آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

اصول مراقبت از پوست برای جلوگیری از چین و چروک

موثرترین اصول مراقبت از پوست برای جلوگیری از چین و چروک و حفظ شادابی پوست استفاده از ضد آفتاب با طیف وسیع است. از لباس های محافظ در برابر آفتاب (آستین بلند و شلوار) استفاده کنید. سیگار نکشید، از مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر ماهی بخورید

ماهی منبع عالی پروتئین است که یکی از اجزای سازنده پوست عالی است. همچنین دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. کارشناسان می گویند اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را صاف و جوان نگه می دارند و این می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند.

به پشت بخوابید

هنگامی که شما در موقعیت های خاصی شب به شب می خوابید، منجر به “خطوط خواب” می شود – چین و چروک هایی که در لایه های بالایی پوست حک می شوند و پس از بیدار شدن از بین نمی روند. خوابیدن به پهلو منجر به چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، خوابیدن به صورت رو به پایین هم باعث ایجاد ابرویی درهم می شود.

عینک مطالعه بگیرید!

هر حالت چهره ای که بارها و بارها انجام می دهید (مثل چشم دوختن)، عضلات صورت را بیش از حد کار می کند و شیارهایی در زیر سطح پوست ایجاد می کند. در نهایت آن شیارها تبدیل به چین و چروک می شوند.

در صورت نیاز از عینک مطالعه استفاده کنید. و در مورد عینک آفتابی هوشیار باشید. آنها می توانند از پوست اطراف چشم در برابر آسیب های خورشید محافظت کنند و شما را از چروکیدگی دور نگه دارند.

اصول مراقبت از پوست برای جلوگیری از چین و چروک

اسلاتر روی آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

این اسیدهای طبیعی لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین می برند. که به کاهش ظاهر منافذ، خطوط ریز و چین و چروک های سطحی، به خصوص دور چشم کمک می کند. اشکال قوی تر AHA ها ممکن است به افزایش تولید کلاژن در پوست شما کمک کند. این پروتئینی است که به پوست شما قدرت و استحکام می بخشد. استفاده از AHA ها می تواند پوست شما را نسبت به آفتاب حساس تر کند، بنابراین هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

بیش از حد صورت خود را نشویید

آب رطوبت و روغن های طبیعی پوست را که از چین و چروک محافظت می کنند از بین می برد. اگر بیش از حد صورت خود را بشویید، محافظ آن را از بین می برید. به جای آن از یک صابون همراه با مرطوب کننده یا یک پاک کننده ژل یا کرم استفاده کنید.

استفاده از ویتامین C

مطالعات نشان داده‌اند که کرم‌های حاوی ویتامین C می‌توانند میزان کلاژن تولید پوست شما را افزایش دهند. ویتامین C از آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB محافظت می کند و به کاهش قرمزی، لکه های تیره و ناهمواری پوست کمک می کند. هر چند باید از یک محصول پوستی با نوع مناسب ویتامین C استفاده کنید. اسید ال اسکوربیک ممکن است بهترین راه برای تسکین چین و چروک باشد.

سویا برای مراقبت از پوست

سویا ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد و از آن نیز محافظت کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف سویا روی پوست یا مصرف آن به عنوان مکمل (نه به عنوان غذا) ممکن است به محافظت در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید یا حتی التیام بخشی از آن کمک کند. سویا می تواند به ساختار و استحکام پوست شما کمک کند و رنگ پوست را یکدست کند.

کاکائو بخورید

یک نوشیدنی خوشمزه برای کاهش چین و چروک را امتحان کنید. یک مطالعه نشان می دهد که کاکائو با سطوح بالایی از دو آنتی اکسیدان (اپیکاتچین و کاتچین) از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند، جریان خون را به سلول های پوست بهبود می بخشد، رطوبت را حفظ می کند و باعث می شود پوست صاف تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

۷ راه مراقبت از پوست با استفاده از سرکه سیب

پوست چگونه خود را بازسازی می‌کند؟

۲۳۳۲۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا