آخرین اخبار روز استان های ایران

امضای تفاهمنامه ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در یزد

امضای تفاهمنامه ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در یزد

تفاهم‌نامه مشارکت بانک مسکن و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد در ساخت ۲ هزار ۲۵۰۰ واحد مسکونی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد گفت: این تفاهمنامه با هدف ساخت واحدهای مسکونی برای اعضای شرکت تعاونی توسعه و عمران یزد که عمدتا از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظام مهندسی معدن و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند، منعقد شد.

محمد غفوریان افزود: طی این تفاهم نامه ضمن جذب منابع شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به عنوان مشارکت بانک در احداث این تعداد واحد مسکونی پرداخت خواهد شد.

وی یکی از نقاط قوت این تفاهم نامه را بررسی همه جانبه و استفاده از سبد متنوع سپرده‌ای و تسهیلاتی بانک مسکن عنوان کرد که موجب اطمینان و آسودگی خاطر جامعه مهندسین از حمایت و مشارکت بانک مسکن در مسیر ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی گردیده است.

مدیر شعب استان یزد استفاده همزمان از طرح پیشنهادی مانا و تسهیلات مشارکت بدون سپرده بانک مسکن تا سقف ۴ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی را بهترین راهکار برای تامین بخش عمده‌ای از هزینه ساخت واحدهای مذکور با حداقل آورده اعضای شرکت تعاونی دانست.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یزد هم گفت: این شرکت براساس قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمرانی شهرستانی به منظور تـسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایـت منابع مردمـی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل رانت‌زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، تشکیل شده است.

مهدی سالاری تعداد اعضای این تعاونی را حدود ۱۲ هزار نفر برشمرد که همگی از سهامداران خرد و مردم شهرستان یزد هستند.

وی با اشاره به برنامه دولت مبنی بر ساخت انبوه مسکن در دولت گفت : با توجه به فرصتی که در دولت در پشتیبانی از بخش مسکن ایجاد شده است، انتظار می‌رود با انعقاد این تفاهم‌نامه با بانک مسکن شرایط مطلوبی برای اعضا و سرمایه‌گذاران ایجاد گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا