آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

انتقاد روزنامه همشهری از قوه قضائیه،وزارت علوم،شورای انقلاب فرهنگی و…/ همه بیکار نشسته اید، پلیس را فرستاده اید جلوی بی حجابها

اما مهم‌ترین سؤال این است که چرا پلیس در این میدان تنهاست؟ دستگاه‌ها و نهادهای دیگر چه می‌کنند؟ شاید بد نباشد که دوربین‌ها این بار به سمت مسئولان بچرخند؛ همان‌هایی که بیرون گود نشسته‌اند و فقط شعار می‌دهند؛ همان‌هایی که با ترک فعل و انجام ندادن وظیفه قانونی‌شان در زمینه حجاب، زمینه گسترش منکر را بیش از پیش فراهم می‌کنند. شک نکنید که ترک فعل در زمینه حجاب از خود کشف حجاب، بدتر است؛ چون اثر یک کشف حجاب به‌مراتب کمتر از ترک فعلی است که زمینه بروز گسترده منکر و اجرا نشدن قانون را فراهم می‌کند.

در مصوبه427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تکلیف و وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادها برای گسترش عفاف و حجاب مشخص شده است.در ماده۵۷۶ قانون مجازات اسلامی هم آمده که با مدیر و مسئولی که ترک فعل کرده و به وظیفه قانونی‌اش عمل نکرده باید برخورد شود.خب، بسم‌الله ! چقدر مسئولان در اجرای قانون حجاب ترک فعل داشته‌اند؟ کدام سازمان‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و به وظیفه خود عمل نمی‌کنند؟ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در 7‌ماه گذشته، نظارتی بر عملکرد دستگاه‌ها، نهادها و انجام وظیفه قانونی‌شان در زمینه حجاب داشته یا نه؟ چرا وزارت علوم نمی‌گوید که ثمره صدور بخش‌نامه‌هایش در زمینه رعایت حجاب چه شد؟ چرا وزارت صمت برای ساماندهی بازار پوشاک هیچ کاری نمی‌کند؟ چرا خود قوه قضاییه نسبت به هنجارشکنی سلبریتی‌ها درخصوص کشف حجاب اینقدر منفعل است؟ تکلیف لایحه جدید حجاب چه شد؟ دلیل این همه تأخیر مجلس چیست؟ چرا قانون مملکت روی زمین مانده و فقط پلیس، جلو افتاده است؟ دستگاه‌های فرهنگی چه می‌کنند؟ آنهایی که بودجه می‌گیرند برای تبیین موضوع حجاب، کجا هستند؟

تا دیر نشده گشت ارشاد مسئولان باید سراغ ترک فعل مدیران در این زمینه برود. واقعیت این است که اگر دستگاه‌ها به وظایف خود در زمینه حجاب عمل کنند، اصلا نوبت به پلیس نمی‌رسد. برخورد امنیتی و انتظامی آخرین گام برای جلوگیری از یک هنجارشکنی فرهنگی است. پلیس نماد امنیت، عزت و اقتدار در جامعه است، چرا باید تک و تنها به میدان بیاید و سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر فقط نظاره‌گر باشند؟ این روزها بهترین فرصت برای محک زدن دستگاه‌های متولی در زمینه حجاب است. باید مشخص شود چه نهادها و سازمان‌هایی وظایف قانونی‌شان را فراموش کرده‌ و خودشان را به خواب زده‌اند. تا وقتی آنها به وظایف ایجابی خود عمل نکنند، باید شاهد برخوردهای سلبی باشیم.

23302

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا