رپورتاژ

اطلاعاتی درباره وکیل حقوقی

وکیل حقوقی کسی است میتواند از جانب موکل در خصوص مسائل حقوقی در مراجع قضایی یا غیر قضایی اقدام کند.

وکیل حقوقی شخصی است که در قبال موکل اجازه دارد تا نسبت به امور حقوقی در رابطه با موضوع مطروحه از سوی مراجع قضایی و غیر قضایی  اقدام قانونی یا قضایی انجام دهد. وکیل دادگستری در این خصوص وظایف خود در قبال مشتری در حدود صلاحیت برای پیگیری حقوق موکل مسئول است  آثار اقدامات وکیل در حوزه قضایی فوق الذکر انجام می دهد به عهده مشتری است سایت وکالت.

با توجه به محدودیت در روابط اجتماعی و افزایش اختلافات بین فردی، افراد مجبورند برای حل اختلافات خود به دادگاه مراجعه کنند. این اختلافات طبق قوانین کشور از جمله چندین جلد کتاب در قوه قضائیه حل و فصل می شود.

روشن است که این قوانین برگرفته از متون فقهی شیعه و قوانین دیگر، برای عوام که در این زمینه اطلاعی ندارند، با ابزار دیگری قابل ارزیابی نیست. چه بسا افراد زیادی با حمایت بسیار اندک فقهی برای احقاق حقوق به دادگاه رفته اند و نتیجه نگرفته اند.

اقدامات و نظرات غیر حرفه ای ممکن است ضررات مالی را بهمراه بیاورد در صورت وکیل نگرفتن حتی اگر افراد توانایی علمی لازم را داشته باشند، ممکن است فرصت کافی برای مراجعه خود به دادگاه یا ارجاع پرونده به مراجع قضایی مربوطه نداشته باشند.

یکی از حقوق افراد بر اساس قانون زمین این است که می توانند در حدود صلاحیت خود انتخاب کنند که در اعمال اداری، غیر اداری و قضایی چه کسی را به نمایندگی از خود انتخاب کنند.

زمینه هایی مشاوره

یک وکیل در شهر قدس و مشاور حقوقی می تواند در مورد تمام مسائل حقوقی مشاوره دهد. البته موضوع مسائل حقوقی امری رایج است و بهتر است وکیل در مورد برخی از مسائل حقوقی که در آن تخصص دارد مشاوره دهد. در کشورهای پیشرفته مشاوره وکلا خصوصی است.

این بدان معناست که برخی از وکلا در زمینه کسب و کاری که موکل با توجه به نوع تجربه خود به آن اشاره می کند، تخصص دارند. اما هیچ سیستم رسمی برای وکلا در ایران وجود ندارد.

تعهدات به موکل

مسئولیت های وکیل در قبال موکل، حدود اختیاراتی است که وکیل می تواند طبق وکالت نامه تنظیمی که با موکل امضا شده است، اعمال کند.

در وکالتنامه صادره از دفاتر اسناد رسمی یا وکالتنامه بین وکیل و موکل، حدود وکالت مقرر می دارد که طرفین به تشخیص خود حدود و اختیارات وکالت را اعلام کنند.

مسئولیت های یک وکیل بستگی به میزان اختیارات و اجازه وکیل برای ادامه کار با موکل دارد. مثلاً شخصی وکیل می شود که فقط به امور شهرداری موکل می پردازد و دیگری فقط برای اداره امور موکل خود در دادگاه یا دادگاه بدوی وکیل می شود.

حقوق عمومی

حقوق مشترک شامل حقوقی است که بین ادارات دولتی و سازمان ها یا نهادهای عمومی برای انجام وظایف و ارائه خدمات مشترک به مردم وجود دارد و باید اعمال شود. نحوه اجرای آن نیز در شرح داده شده است.

به عنوان مثال شهرداری که ارگان عمومی جامعه است، معیار و روش حقوق متقابل بین شهروندان، نوعی حق عمومی است روابط و حقوق سایر ادارات مانند ثبت نام با مردم نیز مشمول قانون عرفی است.

حقوق خصوصی

یکی حقوق همه افراد طبیعی جامعه است که حق اعمال حقوق خود را دارند که در این صورت میزان و نحوه اعمال آنها در حقوق خصوصی بررسی می شود.

به عنوان مثال، شخص حقیقی در جامعه دارای حقوق مختلفی از جمله حق دعوا، حق العمل کاری و مانند آن است که در حقوق خصوصی به آن پرداخته شده است.

انواع دیگری از اشخاص حقوقی اعم از تجاری یا غیرتجاری به نام اشخاص حقوقی وجود دارد. مانند شرکتها و مؤسسات غیرانتفاعی که در جامعه وجود دارند، نمونه هایی از حقوق خصوصی هستند که نحوه انجام وظایف و حدود اختیارات و صلاحیت های آنها در حقوق خصوصی مشخص شده است.

حقوق بین الملل به روابط دولت ها با یکدیگر و با سازمان های بین المللی و همچنین روابط حقوقی افراد از کشورهای مختلف با یکدیگر می پردازد که معمولاً در قالب حقوق بین الملل عمومی و حقوق بین الملل خصوصی می باشد.

حقوق بین الملل عمومی شامل روابط دولت ها با یکدیگر و همچنین روابط دولت ها با سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد یا سازمان خواربار و جهانی فائو می شود.

از سوی دیگر، حقوق بین‌الملل خصوصی به بررسی اعمال قوانین در مورد اتباع سایر کشورها و همچنین سایر افراد (شرکت‌ها) در سطح بین‌المللی می‌پردازد.

به عنوان مثال، اگر یک شهروند ایرانی علیه یک شخص یا شرکت فرانسوی شکایت کند، این پرونده در حقوق بین الملل خصوصی مطرح و مطابق با قوانین بین المللی حل و فصل می شود.

انواع وکیل حقوقی

یک وکیل می تواند به موضوعات مختلفی بپردازد و بر این اساس، وکیل او به دسته های مختلفی تقسیم می شود، از جمله اینکه چه نوع وکلا را می توان نامید، مشاوره حقوقی در شهر قدس  وکیل رسمی دفتر اسناد رسمی به صورت وکالتنامه صادر می شود وکیل معاضدتی وکیل اتفاقی و وکیل تسخیری.

وکیل انتخابی

وکیل منتخب به این صورت است که هرکسی می تواند فردی را به انتخاب خود به عنوان وکیل انتخاب کند. این وکلا می توانند وکلایی باشند که از طریق دفتر اسناد رسمی شخصی را برای انجام کارهای دلخواه خود مانند مراجعه به اداره یا شهرداری یا فروش ملک انتخاب می کنند.

یا ممکن است وکلای دادگستری باشند که باید از طرف موکل خود اقدام کنند تا قوه قضائیه و زیرمجموعه های آن از جمله شعبه حل اختلاف و مراجع انتظامی به نیابت از موکل از حقوق خود آگاه شوند.

وکیل تسخیری

وکیل جایگزین وکیلی است که توسط دادگاه برای دفاع از حقوق برخی افراد محروم در رابطه با قتل و سایر جرایم سنگین کیفری انتخاب می شود. وکیل هزینه حقوق خود را از دولت می گیرد.

وکیل معاضدتی

وکیلی است که دادگاه به درخواست فقرا با بیان اینکه از نظر مالی قادر به استخدام وکیل نیست انتخاب می کند. به این ترتیب در صورتی که فرد فاقد صلاحیت مالی تشخیص داده شود و از دادگاه بخواهد وکیل تعیین کند.

دادگاه از طریق کانون وکلای دادگستری برای شخص مذکور وکیل انتخاب می کند تا بتواند از حقوق خود دفاع کند و حق شخصی به دلیل عدم کفایت مالی ضایع نشود.

وکیل اتفاقی

طبق قانون زمین، اقوام درجه یک می توانند سالی یک یا دو بار درخواست وکالت بدهند که در این صورت با ایجاد قرابت نزدیک با مراجع قضایی می توان این وکالت را دریافت کرد به تشخیص قاضی.

وکیل ادارات

ادارات، سازمان ها و مؤسسات دولتی نیز یک نفر را که در این اداره کار می کند با تأیید رئیس اداره به عنوان نماینده قانونی برای تشکیل پرونده علیه اداره مربوطه یا دفاع از پرونده های فردی به دادگاه معرفی می کنند. دفاع از منافع و حقوق نهادهای مشروط خود.

تخصص ها

انواع مهارت های حقوقی شامل تجربه حقوقی در حقوق بازرگانی و مالی، تجربه حقوقی در امور خانواده و کلیه قوانین و مقررات مربوط، تجربه حقوقی در امور کیفری، تخصص حقوقی

در امور قانون مدنی اعم از انواع معین قراردادهای معین و غیر معین، حقوق ارث و قبل از استخدام و غیره. تخصص حقوقی مربوط به اجرای عدالت و حدود وظایف آن است.

وکیل شرکت ها

وکیل شرکتی وکیلی است که دانش حقوقی کاملی در امور مربوط به شرکت ها و انواع آنها دارد. این شرکت ها ممکن است طبق تعریف قانون تجارت شرکت های تجاری باشند. مانند شرکت های با مسئولیت محدود یا تضامنی و یا می تواند شرکت های غیر انتفاعی مانند شرکت های غیر انتفاعی و شرکت های فرهنگی باشد وکیل در قلعه حسن خان .

وکیل خانواده

وکیل خانواده شخصی است که بر قوانین و مقررات خانواده نظارت کامل و همه جانبه دارد. از آنجایی که اصطلاح وکیل و مشاوره حقوقی در شهر قدس عمومی است، شخص می تواند وکیل اسناد رسمی باشد که توسط فردی در دفتر اسناد رسمی برای اداره امور خانواده و مطالبه حقوق از دست رفته اعضای خانواده خود انتخاب می شود.

یا ممکن است وکیلی باشد که از طرف موکل خود در قوه قضائیه و شعب آن اقدام می کند.

وکیل ملکی

در مورد انواع املاک اطلاعات نسبی حقوقی و غیر حقوقی مربوط وکیل ملکی وکیلی است.

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت وکیلی است که اطلاعات زیادی در مورد مسائل مهاجرت به کشورهای دیگر و نحوه اخذ تابعیت از دولت مربوطه محل زندگی خود دارد تا کار درست و قانونی را انجام بدهد. طراحی سایت.

وکیل امور قراردادها

وکیل قراردادی وکیلی است که دانش حقوقی مرتبط با قراردادهای بین افراد را داشته باشد. این قراردادها می تواند بین اشخاص حقیقی یا بین اشخاص حقوقی منعقد شود. بدیهی است که داشتن وکیل متخصص در زمان انعقاد این قراردادها می تواند به میزان قابل توجهی از ضرر و زیان و کلاهبرداری آتی جلوگیری کند.

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته وکیلی است که به انواع چک های صادره از بانک های مختلف و همچنین گواهی عدم پرداخت سفته و انواع چک و درخواست های ظهرنویسان می پردازد حاوی اطلاعات کافی برای حسابرسان و حسابرسان است تا به درستی از حقوق مشتریان خود دفاع کنند احسان دلیریان وکیل در شهر قدس 09122478727– 09121192066.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا