقل شده است. بر اساس گزارش گیزمودو، مدیران موزه‌ی مائریتشویس رقابت جدیدی برگزار کردند تا هنرمندان نسخه‌ای از نقاشی دختری با گوشواره‌ی مروارید را ارسال و شانس خود را امتحان کنند. مائریتشویس گفت که قصد دارد تا زمان بازگردانده‌شدن نقاشی اصلی، نسخه‌ی جعلی نقاشی را در موزه به‌نمایش بگذارد.

در نهایت نسخه‌ای از این نقاشی که توسط هوش مصنوعی خلق شده بود، انتخاب شد. در این نسخه، دختر را با گوشواره‌های درخشان‌تر می‌بینیم و به‌طور کلی نقاشی ساختاریافته‌تر است؛ همین موضوع باعث شد که اعضای جامعه‌ی هنری هلند به‌شدت از موزه‌ی مائریتشویس انتقاد کنند. هنرمندان مجموعا ۳٬۴۸۰ اثر هنری ثبت کردند و در نهایت جولیان ون دیکن، هنرمند آلمانی، به‌عنوان یکی از پنج هنرمند برتر انتخاب شد. آنچه که توسط ون دیکن ثبت شده، انتقادات زیادی به دنبال داشته است. علاقه‌مندان به حوزه‌ی هنر به‌شدت علیه نقاشی‌های خلق‌شده توسط هوش مصنوعی موضع می‌گیرند و می‌گویند این نقاشی‌ها اثر هنری محسوب نمی‌شوند. یکی از منتقدان گفته تصاویر خلق‌شده با هوش مصنوعی، نوعی سرقت ادبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا