جدیدترین و مهمترین اخبار علمی

استرالیا با پرینتر ۳ بعدی هواپیمای فضایی مافوق صوت می سازد

استرالیا با پرینتر ۳ بعدی هواپیمای فضایی مافوق صوت می سازد

استارت آپ استرالیایی «هایپرسونیکس لانچ سیستمز» تصمیم دارد یک هواپیمای فضایی مافوق صوت بسازد که با سوخت هیدروژن پرواز می کند. قطعاتی از این هواپیمای فضایی با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اسپوتنیک، هواپیمای فضایی مافوق صوت مذکور می تواند ماهواره های کوچک را به مدار زمین ببرد.

استرالیا با پرینتر ۳ بعدی هواپیمای فضایی مافوق صوت می سازد

این شرکت علاوه بر تلاش جهت نوآوری در صنعت هوافضا به وسیله ساخت نخستین هواپیمای فضایی که دی اکسید کربن تولید نمی کند، تصمیم دارد تعداد زیادی از بخش های آن از جمله موتور را با استفاده از پرینترهای ۳ بعدی پیشرفته در دانشگاه سیدنی بسازد.

تیمی از محققان به رهبری پروفسور سیمون رینگر از دانشگاه سیدنی با ساخت قطعات حیاتی هواپیمای فضایی برای مخزن سوخت و موتور هواپیمای فضایی« دلتا ولوس»(Delta Velos) به این استارت آپ کمک می کند.

به گفته رینگر پرینترهای ۳ بعدی پیشرفته با استفاده از فناوری تولید افزودنی مزایای متعددی را ارائه می کنند. فناوری تولید افزودنی در حقیقت تولید لایه لایه قطعات با استفاده از یک ماده مخصوص غبار مانند است.

او همچنین توضیح داد پرینترهای ۳ بعدی دانشگاه می توانند عناسر جدول تناوبی را ترکیب و آلیاژ های جدیدی بسازند. این آلیاژ ها قابلیت هایی کارآمد برای صنعت هوافضا دارند.

هایپرسونیکس تصمیم دارد قبل از تولید هواپیماهای فضایی در مقیاس واقعی با استفاده از موتورهای هیدروژنی مجموعه ای از نمونه های اولیه در مقیاس کوچکتر بسازد.

نسخه نهایی «دلتا ولوس» با استفاده از ۶ موتور هیدروژنی پرواز می کند اما در آزمایش از نمونه های اولیه ای استفاده می شود که یک موتور دارند و می توانند مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا