آخرین و مهمترین خبرهای جهان

امارات،یک زن دیپلمات را در مقام وزارت نشاند/عکس

امارات،یک زن دیپلمات را در مقام وزارت نشاند/عکس

ایسنا نوشت:شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات طی حکمی لانا زکی نسیبه را به رتبه وزیر ارتقا داد. اعطای رتبه وزارت به" لانا زکی نسیبه" می‌تواند بخشی از تلاش‌های دولت امارات برای مشارکت دادن زنان در نقش‌های کلیدی دولت تعبیر شود.

به نقل از ایندیپندنت، لانا زکی نسیبه، دستیار وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی در امور سیاسی بود. او همچنین نماینده دائم امارات در سازمان ملل است و این سمت را همچنان برعهده خواهد داشت.

نسیبه در نشست هفته گذشته انگلیس و شورای همکاری خلیج‌فارس، نماینده امارات بود و در کنار وزیران خارجه عربستان، عمان، بحرین، قطر و کویت و نیز نایف الحجرف (‌دبیر کل این شورا) با لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد و درباره مسائل منطقه و از جمله برنامه‌ هسته‌ای ایران به تبادل‌نظر پرداخت.

امارات،یک زن دیپلمات را در مقام وزارت نشاند/عکس

لانا زکی نسیبه، کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد مطالعات "اسرائیل" و دیاسپورای یهودی از دانشگاه لندن را دارد و از سال ۲۰۱۳ نماینده دائم کشور امارات در سازمان ملل است.

پدر او زکی نسیبه از سیاستمداران کهنه‌کار در امارات است که از آغاز تشکیل دولت امارات درصحنه سیاسی این کشور نقش داشته است. اواکنون مشاور فرهنگی رئیس دولت امارات است.

پدربزرگ او انور نسیبه از رهبران جنبش فلسطین بود.

اعطای رتبه وزارت به لانا زکی نسیبه می‌تواند بخشی از تلاش‌های دولت امارات برای مشارکت دادن زنان در نقش‌های کلیدی دولت تعبیر شود. در سال‌های اخیر حضور زنان در دولت امارات پررنگ‌تر شده است.

310 310

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا