آخرین اخبار روز استان های ایران

اصفهان تا آخر پاییز به ایمنی در برابر کرونا می رسد

اصفهان تا آخر پاییز به ایمنی در برابر کرونا می رسد

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه اصفهان تا آخر پاییز به ایمنی در برابر کرونا برسد، گفت: ۵۴ درصد دانش آموزان اصفهانی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه ۴۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اصفهان است، اظهار کرد: ۷۲ مرکز معمولی واکسیناسیون هم در استان اصفهان به فعالیت مشغول است که ۱۴ مرکز در شهرستان اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی تزریق روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان فراهم است، اظهار کرد: تاکنون ۶۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت واکسن و ۳۶ درصد هم دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر برای دریافت نوبت اول واکسن و بیش از ۶۰ هزار نفر هم برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه می کنند، تصریح کرد: مراجعات روزمره برای واکسیناسیون حدود ۸۰ هزار نفر است.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان در اصفهان گفت: روزانه ۵ الی ۶ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که امیدواریم تا قبل از بروز پیک ششم کرونا در فصل سرما این مقدار افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون ۵۴ درصددانش آموزان یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بیش از ۹۵درصد واکسن های مورد استفاده سینوفارم چینی است اما مقادیر برکت، آسترازنکا و پاستوکووک در سبد واکسیناسیون موجود است. پاستوکووک هم به فهرست واکسیناسیون دانش آموزان اضافه شده است. با روند فعلی تا آخر پاییز اصفهان به ایمنی می رسد اما اگر استقبال شهروندان از واکسیناسیون افزایش یابد امیدواریم تا قبل از ظهور پیک ششم به ایمنی دست یابیم.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا