رپورتاژ

انتخاب درب اتوماتیک و سایبان برای فروشگاه

یکی از مواردی که امروزه در مغازه ها و کافه و رستوران ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، درب اتوماتیک و سایبان برقی است.

کار تا آنجا به پیش رفته که حتی در کافه هایی که در فضاهای داخلی و فود کورت ها نیز قرار دارند برای بهتر شدن دیزاین و القا حس خوب به مشتری از گرین وال در کنار سایبان استفاده می شود که مشتری تصویر کند در فضای یک ویلای تفریحی شیک مشغول نوش جان نمودن قهوه و… است.

در این مقاله از سبلان ما قصد داریم شما را با درب اتوماتیک شیشه ای و سایبان برقی مغازه و فروشگاه آشنا کنیم. البته این محصولات محدودیتی ندارند و علاوه بر فروشگاه برای ، ویلاهای تفریحی ، لابی ساختمان ها ، ورودی مراکز خرید و ساختمان های اداری ، هایپر ها و مال های بزرگ نیز قابل اجرا هستند.

همچنین علاوه بر مطالعه این مطلب ، اگر اطلاعات بیشتری درباره درب اتومات ، کرکره برقی و سایبان های فروشگاهی و رستورانی نیاز دارید ، با شماره تلفن 02191024104 تماس بگیرید.

همچنین با مراجعه به اینستاگرام کرکره و درب اتومات دیده بان می توانید نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده بفرمایید.

 

ابتدا به درب اتوماتیک شیشه ای فروشگاه ها خواهیم پرداخت و سپس بعد از آن سایبان برقی و دستی را معرفی می نماییم.

درب اتوماتیک شیشه ای برای فروشگاه

شاید بهترین مثال برای آشنایی شما با درب اتوماتیک ؛ اشاره به درب ورودی بانکها باشد. اکثر شعب بانکها در سطح کشورمان توسط دربهای اتوماتیک تجهیز شده اند.

این دربهای اتوماتیک شیشه ای از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند.

  • فریم درب
  • شیشه داخل آن
  • اپراتور (شامل موتور ، سنسورها ، مدار فرمان و…)

درب اتوماتیک شیشه ای برای فروشگاه

درب اتوماتیک شیشه ای دارای 2 لت متحرک + 2 لت ثابت

فریم درب اتوماتیک می تواند آلومینیومی باشد که البته به انواع رنگ کوره ای الکترواستاتیک از سفید گرفته ، کرم رنگ ، قهوه ای ، نقره ای ، طوسی ، قرمز ، نارنجی ، سبز ، آبی ، طوسی ، زغالی تا مشکی و … قابل ارائه می باشد.

این فریم میتواند با جنس آلومینیوم استاندارد و به صورت آبکاری شده باشد . به این فریم ها یآبکاری شده آنادایز می گویند و معمولاً به رنگهای نقره ای نیمه مات ، طلایی نیمه مات ، نوک مدادی نیمه مات و مشکی نیمه مات قابل اجرا هستند.

حالت سوم فریم درب اتوماتیک ، فریم های آلومینیومی با روکش استیل 304 می باشد . استیل 304 بهترین نوع استیل می باشد که به آن استیل نگیر نیز می گویند ، این نوع استیل زنگ نمی زند و اصلاح انگلیسی و لاتین آن stainless steel یا همان استیل ضد زنگ است. رنگهای روتین این نوع درب شمال استیل آینه ای نقره ای و طلایی است که در اصلاح فنی به آن mirror gold/silver steel میگویند.

 

حال نوبت به ارائه توضیحات در مورد شیشه سکوریت درب اتوماتیک می رسد. این شیشه ها با ضخامت 10 میل و 8 میل بر فریم درب اتوماتیک قابل نصب هستند. ارزان ترین و پرکاربردترین نوع شیشه سکوریت شیشه سکوریت فلوت است که مانند شیشه اکثر خودروهای داخلی اگر دقت نمایید یک حاله سبز مانندی دارند. بعد از آن شیشه سوپر کلیر قرار می گیرد که گرانتر است و البته کاملا شفاف است.

اگر بخواهید لوگوی شما بر روی شیشه قرار گیرد باید شیشه سندبلاست لوگو انجام شود که اندکی هزینه دارد. همچنین اگر بخواهید شیشه رنگی و یا دودی باشد در حدود 50-60 درصد قیمت شیشه افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است درب اتوماتیک می تواند بجای شیشه ای از جنس دیگر باشد. مثلاً با توجه به دیزاین ساختمان می تواند چوبی یا mdf باشد. همچنین برای اتاق های عمل و بیمارستانها درب های اتوماتیک استاندارد ضد اشعه باید نصب شود که جنس این دربها از فلز سرب است و به آنها درب اتوماتیک سربی بیمارستانی می گویند.

حال به جنس و محل ساخت اپراتور درب اتوماتیک می رسیم. معروف ترین و پر فروش ترین موتور این دربهای اتوماتیک موتور دانکر آلمان می باشد که کیفیت و قدرت بسیار بالایی دارد. موتور دانکر 24 ولت 100 وات است . اگر بخواهید درب سنگین استفاده کنید باید اپراتور با موتور دانکر 40 ولت 150 وات نصب نمایید ( که حدود 50%  در تاریخ نگارش این خبر گرانتر است).

موتورهای دیگری نظیر کرماس ترکیه و لنزه و یا موتورهای براشلس چین و تایوان نیز بر روی اپراتور قابل نصب هستند ولی موتور دانکر عملکردی در سطح بسیار بالاتر دارد و در این صنعت حرف اول و آخر را دانکر می زند.

همچنین می توانید سنسورهای چشمی را از برندهای چینی یا برند رده بالای BEA بلژیک تهیه نمایید . به چشمی های BEA مه دو عدد است ZEN (سنسور سمت داخل) و ZENSAFE (سنسور سمت بیرون) می گویند.

 

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید عبارت “درب اتوماتیک دیده بان” را در گوگل جستجو نمایید.

 

حالا که بصورت مختصر اطلاعات اولیه و اساسی درباره درب اتوماتیک شیشه ای ارائه شد، قصد داریم به سایبان بازویی فروشگاهی بپردازیم.

البته این سایبان ها علاوه بر استفاده برای فروشگاه ، برای ویلا، بالکن ، تراس منزل ، کافه و رستوران ها و… قابل نصب هستند.

معرفی سایبان فروشگاهی / کافه / رستوران

سایبان بازویی فروشگاهی نیز در 3 بخش قابل بررسی است.

بخش اول سازه سایبان

بخش دوم نوع پارچه سایبان

بخش سوم دستی یا موتور دار بودن

سایبان آویز دار
سایبان آویز دار
سایبان فول باکس
سایبان فول باکس

سازه سایبان برقی میتواند به صورت آویز دار یا فول باکس بدون آویز باشد . شکل ظاهری این سایبانها در حالت باز و بسته کمی با یکدیگر متفاوت است و البته سایبان فول باکس به مراتب گران قیمت تر از سایبان آویز دار است و البته مدرن تر نیز می باشد.

پارچه سایبان معمولاً 400 گرم نانو می باشد و از جنس pvc می باشد. این پارچه های pvc ضد آب باران می باشند و تک رنگ می باشند. ولی اگر بخواهید سایبان طرح دار راه راه از 2 یا چند رنگ مختلف استفاده نمایید مجبور هستید از سایبان با پارچه برزنتی طرح دار استفاده نمایید.

سایبان های بازویی دستی با استفاده از یک هندل (مانند سایبانهای قدیمی) باز و بسته می شوند ولی اگر قصد استفاده از سایبان به صورت موتور دار برقی دارید می توانید در هنگام سفارش اعلام نمایید که به سایبان برقی نیاز دارید.

سایبان های برقی دارای ریموت کنترل می باشند و نیاز نیست که حتما سایبان را تا انتها باز نمایید می توانید سایبان را در وسط مسیر با استفاده از ریموت متوقف نمایید و مجید اگر خواستید آنرا بیشتر باز کنید یا اینکه سایبان را جمع کنید.

نکته ای در مورد سایبان فروشگاهی بسیار پرسیده می شود امکان چاپ لوگو و برند بر روی سایبان است که در اینجا باید اشاره نماییم که بله بر روی سایبان های فروشگاهی امکان چاپ لوگو با هزینه مجزا امکان پذیر است. برای چاپ لوگو حتما باید پارچه pvc سفارش دهید و امکان چاپ لوگو بر روی پارچه ها ی برزنتی وجود ندارد. همچنین توصیه می کنیم بر روی کل سایبان لوگو را چاپ نکنید و آن را بر روی آویز سایبان درج نمایید که بسیار زیبا تر و البته کم هزینه تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا