آخرین اخبار روز استان های ایران

افزایش ۱۰ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرجن سبت به متمم امسال

افزایش ۱۰ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرجن سبت به متمم امسال

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری کرج از افزایش ۱۰ درصدی بودجه سال آینده نسبت به متمم سال جاری خبر داد و افزود: این افزایش با لحاظ اتکا به منابع داخلی و کاهش وابستگی به اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «ابوالفضل ترکاشوند» در تشریح جزئیات این خبر گفت: در مجموع این ۱۰ درصد به‌صورت تفصیل، شامل ۱۷ درصد اتکا به منابع داخلی و ۲۹ درصد کاهش نسبت اوراق مشارکت به چشم می‌خورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به‌طورکلی در بخش درآمدهای عمومی شهرداری کرج ۲۷ درصد افزایش داشتیم، گفت: مدیریت شهری کرج در زمینهٔ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز با کاهش ۴۷ درصدی مواجه شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری کرج اضافه کرد: واگذاری دارایی‌های مالی ۲۰۰ میلیاردی نیز با کاهش ۲۹ درصدی روبه‌رو است.

ترکاشوند به مقایسه هزینه‌ها در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ نسبت به متمم اشاره کرد و افزود: در این بخش با افزایش ۱۵ درصدی هزینه‌های جاری و همچنین افزایش ۶ درصدی درمجموع هزینه‌های عمرانی به جمع‌بندی رسیدیم.

به گفته وی، محوریت قابل‌توجه در بودجه ۱۴۰۱، در مأموریت‌های شش‌گانه شهرداری‌ها، توجه به حمل‌ونقل و ترافیک، محیط‌زیست و خدمات شهری است و نگاه شهرداری توجه ویژه به رشد مناطق کم برخوردار و ایجاد توازن و عدالت در امر خدمت‌رسانی است و در نهایت با توجه رعایت ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها، در بودجه سال آتی، ۴۷ درصد از سرجمع بودجه به هزینه‌های جاری و ۵۳ درصد از منابع به هزینه‌های عمرانی اختصاص پیداکرده است.

48

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا